Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Mijn huidige CM Storm Mizar begint nu toch wel te slijten, voornamelijk beginnen sommige knoppen een eigen level te leiden

Na wel 100 keer de pricewatch door te spitten ben ik er nog steeds niet over uit, simpelweg omdat ik weinig ervaring heb met specifieke merken
Daarnaast wil ik toch graag een draadloze muis, staat allemaal wat netter

Ik zoek een?
Gamemuis, maar die wordt niet gebruikt om mee te gamen, maar voornamelijk voor AutoCAD en Blender 3D

Wat is je budget?
Wat moet een kwalitatief goede muis kosten? Laten we beginnen met 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tsjah, lastig, veel reviews gelezen over Razer, Corsair en Logitech, zolang het maar draadloos is

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Graag een muis met een beetje formaat (ala de Mizar), draadloos zijn en instelbaar zijn, qua snelheid maakt het allemaal niet zoveel uit, zoals genoemd is het voornamelijk voor tekensoftware, wat wel mooi zou zijn al het in de toekomst uit te breiden is met een toetsenbord wat er een beetje bijpast :)

Zelf bijvoorbeeld deze gevonden

Razer Mamba Wireless

Logitech G703 Lightspeed

Corsair Dark Core RGB SE

Alle reacties

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:58
Zoiets, https://www.3dconnexion.e...admouse-product-line.html

Samen met de 3dmuis van deze fabrikant is het lekker werken.

• westworld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2021
Ik kijk momenteel ook uit naar een systeem om blender op te draaien. De nieuwe mx master 3 reeks van Logitec lijkt me wel wat. Ik werk nu nog met een oude MX en die doet het echt prima.

pricewatch: Logitech MX Master 3 Grafiet
pricewatch: Logitech MX Keys (Qwerty US)
Op de site van Logitec was er ook een promo waarbij je bij aankoop van muis en keyboard een polssteun gratis kreeg.

[ Voor 50% gewijzigd door westworld op 25-09-2019 22:03 . Reden: update ]

• FabianGTI
Ah, destijds wel gekeken, maar de normale draadloze was wat klein, met de Pro is dat zo te zien opgelost
Zelf ook ervaring met de muis? Ik ben nog steeds bang dat ik niet kan wennen aan die 3 knoppen bovenop
westworld schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:36:
Ik kijk momenteel ook uit naar een systeem om blender op te draaien. De nieuwe mx master 3 reeks van Logitec lijkt me wel wat. Ik werk nu nog met een oude MX en die doet het echt prima.

pricewatch: Logitech MX Master 3 Grafiet
pricewatch: Logitech MX Keys (Qwerty US)
Op de site van Logitec was er ook een promo waarbij je bij aankoop van muis en keyboard een polssteun gratis kreeg.
Darnit, weer eentje erbij om de keuze te maken
Zonder gekheid, bedankt voor de tip :)

• Micahve
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Één erg belangrijke tip:

Kijk naar DPI van de muis. In het algemeen hoe hoger hoe beter, zoek iets rond de 16.000.

Wat is DPI: DPI staat voor Dots Per Inch,
hoe meer Dots je per inch hebt hoe Preciezer de sensor dus haar cursor over het scherm kan laten gaan.

De logitech G703 lightning is een zeer goede keuze, hij is wel wat zwaarder, maar aangezien u wilt gaan tekenen en niet gaat gamen kan dit juist fijn zijn aangezien u de muis dan minder snel per ongeluk laat bewegen.

Happy tweaking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 07:14
Micahve schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:35:
Één erg belangrijke tip:

Kijk naar DPI van de muis. In het algemeen hoe hoger hoe beter, zoek iets rond de 16.000.

hoe meer Dots je per inch hebt hoe Preciezer de sensor dus haar cursor over het scherm kan laten gaan.

De logitech G703 lightning is een zeer goede keuze, hij is wel wat zwaarder, maar aangezien u wilt gaan tekenen en niet gaat gamen kan dit juist fijn zijn aangezien u de muis dan minder snel per ongeluk laat bewegen.

Happy tweaking!
Je wilt juist geen muis die 16.000 dpi heeft, dan reageert hij bij elke halve milimeter alsof je er een flinke hengst aan geeft. Dus kleine beweging van muis = grote beweging op je scherm.
Dat is bij CAD tekenen echt totaal niet handig.

Als je een lagere DPI instelt, kan je je muis veel preciezer bewegen. Het nadeel hiervan is dat je dan wel een flinke muismat nodig hebt of juist veel optillen. Het is maar net wat jij fijn vindt natuurlijk.

