Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC 1440p 144Hz (€1000 - €1200)

Pagina: 1
Acties:

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:10
Hallo mede-tweakers, omdat ik al jaren game op een laptop die nu problemen met de videokaart begint te vertonen wil ik graag een PC bouwen waar ik onder andere op kan gamen. Ik heb nu bijna een maand onderzoek gedaan naar de verschillende aspecten van het bouwen van een PC en ik denk dat ik nu een redelijk goed beeld heb van wat ik wil. Op basis van deze kennis heb ik ene wenslijst gemaakt (onderaan mijn post te zien).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk gamen op het systeem. Op dit moment speel ik vooral CS:GO. Omdat mijn huidige laptop zwaardere games niet kan draaien wil ik ook met de PC games zoals Cities: Skylines, F1 2019, Cyberpunk 2077 gaan spelen.
Ook zal ik de PC ook gebruiken om elektronische muziek te maken met Ableton. Wellicht dat ik in de toekomst ook iets met video- en/of fotobewerking wil gaan doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de €1000,- en €1200,- omdat ik ook nog een 144Hz monitor aan ga schaffen van rond de €500 en nog wat andere upgrades in huis haal wil ik dat de totale kosten niet boven de €2000 komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen PC (onderdelen). Wel heb ik alle benodigde randapparatuur in huis, behalve de 144Hz monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk wat een standaard mid-to-high end PC heeft: een redelijke CPU, goede GPU, 1TB SSD geheugen en 16GB RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar AMD voor de CPU en GPU omdat ik er veel goede verhalen over heb gelezen en de prijs/prestatie verhouding goed zit. Qua opslag wil ik het liefst geen Kingston opslag gebruiken omdat ik bang ben voor oververhittingsproblemen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een simpele strakke case, en als het kan in het wit. Ik heb veel mensen de pricewatch: Fractal Design Meshify C aan zien raden, in mijn wenslijst heb ik bewust niet voor deze case gekozen omdat ik hem niet mooi vindt. Een andere case die mijn interesse wekte is de pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Digital Wit, helaas heb ik hierover slechte verhalen gelezen wat betreft de airflow.
Qua geluidsniveau heb ik als enige eis dat het niet moet klinken als een stofzuiger.
Qua opslag heb ik in de wenslijst bewust gekozen voor SATA omdat ik het verschil met NVME niet zal merken en graag in de toekomst NVME opslag wil gaan gebruiken wanneer de snelheden beter benut worden.
Ik zou het leuk vinden als er iets van RGB verlichting in zit in verband met dat de case een doorzichtig sidepanel bevat. In dat geval zou ik het fijn vinden als het de verlichting een goudgele kleur aan kan nemen. Wat mij betreft plaats ik een kleine RGB strip in de case als de gekozen componenten geen RGB verlichting bevatten.

Ga je overklokken?
Aangezien ik nieuw ben in de PC-bouw-wereld zal ik niet bezig gaan met het overklokken van mijn eerste systeem. Misschien in de toekomst wanneer ik mijn eerste build zal gaan upgraden.

Wat verwacht je van ons?
Voorzien jullie enige problemen die ik misschien kan ervaren met onderstaande build? Ik ben me bewust van de driver issues van de RX 5700 XT. Is airflow bij deze case een probleem? Het RAM geheugen in mijn wenslijst is 'nieuw' en heeft nog geen reviews, loop ik hier een risico mee? En waarom is dit RAM geheugen goedkoper dan ander geheugen met dezelfde snelheden? Waar zit de grootste bottleneck in dit systeem?

Andere tips zijn meer dan welkom! Bij voorbaat dank voor de reacties.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 455,05€ 455,05
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18€ 92,99€ 92,99
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 90,95€ 90,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.129,89

De 144Hz monitors waar ik tussen twijfel:
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
pricewatch: Asus VG27AQ Zwart

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Sata Mx 500 prestaties: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019
Kingston Nvme SSD: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019

kost 8 euro meer, en je gaat er flink op vooruit in snelheden

Het moederbord dat je gekozen heeft heeft geen USB 3.1 gen 2 type C aansluiting, dat zit wel op je kast.

