Verbinding Samsung S9+ met Toyota via USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-07 17:06
Mijn vraag:
Sinds vandaag heb ik een Toyota Corolla Touring 2019. Nu beschikt deze wagen over Mirrorlink, iets wat voor vandaag voor mij onbekend was.
Blijkbaar zou het mogelijk zijn om via een soort screen mirroring mijn mobiele telefoon te gebruiken.
Hiervoor dien ik via USB mijn s9+ te verbinden met de auto, mirrorlink activeren via settings van de telefoon en klaar.
Echter slaag ik er niet in om mijn s9+ de auto te laten vinden, opladen werkt wel.
De mirrorlink optie blijft staan op 'No USB devices connected' en daardoor greyed out.

Ik hoop dat iemand van jullie hiermee enige ervaring heeft hoe ik dit dien op te lossen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Toyota Corolla Touring 2019
Samsung Galaxy S9+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Verschillende USB kabels
-Developer options elke USB connection
-Dokter Google vermeldt meermaals dat connection naar MTP dient te gaan, echter is dit niet langer een optie in Android 9.
-Meerdere reboots van auto en mobiel

Alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord (via Rossen op 27-09-2019 21:14)

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:40
Toevallig had een collega hetzelfde met een nieuwe Toyota, hij heeft contact opgenomen met de dealer en nadat deze hem een downloadlink voor een licentie heeft gemaild werkt het perfect.

Alle reacties

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 20:06
YouTube: MirrorLink Samsung Note8 S8 S9 Android 8 & 9 Pie
Misschien kan je hier iets mee. Ik ben mij er in aan het verdiepen want ik krijg mijn Corolla volgende week, wel balen dat er nog geen Apple CarPlay of Android op zit.

• Rossen
Hi @D.deJong , filmpje hielp me niet omdat auto de gsm niet ziet via usb of omgekeerd.
Ondertussen Gsm reset gedaan en geen succes.

Samsung biedt ook geen (nuttige) hulp en legt de vermoedelijke schuld bij Toyota.

Als u binnen een week meer inzicht heeft dan hoor ik het graag. Ik geef het tot dan even op.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Geen Android telefoon hier maar ik zal volgende week eens kijken of het Apple wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
Voor zover ik kan lezen werkt mirrorlink nooit met Apple :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Dat is balen, dan maar wachten op de update waar het op internet over gonst. Ik heb het nu ook niet dus ik overleef het wel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:40
Toevallig had een collega hetzelfde met een nieuwe Toyota, hij heeft contact opgenomen met de dealer en nadat deze hem een downloadlink voor een licentie heeft gemaild werkt het perfect.
Pagina: 1