[Dell Latitude E5570] Laptop SSD Clonen ivm Defect HynixSC3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic-Green
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een Dell Latitude (net buiten garantie natuurlijk) waarvan SMART aangeeft de SSD problemen heeft (merk zelf nog niks raars), deze wil ik graag vervangen.

Echter zie ik verschillende M.2 SSD`s met verschillende Sloten, B, M en B&M M2 ssd`s, erg verwarrend.

In mijn laptop zit nu een SSD met 2 slotjes (B&M) een HynixSC308 SSD, Mijn 1e vraag is dan ook kan ik deze gewoon vervangen door een SSD met alleen een M of B slot?

Is deze SSD https://www.amazon.de/dp/B0784SY515/ een goede vervanging? of doe ik mij zelf dan te kort?

En dan clonen nog, kan ik gewoon een M.2 USB usb bracelet met alleen een B of M slot gebruiken om de HynixSC308 in te doen of moet dat perse een speciale behuizing zijn met beide sloten?
Kortom past en werkt dit? https://www.netwerkproduc...-behuizing-m2-usb-30.html

Kortom ik zie door de sloten het bos niet meer 8)7

Specs
CPU: i5-6440HQ @3,5Ghz QUADCORE
Mem: 16GB DDR4 @2133Mhz
SSD: 256GB M.2
Video: Intel HD Graphics
Scherm: 15,6" Full HD 1920x1080
Wifi: Intel Dualband AC-8260
WWAN: Qualcomm Snapdragon 4G Modem
Bluetooth

[ Voor 12% gewijzigd door Vic-Green op 25-09-2019 22:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

Dat is een hele goede vervanging zelfs. Een bak sneller en natuurlijk groter dan je huidige.

Betreft je 2e vraag, ja die behuizing kun je gewoon gebruiken. Maar ga niets klonen in ieder geval. Doe een schone installatie op de nieuwe SSD en kopieer je data naar de nieuwe SSD.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. Niet klonen maar verse install.

Heb dit net voor 2 Dells 7270 met SSD,
Ik ben van 256 naar 1terra gegaan en de nieuwe instal is werkelijk 10min.

Ik heb trouwens de 970evo van Samsung gebruikt, gewoon voor de garantie, goede ervaringen. Wetende dat laptop de max van de SSD niet kan halen (volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic-Green
Beste Emiel en Praetextatus, hartelijk dankt voor jullie response, hier kan ik wat mee!

Ik ga jullie suggestie opvolgen en een nieuwe installatie eerst proberen, tot mijn verbazing kon ik bij M$ gewoon Windows 10 downloaden, top dus!
Hopelijk werkt mijn licentie sleutel (oem Dell) op de onderkant van mijn laptop gewoon, heb wel eens gelezen dat niet altijd het geval is. In dat geval kan ik altijd nog een clone maken.

Voor de volledigheid laat ik weten hoe het is afgelopen.

Nogmaals bedankt

Vic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic-Green
Update, de nieuwe SSD werkt perfect, ook de bracelet probleemloos