(Stiekem?) DNS server draaien met Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
iemand ervaringen mee? Ik wil graag een eigen NL domein hebben voor mijn meelserver. maar daar heb ik een DHCP servertje voor nodig. Iemand suggesties?

/dev/null

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

om een domeinnaam te hosten heb je geen DHCP nodig hoor..

Maar hier staan aardig wat poorten open en heb nog nooit commentaar erop gehad..

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
is bedoel DNS zoals in de title staat :)

/dev/null

• HGM
  • Niet online

HGM

het lijkt me eik wel verstandiger als je ergens een .NL registreert en dat deze partij ook de fallback mailserver draait.. Dan heb je ook geen DNS nodig, gewoon de A en MX records naar je thuis IP pointen en mocht de verbinding wegvallen heb je backup mailserver nog, zodat je niets kwijtraatk...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

Gerco

Professional Newbie

Kun je niet gewoon een .nl laten reggen en de mailserver van de regger gebruiken??

Of heb je een KvK nummer en reg je het zelf? Ik heb mijn mailserver op mn .com domain draaien. Maar ik gebruik gewoon de DNS servers van register.com, geen centje pijn.

De A en MX records wijzen naar mijn IP, verder heb je niks nodig. Subdomains maken doe ik op de website van register.com als ik dat wil...

Nee, dit is geen SPAM, maar een uiteenzetting van hoe ik het geregeld heb.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36
En heb je dan ook een backup mailserver ergens geregeld?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 30 juli 2001 22:21 schreef valkenier het volgende:
En heb je dan ook een backup mailserver ergens geregeld?
Als je bij widexs een domein registreert zit dat er gratis bij.. Als je toch alles zelf wil doen, moet je denk ik iemand anders lief aankijken...

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik was eens voor 2 weken afgesloten van chello omdat ik een mailserver draaide :(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Reply op Gerco:
Ik heb nu een (betaalde) domein bij namezero.com
Kan ik nu simpelweg via registar.com het domein overhevelen naar hun (vwb de DNS afhandeling).

Ik wil dus dat er geen redirect ala namezero is, maar dat er puur een DNS entry op dat domein naam naar mij IP gelinked word.
Iemand ervaringen daarmee?
(sorry voor het offtopic gaan).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1