• erikkyw
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:30
Hallo allemaal!

Ik ben bezig mijn huis slimmer te maken. Heb inmiddels alle lampen vervangen voor ikea tradfri lampen die ik gekoppeld heb aan mijn google home en google assistent op een raspberry pi.
Nu heb ik alleen de inbouwspots nog niet smart dus is dit de volgende stap.
De inbouwspots werken via een opbouw schakelaar, ik denk dat de schakelaar vervangen voor een smart switch de makkelijkste optie is. Ik kan alleen nergens smart switches vinden voor opbouwschakelaars, alleen voor inbouw. Bestaan er wel opbouw smartswitches?

Aangezien Ik in een huurhuis woon is bijv. De opbouw schakelaar om te bouwen naar in inbouw geen optie.

Foto toegevoegd van de huidige situatie
https://1drv.ms/u/s!AgjREaxtqtCCgbAd4E3067DgfnORow

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Is een opbouwdoos met daarop een smart inbouwschakelaar een idee?

Zoiets zoals dit:
https://www.allekabels.nl...6/1221305/opbouwdoos.html

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Er zit helemaal geen ruimte achter die opbouwdoos? Anders zou je een Shelly device erin kunnen plaatsen, die werken naar mijn weten ook met Google Home.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• Slammers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02-2024
Heb je hier al weleens naar gekeken?

https://www.calibereurope...home/bediening/hwp502set/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier zijn wij overgestapt op Hue verlichting en heb ik alle schakelaars vervangen door blindplaten en waar we een schakelaar wilden heb ik een Hue Dimmer geplaatst.

Persoonlijk vind ik het echt niet handig om meerdere smart systemen door elkaar heen te gebruiken. Je kan ze vast met elkaar koppelen, maar naar mijn mening gaat dat vroeg of laat problemen geven. De link hierboven heeft het alweer over iOS 13 problemen bijv..

Waarom niet gewoon een Tradfri switch plaatsen? IKEA heeft verder ook gewoon Trafdri GU10 spots.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 09:16

• erikkyw
Jazsie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:46:
Is een opbouwdoos met daarop een smart inbouwschakelaar een idee?

Zoiets zoals dit:
https://www.allekabels.nl...6/1221305/opbouwdoos.html
Dit is nog wel een optie, ga ik eens uitzoeken

• erikkyw
Glashelder schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:23:
Hier zijn wij overgestapt op Hue verlichting en heb ik alle schakelaars vervangen door blindplaten en waar we een schakelaar wilden heb ik een Hue Dimmer geplaatst.

Persoonlijk vind ik het echt niet handig om meerdere smart systemen door elkaar heen te gebruiken. Je kan ze vast met elkaar koppelen, maar naar mijn mening gaat dat vroeg of laat problemen geven. De link hierboven heeft het alweer over iOS 13 problemen bijv..

Waarom niet gewoon een Tradfri switch plaatsen? IKEA heeft verder ook gewoon Trafdri GU10 spots.
Heb op dit moment led spotjes, dan zou ik dus de spots compleet moeten vervangen. Dit gaat redelijk in de kosten lopen en ik verwacht met een jaar te verhuizen dus dan moet ik alles weer in originele staat terug brengen.

Daarom zocht ik een schakelaar die ik op het huidige systeem kan zetten zodat ik het huidige systeem orgineel kan houden ivm de woningbouw

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hebt dus geen GU10 spotjes? Armaturen voor een GU10 spot kosten de wereld niet :).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt bij bv Hornbach opbouwunits die 'inbouw' nabootsen, waarmee je zo'n beetje elke normale inbouw unit kan zetten, in ons huis zitten allemaal nog die ouderwetse (koper/zink/iets?) potjes en enkel opbouwmogelijkheden.

https://www.kabeldirect.n...tactdoos-afgeschermd.html
ter referentie.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 25-09-2019 22:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
erikkyw schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:59:
[...]

Heb op dit moment led spotjes, dan zou ik dus de spots compleet moeten vervangen. Dit gaat redelijk in de kosten lopen en ik verwacht met een jaar te verhuizen dus dan moet ik alles weer in originele staat terug brengen.

Daarom zocht ik een schakelaar die ik op het huidige systeem kan zetten zodat ik het huidige systeem orgineel kan houden ivm de woningbouw
Volgende jaar al verhuizen? Dan lekker doorsparen en op het moment kopen wat nodig is voor je nieuwe huis. Lekker blijven lezen en leren hoe het niet moet en wat wel op forums is mijn advies.

Je kan alvast kijken of je wat simpele dingen kan doen met een homeassistant of domoticz met wat virtuele schakelaars en zien of je daar mee wat van de grond krijgt.
Dan kun je vanzelf zien of je het spulletje zelf bij elkaar gaat programmeren of zoiets out-of-the-box als Hue of Tradfri gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladian
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Misschien moet ik een nieuwe topic starten, maar ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een opbouwdoos lichtschakelaar/stopcontact welke ik graag smart wil maken. Helaas kan ik op deze plek niet de muur in en in het plafond bij de lamp is bijna geen ruimte. Het liefst zou ik iets als een sonoff mini (zigbee) of shelly in de doos willen plaatsen. Echter lees ik overal dat dit niet zou passen. Hebben jullie misschien nog een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:35

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Bladian Vaak is toch bij de lamp het makkelijkste omdat daar al N is. Lasdozen zitten vaak al vol dus het kan puzzelen zijn om hem erin te krijgen. Afhankelijk van de lamp kan het misschien ook in de voet van de lamp.

Andere optie zou zijn om een opbouwdoos bij te plaatsen of om voor een smart bulb te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladian
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Bedankt @Septillion! In dat geval ga ik proberen om een sonoff mini in het plafond te krijgen.
Pagina: 1