Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is deze vrijwel nieuwe laptop waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views

Vraag

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
hallo,

[Mag ik hier ook aankoopadvies vragen voor een gebruikte laptop, of moet dat in een ander forum?
Als dit niet de juiste plek is, excuses]

ik kan een Asus laptop van nog geen 4 jaar oud (nov. 2015) van iemand overnemen. Die persoon heeft hem na aanschaf nauwelijks gebruikt. Hij is vrijwel nieuw. Hij vraagt er € 150 voor, minus de kosten van een nieuwe accu (€ 30). Die is kapot, want hij heeft hem in meer dan 3 jaar tijd nooit meer opgeladen.
Ik heb de laptop nu om te proberen en hij bevalt prima. Incl. nieuwe accu zou ik dus € 150 kwijt zijn voor deze laptop. Geen idee of dat een goede prijs is. Ik heb op diverse sites gekeken naar prijzen, maar die variëren van tegen de € 100 tot € 175 of meer.
Daar zit dan vaak wel een SSD-schijf in. Die zou ik er misschien ook wel in willen zetten, als deze laptop die extra investering van ca. € 80 waard is.
Wat vinden jullie? Alvast bedankt voor de reacties.

Asus X501A-XX369H
Intel Core i3-2370M 2,4GHz
Intel Sandy Bridge
Werkgeheugen 4GB DDR3
Intel Mobile HM65
Harddisk 500GB 5400rpm
Intel HD Graphics

Besturingssysteem Windows 10, up-to-date.

Alle reacties

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Prijs kan ik moeilijk inschatten maar de CPU die er in zit is een stuk meer dan 4 jaar oud. (release Q1 2012 https://ark.intel.com/con...or-3m-cache-2-40-ghz.html)
De laptop was dus al een oud model toen die gekocht werd.

Ik heb verder geen idee wat je er mee wil gaan doen en wat je budget is. Of deze snel genoeg is voor wat jij er mee wil doen kan ik dus niet inschatten.

Specs hier: pricewatch: Asus X501A-XX369H

Ik persoonlijk vind 1366x768 echt een onwerkbare resolutie omdat je soms gewoon schermen krijgt die letterlijk niet in beeld passen en je dus bijvoorbeeld niet op knoppen kan drukken die nodig zijn. (heb ooit een of andere user license gezien waarvan de accept knop buiten beeld viel en niet te verschuiven was.

[ Voor 42% gewijzigd door Philip Ross op 25-09-2019 16:01 ]

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
De laptop was dus al een oud model toen die gekocht werd.
Ah, dat is interessant om te weten.
Ik heb verder geen idee wat je er mee wil gaan doen en wat je budget is. Of deze snel genoeg is voor wat jij er mee wil doen kan ik dus niet inschatten.
Hij voldoet prima voor wat ik er mee wil doen. Wel prettig dat ik hem uitvoerig mag proberen voordat ik beslis.
Die ongelukkige resolutie die jij noemde, met dingen die buiten beeld vallen, daar ga ik specifiek naar kijken dit weekend.
Thnx, n3othebest! 👍

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
Ook ik zou zeggen: wacht eventjes een betere aanbieding af, en koop een iets nieuwer model. Je zou met dit model op zich gewoon nog de basis taken moeten kunnen volbrengen, maar een i3 uit 2012 gaat je uiteindelijk opbreken :( .

V&A aangeboden: Peaq PNB C2015-I2N1
is een model van 2016...
Dit zou nog een mooi alternatief kunnen zijn, hij is iets sneller (6 GB RAM, iets snellere CPU)
Verder ken ik deze persoon niet, terwijl je jouw vriend/collega wel kent, wat een veilig gevoel geeft.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepaling is niet toegestaan, zie ook Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Je kan prima via Google, Marktplaats e.d. nagaan wat een dergelijk systeem moet kosten.
Wellicht dus volgende keer eerst even vooronderzoek doen voordat je je geld uitgeeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 25-09-2019 16:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.