Mijn werkgever heeft mij een arbeidscontract voor onbepaalde tijd aangeboden, dit heb ik vandaag ontvangen en er is gemeld dat ik dit morgen getekend weer moet inleveren.
De ingangsdatum is 1 Oktober, voor onbepaalde tijd. Er is geen CAO van toepassing
Er staan enkele dingen in waar ik wat vraagtekens bij heb, maar helaas heb ik van Google niet duidelijk antwoord kunnen krijgen, wellicht dat ik gewoon echt verkeerde zoektermen gebruik.
De 'wettelijke opzegtermijn' is toch geen 1 maand maar afhankelijk van dienstjaren?
rijksoverheid
(of telt dit als 'kortere opzegtermijn' en is de bewoording slecht gekozen)
Is er iemand met meer ervaring die dit kan bevestigen? Wat is het advies?
Ik vindt het leuk werk, fantastische tijden ten opzichte van wat ik gewend (van 'wie is toch die man die elke zondag het vlees komt snijden' tot papa die er elke avond en weekend is) en heb 5 minuten reistijd. Ik wil het dus niet allemaal op het spits drijven, maar ik wil ook niet 'genaaid' worden door mijn onwetendheid.
De ingangsdatum is 1 Oktober, voor onbepaalde tijd. Er is geen CAO van toepassing
Er staan enkele dingen in waar ik wat vraagtekens bij heb, maar helaas heb ik van Google niet duidelijk antwoord kunnen krijgen, wellicht dat ik gewoon echt verkeerde zoektermen gebruik.
Mag dit ook vanuit een werkgever op een dergelijke manier gesteld worden? Dat zij 'op elk gewenst moment' de arbeidsovereenkomst zouden kunnen ontbinden? Dan heb je toch eigenlijk nooit enige zekerheid? Het vorige vaste arbeidscontract wat ik had had deze regel in ieder geval niet.De arbeidsovereenkomst is voor beide partijen opzegbaar. Opzegging dient schriftelijk te geschieden tegen het einde van de maand, waarbij de wettelijke opzegtermijn van 1 maand in acht genomen wordt
De 'wettelijke opzegtermijn' is toch geen 1 maand maar afhankelijk van dienstjaren?
rijksoverheid
(of telt dit als 'kortere opzegtermijn' en is de bewoording slecht gekozen)
Artikel 640a Burgerlijk Wetboek Boek 7 volgens mij mag de termijn van 3 maanden dus sowieso niet.... Verhaal over hoeveel vakantiedagen ... Niet-genoten vakantiedagen vervallen na 3 maanden na het kalenderjaar waarin ze zijn opgebouwd
Is er iemand met meer ervaring die dit kan bevestigen? Wat is het advies?
Ik vindt het leuk werk, fantastische tijden ten opzichte van wat ik gewend (van 'wie is toch die man die elke zondag het vlees komt snijden' tot papa die er elke avond en weekend is) en heb 5 minuten reistijd. Ik wil het dus niet allemaal op het spits drijven, maar ik wil ook niet 'genaaid' worden door mijn onwetendheid.