Op dit moment gebruiken een aantal familieleden mijn Synology NAS om foto's automatisch te backuppen via de DSPhoto app. Dit werkt prima.
De verbinding wordt opgezet via de Quickconnect service van Synology.
Om te leren en om mijn NAS beter te beveiligen dacht ik eraan om in mijn lokale netwerk een VPN server op te zetten. De iPhones maken dan verbinding met de VPN om zo de NAS te kunnen benaderen.
Ik wil een vpn verbinding opzetten zonder dat de gebruiker daar iets van merkt nadat deze geïnstalleerd is.
Hoe kan ik dit het beste opzetten?
Is het mogelijk om data van de iPhones alleen over de vpn te sturen als de NAS benaderd moet worden? Dat het normale verkeer dus gewoon over 't internet gaat?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology DS216+, 4 iPhones met ios 12/13 zowel via wifi als 4g
Leesvoer en tips worden gewaardeerd
De verbinding wordt opgezet via de Quickconnect service van Synology.
Om te leren en om mijn NAS beter te beveiligen dacht ik eraan om in mijn lokale netwerk een VPN server op te zetten. De iPhones maken dan verbinding met de VPN om zo de NAS te kunnen benaderen.
Ik wil een vpn verbinding opzetten zonder dat de gebruiker daar iets van merkt nadat deze geïnstalleerd is.
Hoe kan ik dit het beste opzetten?
Is het mogelijk om data van de iPhones alleen over de vpn te sturen als de NAS benaderd moet worden? Dat het normale verkeer dus gewoon over 't internet gaat?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology DS216+, 4 iPhones met ios 12/13 zowel via wifi als 4g
Leesvoer en tips worden gewaardeerd