Netwerk met geen mogelijkheid aan de gang te kryge

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hey,
ik heb sinds kort een nieuwe computer en kabel gekregen maar nu wil ik de nieuwe en de oude computer aan elkaar vastknopen met behulp van een router (debian). Het probleem is: de router kan nie pingen naar die nieuwe bak!!! nou had ik van iemand wel gehoord dat de utp kabel nie tegen statische energie ofzowiets kan!! :?
Kan iemand raad geven en hoe en wat ik precies moet instellen om het netwerk te laten lopen (das dus de bedoeling >:))

Mzzls
Go0s

• Go0s
Nog wat info (die ik vergeten was)

route -n geeft:
192.168.0.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
212.120.82.0 0.0.0.0 255.255.254.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 212.120.82.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

Ifconfig eth1:
eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:50:BF:61:AE:F6
inet addr:192.168.0.1 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:352 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:31 err

eth1 gaat naar @home en die werkt goed!

Verwijderd

Ok wat geeft ifconfig eth0 naar je andere pc toe ?? Wat voor kabel is het (cross /straight). Draai je op die andere pc ook iets van firewall software oid ??
Branden de linklampjes ???

Uhm die router ??? is dat eigenlijk een derde pc ??? Zoja dan heb je of nog een nic nodig of een hub...

• Go0s
Op maandag 30 juli 2001 21:02 schreef X-terior het volgende:
Ok wat geeft ifconfig eth0 naar je andere pc toe ?? Wat voor kabel is het (cross /straight). Draai je op die andere pc ook iets van firewall software oid ??
Branden de linklampjes ???

Uhm die router ??? is dat eigenlijk een derde pc ??? Zoja dan heb je of nog een nic nodig of een hub...
Ehhm ik heb een 8 poorts hub met gewone utp kabels en heb geen firewalls of iets dergelijks draaien. een van de netwerkkaarten (@home) branden lampjes en de andere nie!!! en die router is mijn derde pc!
teminste: ik heb een pIII en een pI die knoop ik aan elkaar met behulp van die router!!
ik hoop dat je genoeg info hebt!

mzzl

Verwijderd

Ok de ledjes tussen router en pc branden niet. Is mogelijk een kabel probleem. Gebruik je crosslinked of straight ?? Als je de kabel van @home in je router steekt (andere kaart als waar ie nu in zit) gaat dan het ledje wel branden ??? Probeer vervolgens als het mogelijk is om die kabel van @home in die andere pc te steken. Controleer of het ledje ook weer brand.
Zoniet kan er een probleem zijn met de nic.
Ohja ifconfig eth0 ???? En je local loopback ifconfig lo ??

• Go0s
Andersom doet @home het wel en de andere het weer nie!!! :'(
ik had wel van iemand gehoord dat utp kabel niet tegen statische energie kon!! klopt da!?:?

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

check ook ff of die nic op 10 of 100 mbit staat en of de hub dat aankan. Check ook ff of de nics op half-duplex staan (aangezien ze op een hub zitten)...

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op maandag 30 juli 2001 22:08 schreef Go0s het volgende:
ik had wel van iemand gehoord dat utp kabel niet tegen statische energie kon!! klopt da!?:?
Statische energie kan schijnbaar wel storingen veroorzaken. Als er TV's, radio's, pcboxen etc (of gewoon een paperclipmagneetje vanwege magnetisme??) in de buurt van de kabel staan, leg de kabel dan eens anders, of verplaats de apparatuur eens, en kijk of het dan wel werkt. Is laatst eens ook een keer voorbij gekomen. :)

Verwijderd

Met betrekking tot die statische electriciteit: als je een UTP-kabel dwars door een zware transformator of langs een leiding met hoog voltage legt, zal er inderdaad storing optreden. Als je gewoon je kabeltje van hooguit enkele tientallen meters door relatief vrije ruimte gebruikt, zul je van dat soort storingen geen last hebben.

In storingsrijke omgevingen (en dan zeker als de afstand de honderd meter nadert) wordt meestal FTP of STP-kabel gebruikt; hier zit een metaal-achtige mantel omheen om de storingen tegen te gaan (zoiets als bij COAX).

Nogmaals: jouw problemen zullen hier niet door veroorzaakt worden. Om je een idee te geven: wij hebben hier enkele goedkope UTP-kabels van elk ca. 120 meter liggen door een verlaagd plafond (dus langs TL-balken en electriciteitsleidingen). Er zal onderweg ongetwijfeld wat storing ontstaan, maar alles werkt in de praktijk gewoon prima.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
....maar niet iedere kabel is hetzelfde!!! En dan nog: de laatste maal dat dit voorbij kwam was een subwoofer het probleem, dus.... afkoppelen dat ding en het probleem was opgelost.... volgens mij.... iig het proberen waard toch?

edit:

Als het spul zo'n beetje een meter ofzo ervanaf staat, zal het niks met het probleem te maken hebben. Maar loopt de kabel achter de boxen van een leuke stereotoren langs (bijvoorbeeld) dan zou dat het probleem kunnen zijn...

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 22:08 schreef Go0s het volgende:
Statische electriciteit lijkt mij niet, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Maare begrijp ik het goed dat als je je internet kabel in de andere nic steekt dat het lampje nog steeds niet brand ?? Als dat het geval is, is of je kaartje verkeerde snelheid (100 Mbit of die half of full duplex is niet goed.)

• Go0s
Op maandag 30 juli 2001 23:18 schreef X-terior het volgende:

[..]

Statische electriciteit lijkt mij niet, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Maare begrijp ik het goed dat als je je internet kabel in de andere nic steekt dat het lampje nog steeds niet brand ?? Als dat het geval is, is of je kaartje verkeerde snelheid (100 Mbit of die half of full duplex is niet goed.)
@home doet het altijd maakt nie uit in welke nic hij zit!
Pagina: 1