Toon posts:

Divx film kraken na instalatie nieuwe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Accoustic Edge geinstalleerd, en nu hoor ik een continue kraak bij het afspelen van de meeste films in WMP. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen. Kan ik bijvoorbeeld mijn onboard geluidskaart weer aanzetten voor als ik films wil zien?

Verwijderd

IRQ conflict?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet. Verder doet hij het prima met winamp, cd-speler, quicktime. Bij WMP heb ik alleen problemen met Divx. Zou dat aan de IRQ kunnen liggen en zoja hoe kan ik dit dan oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het trouwens ook in games als Rogue spear en Delta Force3. Het is een continu getik (tik tik tik enz.).

Verwijderd

Lijkt op fucked up DirectX drivers.
Zet Winamp es op Directsound ipv. de Acoustic Edge, als hij dan kraakt kun je er van uitgaan dat het daaraan ligt.
Ik heb het zelf ook ooit gehad met een oude Truste Soundexpert 32 ofzow, ging direct kraken in games

Verwijderd

Aangezien je het alleen bij bepaalde software hebt lijkt me een IRQ conflict niet erg waarschijnlijk, of iig niet de oorzaak.
Ik denk dat TweakGuy gelijk heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 20:55 schreef TweakGuy het volgende:Zet Winamp es op Directsound ipv. de Acoustic Edge, als hij dan kraakt kun je er van uitgaan dat het daaraan ligt.
Bedoel je bij de Winamp output-plugin en dan bij Directsound de output device veranderen? Ik ben momenteel niet thuis maar als je dit bedoel zal ik het vrijdag proberen.
Momenteel gebruik ik DirectX8. Als het aan DirectX ligt moet ik dan een andere versie proberen?

(oftopic: de ir-ontvanger bevalt prima Edwin. Echt heel erg handig! ;) )

Verwijderd

Ja, output device naar Directsound veranderen.
Of het aan DirectX 8 ligt is moeilijk te zeggen, zou ook met DX7 kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik laat vrijdag wel even weten wat het resultaat is. Bedankt voor zover. Als iemand nog andere sugesties heeft dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik directX opnieuw moeten installeren, want dit stond al op de computer voor de installatie van de geluidskaart?

Verwijderd

Eigenschappen Multimedia --> schuifjes naar rechts zetten (weet ff die namen niet) kan ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand iets toe te voegen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DirectX 8 opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is niet op gelost. Met mijn onboard geluidskaartje (ja hij staat uitgeschakeld) had ik nergens last van. Iemand nog nieuwe ideeen of tips?

Verwijderd

- netwerk (LAN) uitschakelen (dan weet je wat tenminste)
- ander slot

Verwijderd

Topicstarter
Een ander slot wordt moeilijk, want in slot1 zit de geluidskaart, 2 de netwerk kaart en 3 m'n videokaart met cooling fan. Een andere IRQ helpt trouwens ook niet.

Verwijderd

ik heb net een sony dvd gekocht, beeld is wel oke maar als ik mn geluid aanzet kraakt het ook van alle kanten...iemand ervaringen hiermee?? ook als je windows opstart klinkt die intro-melodie echt rottt...
specs:
TB 1200
MSI K7T turbo met sound on board (ligt het daaraan ofzo??)
Win 2k

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is het probleem op gelost. Wat programma's en drivers opnieuw geinstallerd. Het lijkt nu oke te zijn. Thanx!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:11 schreef Prokjokker het volgende:
ik heb net een sony dvd gekocht, beeld is wel oke maar als ik mn geluid aanzet kraakt het ook van alle kanten...iemand ervaringen hiermee?? ook als je windows opstart klinkt die intro-melodie echt rottt...
specs:
TB 1200
MSI K7T turbo met sound on board (ligt het daaraan ofzo??)
Win 2k
Prokjokker, je hebt hier : [topic=197203] al een eigen topic, gelieve daar met jouw probleem verder te gaan.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1