Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 09:10
Heb vandaag een offerte ontvangen voor zonnepanelen op mijn dak. Van een wel ingelichte bron heb ik vernomen dat Sunpowers goede, maar ook dure panelen zijn. Toch lijkt de prijs van de offerte mee te vallen. Ik heb een offerte met Jinko panelen en LG paneln er tegenover gezet. De adviseur vertelde mij dat de Jinko panelen wel van mindere kwaliteit waren, maar dat de LG panelen weer van een hogere kwaliteit waren. Wat vinden jullie? Wat is de beste optie?

OFFERTE 1:

13 x SUNPOWER 320 WP M0NO all black zonnepaneel.

1 x GOODWE 4000D-NS (seriële) omvormer.

Het systeem heeft een totaal vermogen van 4.160 WP zou 3.956 kWh aan stroom opwekken.

Projectprijs: € 4.681,41 excl. BTW.

Prijs per WP : € 1.12.

Terugverdientijd : 5.2 jaar ( o.b.v. € 0.225/kWh ).

13 zonnepanelen op het zadeldak van de woning – hellingshoek 39° - 144° zuid-oost oriëntatie – portret positie. Zie legplan / 3D design.

De productie/opbrengst van het systeem bedraagt 951 kWh/kWp per jaar = 95.1 % rendement/ productie/opbrengst.

Schaduwverlies: 0.08 %.

Alle voordelen/ingrediënten van dit “A LA CARTE PAKKET” op een rijtje:

25 jaar garantie op de SUNPOWER-zonnepanelen.
10 jaar garantie op de GOODWE omvormer.
20 jaar garantie op de montagematerialen.
7 jaar garantie op de installatie-werkzaamheden.
Btw-teruggave service GRATIS.
Zon Zeker Garant BASIS-pakket GRATIS.

OFFERTE 2:

13 x JINKO SOLAR 310 WP M0NO all black zonnepaneel.

1 x GOODWE 3600D-NS (seriële).

Het systeem heeft een totaal vermogen van 4.030 WP zou 3.694 kWh aan stroom opwekken.

Projectprijs: € 3.906,44 excl. BTW.

Prijs per WP : € 0.96.

Terugverdientijd : 4.7 jaar ( o.b.v. € 0.225/kWh ).

13 zonnepanelen op het zadeldak van de woning – hellingshoek 39° - 144° zuid-oost oriëntatie – portret positie. Zie legplan / 3D design.

De productie/opbrengst van het systeem bedraagt 917 kWh/kWp per jaar = 91.7 % rendement/ productie/opbrengst.

Schaduwverlies: 0.08 %.

Alle voordelen/ingrediënten van dit “A LA CARTE PAKKET” op een rijtje:

10 jaar garantie op de JINKO SOLAR zonnepanelen.
10 jaar garantie op de GOODWE omvormer.
20 jaar garantie op de montagematerialen.
7 jaar garantie op de installatie-werkzaamheden.
Btw-teruggave service GRATIS.
Zon Zeker Garant BASIS-pakket GRATIS.

OFFERTE 3:
10 zonnepanelen van LG Neon 325 Full Black met bijpassende omvormer en montage
met een netto prijs van € 4.100,00 levert een dergelijk systeem in het eerste jaar al € 645,29 op.