Het geheugen setje heeft hoge latency (18) en werkt net zo snel als een 3200Mhz kitje met CL 16.
Mocht je ooit willen dan kan je dit setje lekker tunen/overklokken. Mensen halen hier de 3400 Mhz met mooie timings. (is wellicht iets waar je als je je verveeld in kan verdiepen)

Omdat onderstaand moederbord een SSD heatsink heeft gaan de temperaturen van de SSD flink omlaag en hoef je je hier echt geen zorgen om te maken.
Voeding een beetje aangepast (550 watt en degelijke voeding ook)
Ook een aftermarket processor koeler er in gedaan die lekker stil is en een stukje beter koelt. Lichte overklok zou eventueel ok nog kunnen.
De NZXT H510 heeft gemiddelde airflow, is verder prima voor de hardware die je hebt hoor.

1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB€ 75,-€ 75,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,97

• snippiestgem
Rem_NL schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:57:
Sata Mx 500 prestaties: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019
Kingston Nvme SSD: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019

kost 8 euro meer, en je gaat er flink op vooruit in snelheden

Het moederbord dat je gekozen heeft heeft geen USB 3.1 gen 2 type C aansluiting, dat zit wel op je kast.

Het geheugen setje heeft hoge latency (18) en werkt net zo snel als een 3200Mhz kitje met CL 16.
Mocht je ooit willen dan kan je dit setje lekker tunen/overklokken. Mensen halen hier de 3400 Mhz met mooie timings. (is wellicht iets waar je als je je verveeld in kan verdiepen)

Omdat onderstaand moederbord een SSD heatsink heeft gaan de temperaturen van de SSD flink omlaag en hoef je je hier echt geen zorgen om te maken.
Voeding een beetje aangepast (550 watt en degelijke voeding ook)
Ook een aftermarket processor koeler er in gedaan die lekker stil is en een stukje beter koelt. Lichte overklok zou eventueel ok nog kunnen.
De NZXT H510 heeft gemiddelde airflow, is verder prima voor de hardware die je hebt hoor.

1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,97
Bedankt voor je antwoord!

Het moederbord die je noemt is een X470, moet ik hiervoor de BIOS voor de R5 3600 updaten? Dat was de voornaamste reden dat ik voor een B450 koos. En als ik een X470 van 135 euro neem, kan ik dan niet beter de X570 van 200 euro nemen? Lijkt me meer future proof en heeft voor zover ik weet geen BIOS update nodig voor de R5 3600.

Hoeveel impact zou het overclocken van RAM op de snelheid van deze PC kunnen hebben? Misschien dat het dan wel de moeite waard zou kunnen zijn als ik me verveel zoals je zei.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ja, de X470 moet een UEFI update hebben en daar heb je een processor voor nodig. Diverse zaken doen dat voor je, als Megekko dat ook voor je kan doen zou je de Ryzen 5 en X470 daar kunnen halen. Let wel op dat de X470 Pro bij Megekko niet direct leverbaar is. Maar dat geldt nu ook aardig voor de Tomahawk, die staat nu nergens al direct leverbaar (de enige met een groene pricewatch leverindicator vraag er 135 euro voor).

• snippiestgem
DeGroteMuis schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:00:
Ja, de X470 moet een UEFI update hebben en daar heb je een processor voor nodig. Diverse zaken doen dat voor je, als Megekko dat ook voor je kan doen zou je de Ryzen 5 en X470 daar kunnen halen. Let wel op dat de X470 Pro bij Megekko niet direct leverbaar is. Maar dat geldt nu ook aardig voor de Tomahawk, die staat nu nergens al direct leverbaar (de enige met een groene pricewatch leverindicator vraag er 135 euro voor).
Thanks. Ik zie helaas nergens de optie om dit bij Megekko te doen. Waar is dit wel mogelijk?

Edit: Nu begin ik er aan te twijfelen om gewoon een X570 bord te halen:
pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X
pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE
pricewatch: ASRock X570 Steel Legend

[ Voor 24% gewijzigd door snippiestgem op 24-09-2019 13:53 ]

• snippiestgem
Ik zoek een?
Ik zoek een moederbord voor een nieuwe PC die ik wil gaan bouwen. Zelf kan ik niet kiezen tussen de goedkopere B450 en X470 of de duurdere X570 modellen.

