iphone verloren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
heb iPhone se verloren, battery leeg, niet meer traceerbaar, ga ik naar icloud blijkt die bijna leeg, ga ik naar apps staan alleen de standaard apps erop

betekent dit dat ik al mijn contacten, whatsappgeschiedenis enz kwijt ben?

er werd afgelopen half jaar steeds gevraagd 99 cent te btalen omdat er geen res copie gemaakt kon worden
is dat me nu fataal?
is er ergens een copie?
kan ik het allemaal nog terughalen?

gr frank

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als je geen reserve kopie op iCloud hebt is de kans dat je contacten enz weg zijn best groot.

Het is mogelijk dat op een computer (Windows/Mac/maybe Linux) nog een reserve kopie staat als je ooit je iPhone met iTunes beheerd hebt.

Daarnaast kunnen je contacten nog gesynchroniseerd zijn door middel van een e-mail account. Als je ooit office 365 of iets dergelijks gekoppeld hebt en daarbij contacten synchroniseerde zou je daar eens kunnen kijken. Kijk ook eens bij iCloud of daar je contacten niet toevallig staan, vziw werden/worden die ook los van de back-up verstuurd.

Die €0,99 is omdat je meer dan 5GB in gebruik had. Je kon de back-up ook verkleinen i.p.v niet maken door, bijvoorbeeld, dingen uit te zetten (geen back-ups van foto’s/apps/whatever) en die dingen handmatig te back-uppen. Dit betekend overigens wel dat er ergens dus een back-up of een paar foto’s staan. De vraag is alleen hoe oud deze is maar dat kan je op icloud.com gewoon inzien. :)

[ Voor 9% gewijzigd door xh3adshotx op 25-09-2019 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank je adshot

wordt steeds banger.

hoe en waar kijk ik naar dat emailaccount heb een Hotmail account

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19
Frank,

Ben je wel ingelogd met je iCloud account? Dit hoeft namelijk niet je Hotmail-account te zijn.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Wat je in de iCloud hebt opgeslagen is toch niet verdwenen door het verliezen van je telefoon?
Als je de inloggegevens van je Apple account nog hebt, dan kan je met een nieuwe iPhone dat account weer openen en je iCloud weer benaderen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JukeboxBill schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:38:
Wat je in de iCloud hebt opgeslagen is toch niet verdwenen door het verliezen van je telefoon?
Als je de inloggegevens van je Apple account nog hebt, dan kan je met een nieuwe iPhone dat account weer openen en je iCloud weer benaderen.
Zoals in de OP staat heeft ie maandenlang een foutmelding dat er geen reservekopie gemaakt kon worden wegens ruimtegebrek compleet genegeerd (what could possibly go wrong? :P), dus ik gok zomaar dat het probleem is dat er simpelweg geen (recente) iCloud-reservekopie aanwezig is... Of een behoorlijk verouderde, ligt er een beetje aan of de eerste reservekopie uberhaupt ooit voltooid is. "iCloud bijna leeg" is lastig in te schatten hoeveel ruimte er gebruikt wordt, wie weet staat er nog een backup van x maanden terug als OP mazzel heeft.

WhatsApp maakt overigens los van de reservekopie een eigen back-up naar iCloud, dus met een beetje mazzel staat dat er prima op - dat merk je zodra je op een nieuw toestel inlogt met WhatsApp. Contacten em agenda's, mits iCloud of in een Google-account o.i.d., zullen normaal gesproken ook nog aanwezig zijn. Als je contacten in iCloud staan kan je dat in in ieder geval op icloud.com inzien.

Overigens natuurlijk ook even aan gemeente/politie vragen morgen of er toevallig een iPhone gevonden is. Dat bespaart je ook een hoop gezeik en moeite. En maak vanaf dan ook een back-up. Dok die 99 cent of maak op je PC/Mac een back-up via iTunes.

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 26-09-2019 01:16 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Vraag een nieuwe simkaart aan en meld je opnieuw aan bij WhatsApp. Je zal zien dat je een reservekopie kan terugzetten met alle chats en gedeelde media. Dan heb je iig de telefoonnummers terug, contactnamen worden opgeslagen in iCloud.

Daarnaast kan je nog kijken of er een backup van je iPhone in iTunes staat. Ook al is die oud, daar staan vast veel contacten in en die kan je dan met iMazing uitlezen zonder dat je de kopie hoeft terug te zetten op je iPhone.

Let me share my screen...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aviv1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:37:
Vraag een nieuwe simkaart aan en meld je opnieuw aan bij WhatsApp. Je zal zien dat je een reservekopie kan terugzetten met alle chats en gedeelde media. Dan heb je iig de telefoonnummers terug, contactnamen worden opgeslagen in iCloud.

Daarnaast kan je nog kijken of er een backup van je iPhone in iTunes staat. Ook al is die oud, daar staan vast veel contacten in en die kan je dan met iMazing uitlezen zonder dat je de kopie hoeft terug te zetten op je iPhone.
Mooi theorie-verhaal. maar als er geen backup gemaakt is om terug te zetten heeft TS er weinig aan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Waarvan maakt iCloud reservekopieën?
App-gegevens (de inhoud van whatsapp)
Apple Watch-reservekopieën
Instellingen
HomeKit
Organisatie van het beginscherm en apps
iMessage-, tekst- (sms) en mms-berichten
Foto's en video's (mits iCloud Foto's niet aan is, want dan gaan die continu)

iCloud-contacten, -agenda's of -herinneringen worden continu gesynchroniseerd, en tellen niet in het opslag quota. Mits dat niet is uitgeschakeld.

Nu is er een half jaar geen reservekopie gemaakt omdat er geen ruimte was. Dus het eerste rijtje is kwijt of ernstig verouderd.
Als je nu dus een iPhone "als nieuwe iphone" instelt krijg je de iCloud-contacten, -agenda's en -herinneringen vanzelf terug. Apps moet je opnieuw downloaden, en dan ben je afhankelijk van de opslagmethode van de app of deze zelf iets in iCloud heeft gezet. (zoals whatsapp reservekopieën kan maken)

Volgende keer niet aarzelen over die 99 cent, of regelmatig met iTunes een backup maken.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
Je hebt een Hotmail account, zeg je.
Heb je je contatcen niet in je Hotmail account opgeslagen dan?
Pagina: 1