Wat kan ik het beste kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Turbopinguinl
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-01-2023
Hallo mensen. Ik had een vraag over wat ik nu het beste kan upgraden.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een upgrade maar ik heb niet echt een idee wat/wat het beste is.

Wat is je budget?
Mijn budget dat heb ik niet echt ik heb gewoon de vraag over wat het slechte onderdeel momenteel is en wat ik daarom kan upgraden. Wel verwacht ik niet meer dan 500 uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor allerlei dingen, Als het maar past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel game ik Spellen die deze pc ook wel aan kan, Zoals League of Legends, Counter strike global offensive en Black ops 4. Maar binnenkort ga ik Modern Warfare kopen en wil ik het zo optimaal kunnen spelen.

Mijn Huidige setup is.
Processor: AMD Ryzen 5 1600 3200MHZ 6 core.
Videokaart: NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB
SSD's: Samsung 850 EVO 250GB en Samsung 860 Evo 500GB
Moederbord: AB350 Gaming.
Werkgeheugen: 16GB ram 2666MHZ (2x8)
Monitor: Acer XF240H
Voeding: 80 Plus Gold 450Watt, vgm van Corsair SF series
Behuizing: Coolermaster Masterbox Lite 5, Midtowermodel

Volgens mij was dat wel genoeg informatie toch? als ik wat mis zeg het maar. Mijn vraag is dus wat lijkt julie het beste te upgraden, Of helemaal niet maar sparen voor een heel nieuw pc.

Bij voorbaat bedankt.

[ Voor 73% gewijzigd door Turbopinguinl op 26-09-2019 23:17 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom heb je dit weggehaald en niet ingevuld?
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Een SSD! Daardoor start patience nog sneller op

[ Voor 70% gewijzigd door Umbrah op 25-09-2019 19:55 ]

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Turbopinguinl schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:43:
hallo mensen.

ik had een vraag ik wou graag een kleine upgrade doen maar ik weet niet zo goed wat het handige is om nu te upgraden

Dit is mijn setup
Amd Ryzen 5 1600. Hexa core
Msi GTX 1060 6GB
16 GB Ram 2666 MHZ (2x8)
AB350-Gaming

wat is het beste nu eerst te upgraden?
Ik zou niet upgraden, maar verder sparen voor een compleet nieuw systeem. CPU-Mobo-Ram-GPU en indien nodig een voeding en nieuwe kast.
Het setje wat je nu hebt is namelijk al aardig op elkaar afgestemd er iets bijhalen omdat je de kriebels hebt is zonde geld.

• Turbopinguinl
Dankjewel dat klinkt goed, dan doe ik dat.

ja ik vul het in terwijl ik op mijn telefoon zit dus vandaar dat het er allemaal zo gek staat. ben geen telefoon persoon haha.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-01 10:42
Wat ik nou volledig mis is....waarom wil je upgraden? Loop je ergens tegenaan met je huidige pc? We missen nu veel te veel info... De voeding die je hebt...welke kast...welke monitor.. Wat wil je met de pc doen enz...

Vind het nog verrekte knap dat mensen uberhaupt advies kunnen geven hierover.

Vul eerst ff rustig je post aan dan kunnen wij daarna zinnig advies geven☺️👍

• bierschuit
  • Niet online
@Baloes Soms is het beste advies om even te wachten en dan een grote of grotere upgrade uit te voeren dan elke keer kleine beetjes uitgeven met nieuwe stukjes hardware. Dat zijn veelal maar kleine blij momentjes.
Ik vond zijn vraag wel redelijk helder en ik denk dat ik ook redelijk goed zat met m'n antwoord aangezien het groen is gekleurd?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
@Baloes slaat de spijker op zijn kop. Veel te weinig info om zinnig advies te geven. Er missen onderdelen in de lijst en een budget wordt ook niet genoemd. De vragen staan niet voor niets vermeldt in de topictemplate.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
@Turbopinguinl tja, zonder te weten wat je met je pc wil en wat je nu mist kunnen we niets met je topic. Wil goed.en inhoudelijk advies dan zul je meer info moeten komen.