Wat is je budget?
160 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit te twijfelen tussen de volgende moederborden:

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Is het goedkoopste (€109,-), heeft verder geen BIOS updates nodig i.c.m. de R5 3600 CPU.

pricewatch: Asus PRIME X470-PRO
Is iets duurder (€139,-), heeft een heatsink voor de M.2 opslag (wat bij Kingston opslag nog wel eens handig kan zijn). Dit bord heeft ook een BIOS/UEFI update nodig die ik zelf niet uit kan voeren, kost zo'n 15 euro bij Megekko. Dit bord werd mij aangeraden in een ander topic: Rem_NL in "Gaming PC 1440p 144Hz (€1000 - €1200)"

pricewatch: Asus Prime X570-P
Is het duurste bord (€160,-), heeft uitstekende VRM koeling en ook geen BIOS updates nodig.

Of kan ik beter wachten op de B550?
En natuurlijk sta ik ook open voor andere suggesties/adviezen!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 450,62€ 450,62
1BehuizingenNZXT H510i Zwart/Wit€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,69

[ Voor 3% gewijzigd door snippiestgem op 25-09-2019 09:36 ]

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
snippiestgem schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:15:
[...]

Thanks. Ik zie helaas nergens de optie om dit bij Megekko te doen. Waar is dit wel mogelijk?

Edit: Nu begin ik er aan te twijfelen om gewoon een X570 bord te halen:
pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X
pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE
pricewatch: ASRock X570 Steel Legend
Er is geen telefoonnummer beschikbaar voor Megekko dus je moet ze op tijd mailen. Ik had ook een X470 prime PRO besteld en in een mail zeiden ze dat de ''meeste'' x470 up-to-date zijn, maar natuurlijk in mijn geval was dat niet zo. Je kunt het dan weer opsturen en voor 10 of 20 euro updaten ze je mobo (vind ik beetje absurd). Uiteindelijk heb ik maar een X570 steel legend gekocht. Geen problemen tot nu toe :9

• snippiestgem
Provin915 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:20:
[...]

Er is geen telefoonnummer beschikbaar voor Megekko dus je moet ze op tijd mailen. Ik had ook een X470 prime PRO besteld en in een mail zeiden ze dat de ''meeste'' x470 up-to-date zijn, maar natuurlijk in mijn geval was dat niet zo. Je kunt het dan weer opsturen en voor 10 of 20 euro updaten ze je mobo (vind ik beetje absurd). Uiteindelijk heb ik maar een X570 steel legend gekocht. Geen problemen tot nu toe :9
Okay, ik kreeg toevallig net ook een mail van Megekko:
We begrijpen dat je bezorgd bent dat het moederbord niet voorzien is van de juiste bios versie voor de nieuwe generatie processoren. Wees gerust: vrijwel alle moederborden zijn reeds voorzien van de juiste update. We kunnen dit helaas niet op voorhand controleren maar mocht je een versie treffen met een oudere bios dan hebben wij daar een oplossing voor.

Mocht na ontvangst blijken dat het moederbord niet voorzien is van de juiste bios versie, dan kun je het artikel retourneren. Onze retourafdeling zal dan tegen een kleine vergoeding van €15,- de bios updaten naar de laatste versie. Uiteraard handelen wij dit snel voor je af en zorgen wij dat het moederbord z.s.m. naar je word teruggezonden.
Speciale optie voor klanten van een AMD moederbord.
Wil jij liever niet retourneren, bijvoorbeeld omdat je het moederbord reeds hebt ingebouwd? Ook dan is er een oplossing. Je kunt dan gebruik maken van AMD’s regeling. Je krijgt dan een CPU toegestuurd waarmee jij zelf de bios kunt updaten. Als dat gelukt is, stuur je de CPU eenvoudig weer terug. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar:
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
snippiestgem schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:22:
[...]

Okay, ik kreeg toevallig net ook een mail van Megekko:
We begrijpen dat je bezorgd bent dat het moederbord niet voorzien is van de juiste bios versie voor de nieuwe generatie processoren. Wees gerust: vrijwel alle moederborden zijn reeds voorzien van de juiste update. We kunnen dit helaas niet op voorhand controleren maar mocht je een versie treffen met een oudere bios dan hebben wij daar een oplossing voor.

