Nieuw domein, zelfde site, forwarden... Google positie?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb sinds een kleine 3 jaar een Sitebuilder-pakket bij Strato lopen. Hier zijn diverse domeinen aan gekoppeld.

Nu wilde ik graag een volledig nieuwe site ontwikkelen en heb dit bij MijnDomein gedaan. De templates daar zijn toch een stuk moderner en frisser.

Voor de beeldvorming; domein bij Strato: www.pietertest.nl en domeinnaam nu bij MijnDomein: www.pieter-test.nl

De website is inmiddels in de lucht en bij Strato heb ik op alle domeinen een 301-forward ingeschakeld naar het nieuwe MijnDomein-domein.

Snap je 't nog? ;)

Nu de vraag: in Google staat mijn bedrijfspagina (Strato) inmiddels bovenaan en dit wil ik graag zo houden. Mij is verteld dat een 301-forward een soort verhuisbericht voor Google is, waardoor ik de ranking houdt.
Het domein van Strato wil ik wel verhuizen naar MijnDomein, maar volgens mij raak ik dan de ranking kwijt.

Kan ik dit bij Strato gewoon zo laten lopen of is verhuizen toch de beste keuze. Wie kan mij hierin helpen en advies geven. Wat gebeurt er (op termijn) met de hoge ranking in Google?

Uiteraard is mijn bedrijf niet veranderd, ik wilde gewoon een meer moderne site ontwikkelen. Dat is gelukt, nu alleen dit stuk nog.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Kun je niet gewoon beter bij MijnDomein een domainpointer aanmaken, en hier je oude domeinnaam in voeren en dan vervolgens bij Strato de nameservers wijzigen in die van MijnDomein?

In dat geval heb je niets te maken met een 301, is je site op beide domeinnamen bereikbaar en behoud je de ranking etc. bij een 301 redirect, verlies je n.l. over het algemeen ook de ranking. Als je dan besluit je oude domeinnaam te verhuizen naar MijnDomein, dan kan dit zelfs helemaal zonder enige downtime - met behoud van de reeds bij Strato ingestelde nameservers.

Note ik weet niet of MijnDomein het toestaat om een extra domeinnaam (elders ondergebracht) aan een hostingaccount toe te voegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 16:48 ]