Het advies van bierschuit in "Wat kan ik het beste kopen?" is in de basis natuurlijk prima maar als je er alleen patience mee speelt totaal niet passend.

Je kunt er dus voor kiezen om er nog een positieve draai aan te geven door meer info te geven, maar anders krijg je alleen maar algemeenheden (@bierschuit no offense).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-01 10:42
bierschuit schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:39:
@Baloes Soms is het beste advies om even te wachten en dan een grote of grotere upgrade uit te voeren dan elke keer kleine beetjes uitgeven met nieuwe stukjes hardware. Dat zijn veelal maar kleine blij momentjes.
Ik vond zijn vraag wel redelijk helder en ik denk dat ik ook redelijk goed zat met m'n antwoord aangezien het groen is gekleurd?
Je hebt helemaal gelijk. In sommige situaties kan het beter zijn om even te wachten. En begrijp me niet verkeerd, het is erg tof dat je ts helpt👍 Maar in dit geval weten we niets, alleen dat er onderdelen in de huidige pc zitten.. Dus waarom upgraden? Of waarom is wachten beter?

Daarom is, zoals @sypie al aangaf die template met vragen zo handig...en belangrijk ☺️

• bierschuit
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:25:
@Turbopinguinl tja, zonder te weten wat je met je pc wil en wat je nu mist kunnen we niets met je topic. Wil goed.en inhoudelijk advies dan zul je meer info moeten komen.

Het advies van bierschuit in "Wat kan ik het beste kopen?" is in de basis natuurlijk prima maar als je er alleen patience mee speelt totaal niet passend.

Je kunt er dus voor kiezen om er nog een positieve draai aan te geven door meer info te geven, maar anders krijg je alleen maar algemeenheden (@bierschuit no offense).
Ik heb niets over patience gezegd...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee, dat is mijn punt ook niet ;). Het gaat erom dat topicstarter het niet noemt. Je advies is prima maar natuurlijk volledig in de dark. Ik geef aan dat TS er méér uit kan halen als hij meer info geeft.

• Turbopinguinl
Ik zou even de post aanpassen naar wat k bedoel. Aangezien ik nu weer thuis ben op de computer.

[ Voor 199% gewijzigd door Turbopinguinl op 26-09-2019 22:55 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Afhankelijk van de benchmarks kun je een Ryzen 3600 overwegen (na bios update), eventueel aangevuld met een betere videokaart.
De rest lijkt me nog prima.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 27-09-2019 00:37 ]

• bierschuit
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 00:36:
Afhankelijk van de benchmarks kun je een Ryzen 3600 overwegen (na bios update), eventueel aangevuld met een betere videokaart.
De rest lijkt me nog prima.
Dan bottleneck je de cpu met langzaam geheugen en is de stap voor een b450 moederbord ook niet ver meer. Kom je nog uit op een totaal nieuw interieur van een PC.

Zoals ik al wist, ik zou voor een nieuwe gaan. Niks upgraden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
bierschuit schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:38:
[...]

Dan bottleneck je de cpu met langzaam geheugen en is de stap voor een b450 moederbord ook niet ver meer. Kom je nog uit op een totaal nieuw interieur van een PC.

Zoals ik al wist, ik zou voor een nieuwe gaan. Niks upgraden.
Die bottleneck valt wel mee, niks om je zorgen om te maken imo.
https://www.techpowerup.c...-scaling-benchmark/4.html
Je wint gemiddeld misschien 5% met sneller geheugen, maar om daar nu weer 80+ euro voor uit te geven..
Misschien wil zijn geheugen nog wel wat sneller draaien ook, dan is het verschil nog kleiner.

Belangrijker is het om de subtimings te finetunen.
https://digiworthy.com/20...2700x-memory-opt-benches/

B450 bord is ook absoluut niet nodig.
Pagina: 1