Mocht na ontvangst blijken dat het moederbord niet voorzien is van de juiste bios versie, dan kun je het artikel retourneren. Onze retourafdeling zal dan tegen een kleine vergoeding van €15,- de bios updaten naar de laatste versie. Uiteraard handelen wij dit snel voor je af en zorgen wij dat het moederbord z.s.m. naar je word teruggezonden.
Speciale optie voor klanten van een AMD moederbord.
Wil jij liever niet retourneren, bijvoorbeeld omdat je het moederbord reeds hebt ingebouwd? Ook dan is er een oplossing. Je kunt dan gebruik maken van AMD’s regeling. Je krijgt dan een CPU toegestuurd waarmee jij zelf de bios kunt updaten. Als dat gelukt is, stuur je de CPU eenvoudig weer terug. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar:
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx
Exact hetzelfde mailtje als wat ik kreeg. Ik duim voor je dat die is geupdate, anders ben je weer een week of twee kwijt aan retourneren.

• snippiestgem
Provin915 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
[...]

Exact hetzelfde mailtje als wat ik kreeg. Ik duim voor je dat die is geupdate, anders ben je weer een week of twee kwijt aan retourneren.
Heb voor de zekerheid maar een topic geopend in het Componenten Aankoopadvies forum aangezien ik nog erg veel zit te twijfelen tussen de moederborden:
B450 vs X470 vs X570

Wat betreft dit topic ben ik voldoende geholpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door snippiestgem op 25-09-2019 09:30 ]

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 21:32
Ik zie de Asus Prime X570-P in de pricewatch het goedkoopste voor €173 maar Asus heeft momenteel een cashback actie wat maakt dat je voor de Prime X570-P een cashback van €25 krijgt;en de nettoprijs op €148 plaatst.

Meer info: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1946070

Maar ik denk dat het vooral erop neerkomt welke features je zeker wil hebben op je moederbord: betere audio, sli,... en of je mogelijks later nog de CPU wil upgraden of niet...

• snippiestgem
TheExperiment schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:38:
Ik zie de Asus Prime X570-P in de pricewatch het goedkoopste voor €173 maar Asus heeft momenteel een cashback actie wat maakt dat je voor de Prime X570-P een cashback van €25 krijgt;en de nettoprijs op €148 plaatst.

Meer info: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1946070

Maar ik denk dat het vooral erop neerkomt welke features je zeker wil hebben op je moederbord: betere audio, sli,... en of je mogelijks later nog de CPU wil upgraden of niet...
De cashback korting heb ik al in de prijs van de Asus Prime X570-P verrekend (wil hem het liefst bij Megekko bestellen).

Ik vind het wel belangrijk dat de audio goed is, aangezien ik soms ook muziek produceer. Misschien dat ik de PC over 4 jaar wel wil upgraden, maar voorlopig nog niet dus. Ik denk dat de R5 3600 lang mee gaat.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vaak kun je als je moederbord en CPU bij dezelfde winkel koopt een bios-update laten doen met korting of gratis. even informeren dus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:31
MSI B450/X470 moederborden hebben bijna allemaal BIOS flashback functie waardoor je zonder CPU je bios kan updaten.
De MSI MAX varianten hebben een grotere bios chip inclusief ondersteuning voor Ryzen 3000 out of the box.
https://i.redd.it/v41vtfrvxkk31.png

Vorige week nog een systeem in elkaar gestoken met pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC van Azerty.nl.
Werkte zonder problemen, geen bios update nodig.

• Rem_NL
snippiestgem schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:44:
[...]

De cashback korting heb ik al in de prijs van de Asus Prime X570-P verrekend (wil hem het liefst bij Megekko bestellen).

Ik vind het wel belangrijk dat de audio goed is, aangezien ik soms ook muziek produceer. Misschien dat ik de PC over 4 jaar wel wil upgraden, maar voorlopig nog niet dus. Ik denk dat de R5 3600 lang mee gaat.
zou ik zeker kijken naar een moederbord met een 20pin USB aansluiting zoals ik ook in je originele post aangaf.

Het Asus Prime x470x-pro bord is een hele mooie voor je wensen.
Gigabyte heeft 1 betaalbaar x470 bord met USB C maar is imo net een tikkeltje minder dan de asus:
pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Wellicht is x570 (helemaal de goedkopere) helemaal niet interresant, effectief krijg je de optie op supersnel geheugen en supersnelle SSD's te kunnen aansturen, maar hiervoor betaal je gewoon veel te veel. Zowel in de aanschaf van dat geheugen/ssd, als in de chipset zelf (x570) Omdat de memory controller in de processor zelf zit (r5 3600) krijg je meer dan genoeg keuze in snel geheugen (zeker in dit budget).
Ook hebben (op water gekoelde moederborden na) alle x570 moederborden actieve chipset koeling met een kleine fan die vaak ontsettend hard draait. Hier ben ik persoonlijk geen grote "fan" van. Kortere levensduur en herrie schoppers.