De logitech G703 is echter wel een fijne muis. Ik heb zelf de G403, wat de zelfde is alleen dan met draad. Makkelijk zelf in te stellen en een verwisselbaar gewicht, waardoor je hem lekker kan personaliseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Micahve schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:35:
Één erg belangrijke tip:

Happy tweaking!
Dit is dus gewoon absoluut niet waar helaas..
Het heeft eerder betrekking op hoe gevoelig de sensor is, met andere woorden hoe snel deze zich over jou scherm beweegt. Als je de sensor op 16.000 DPI zou zetten ben je na 1 centimeter beweging al aan de andere kant van je scherm. Dat werkt dus niet.

1600 DPI is zo ongeveer het meeste wat voor een normale sterveling bruikbaar is.

Ik heb persoonlijk al jaren een Roccat Kone XTD in gebruik, en sinds vorige week een Logitech MX Master 3 voor erbij. 1 ding is zeker: voor de precisie hoef je de MX Master 3 niet te kopen :X Vind het eerlijk gezegd ook niet echt een fijne muis..

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 26-09-2019 14:44 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Micahve
Kuusj schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:42:
[...]

Dit is dus gewoon absoluut niet waar helaas..
Het heeft eerder betrekking op hoe gevoelig de sensor is, met andere woorden hoe snel deze zich over jou scherm beweegt. Als je de sensor op 16.000 DPI zou zetten ben je na 1 centimeter beweging al aan de andere kant van je scherm. Dat werkt dus niet.

1600 DPI is zo ongeveer het meeste wat voor een normale sterveling bruikbaar is.

Ik heb persoonlijk al jaren een Roccat Kone XTD in gebruik, en sinds vorige week een Logitech MX Master 3 voor erbij. 1 ding is zeker: voor de precisie hoef je de MX Master 3 niet te kopen :X Vind het eerlijk gezegd ook niet echt een fijne muis..
Dat is waar, maar ligt ook aan de Resolutie van het scherm, bij hogere resoluties zoals 4K dan is een hogere DPI wel weer beter, ook ben je vaak beter af met een hoge muis DPI en een lage sensitivity in de software voor betere precisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 07:14
Micahve schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:49:
[...]

Dat is waar, maar ligt ook aan de Resolutie van het scherm, bij hogere resoluties zoals 4K dan is een hogere DPI wel weer beter, ook ben je vaak beter af met een hoge muis DPI en een lage sensitivity in de software voor betere precisie
Het is niet zo te zeggen dat je beter af bent met een hogere DPI. Als je andere reacties even leest zie je dat je er niet preciezer van wordt.

Het is namelijk simpel gezegd hoe ver je cursor beweegt als je je muis fysiek 1 inch beweegt.
De gevoeligheid van je muis pas je dus in principe aan en heeft direct impact op je sensitivity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Micahve schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:49:
[...]

Tot een zeker (lage) hoogte waar ja, maar 16.000 DPI is in geen enkel scenario en op geen enkele manier per definitie beter dan iets met 4000-6000 DPI. Wat imho belangrijkere overweging zou moeten zijn is of de sensor bijvoorbeeld last heeft van acceleration. De MX Master 3 heeft hier merkbaar last van, de cursor beweegt ten opzichte van jouw fysieke input progressief op het scherm. Idealiter is dit gewoon lineair. Als je dit niet gewend bent is het echt hinderlijk, en je zult de eerste weken vaak mis klikken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Kuusj schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:58:
[...]

Tot een zeker (lage) hoogte waar ja, maar 16.000 DPI is in geen enkel scenario en op geen enkele manier per definitie beter dan iets met 4000-6000 DPI.
Huidige muis heeft max 8200 dpi, maar ik heb hem meestal tussen de 4000 en 6000 staan inderdaad, soms nog wel iets minder als de objecten nogal klein worden en je te fanatiek er voorbij zoomt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micahve
Kuusj schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:58:
[...]

Tot een zeker (lage) hoogte waar ja, maar 16.000 DPI is in geen enkel scenario en op geen enkele manier per definitie beter dan iets met 4000-6000 DPI. Wat imho belangrijkere overweging zou moeten zijn is of de sensor bijvoorbeeld last heeft van acceleration. De MX Master 3 heeft hier merkbaar last van, de cursor beweegt ten opzichte van jouw fysieke input progressief op het scherm. Idealiter is dit gewoon lineair. Als je dit niet gewend bent is het echt hinderlijk, en je zult de eerste weken vaak mis klikken.
Oh ja ik denk hier altijd omgekeerd :/ bedankt voor het aanwijzen van mijn fout.
Ik zal het proberen te onthouden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik teken al 2 jaar met de Logitech en heel tevreden over. Met de LED uit gaat hij belachelijk lang mee op een accu lading. Neem wel de nieuwe met Hero sensor, de eerste had last van scroll problemen. Ik had die eerste versie in garantie kunnen ruilen voor de Hero, merkelijk scherper om mee te werken. Heel irritant probleem als je ze wil gebruiken om te tekenen als de scroll raar doet.
Zonder meer raad ik hem aan!

Feel the fear and do it anyway...

Pagina: 1