Het kan natuurlijk zijn dat SSD's met pci-e 4.0 aansluiting straks betaalbaar worden, maar grote vraag of je het verschil echt gaat merken. Persoonlijk had ik het wel geweten en was ik voor de h500 kast gegaan met legio aan b450 moederborden die het net zo goed doen. Wellicht is USB C op de frontpannel ook geen ~ 60 euro waard?

Dit moederbord heeft een lagere audio chipset dan de meeste x470 borden maar schoort heel goed voor audio liefhebbers door de gekozen componenten:
pricewatch: ASRock B450 Steel Legend

heeft geen usb C front, en heeft een bios update nodig.

De Asus Prime X570-P is over het algemeen gezien geen super bord. Heeft ook geen frontpanel C.

• snippiestgem
Rem_NL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:17:
[...]

zou ik zeker kijken naar een moederbord met een 20pin USB aansluiting zoals ik ook in je originele post aangaf.

Het Asus Prime x470x-pro bord is een hele mooie voor je wensen.
Gigabyte heeft 1 betaalbaar x470 bord met USB C maar is imo net een tikkeltje minder dan de asus:
pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Wellicht is x570 (helemaal de goedkopere) helemaal niet interresant, effectief krijg je de optie op supersnel geheugen en supersnelle SSD's te kunnen aansturen, maar hiervoor betaal je gewoon veel te veel. Zowel in de aanschaf van dat geheugen/ssd, als in de chipset zelf (x570) Omdat de memory controller in de processor zelf zit (r5 3600) krijg je meer dan genoeg keuze in snel geheugen (zeker in dit budget).
Ook hebben (op water gekoelde moederborden na) alle x570 moederborden actieve chipset koeling met een kleine fan die vaak ontsettend hard draait. Hier ben ik persoonlijk geen grote "fan" van. Kortere levensduur en herrie schoppers.

Het kan natuurlijk zijn dat SSD's met pci-e 4.0 aansluiting straks betaalbaar worden, maar grote vraag of je het verschil echt gaat merken. Persoonlijk had ik het wel geweten en was ik voor de h500 kast gegaan met legio aan b450 moederborden die het net zo goed doen. Wellicht is USB C op de frontpannel ook geen ~ 60 euro waard?

Dit moederbord heeft een lagere audio chipset dan de meeste x470 borden maar schoort heel goed voor audio liefhebbers door de gekozen componenten:
pricewatch: ASRock B450 Steel Legend

heeft geen usb C front, en heeft een bios update nodig.

De Asus Prime X570-P is over het algemeen gezien geen super bord. Heeft ook geen frontpanel C.
Wederom bedankt voor je antwoord. Qua case ga ik wel voor de 510 ipv de 500 omdat ze exact even duur zijn, misschien dat die USB-C poort in de toekomst bij een ander moederbord wel gebruikt gaat worden. Mede dankzij jouw advies kies voor de pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0). Biedt alles wat ik nodig zal hebben (behalve de USB-C aansluiting voor de case natuurlijk).

• Rem_NL
zou ik hem bij azerty kopen, dikke kans dat de bios een update nodig heeft, en voor 9 euro doen ze dat en installeren ze het gelijk in je moederbord.
Ik las gisteren toevallig wel dat de software van Gigabyte (RGB fusion of zo) veiligheidsproblemen heeft. Dit komt van een bron af, en ik heb hier te weinig verstand van om er een zinnig woord over te kunnen zeggen. Wellicht zinnig om hier voorafgaand de software te installeren nog even naar te kijken https://www.reddit.com/r/...rse_engineering_and_went/
snippiestgem schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:57:
[...]

Aangezien het een B450 bord is zou deze het toch direct moeten werken met de R5 3600? En als er dan nog enige updates nodig zijn kan ik dat dan zelf toch doen?
Doorgaands worden moederborden met een oudere chipset dan x570 niet verkocht met ondersteuning voor het ryzen 2 platform (3600/3900x). Sommige moederborden hebben een biosflashback functie. Deze heeft dat niet, dus of je leent een CPU bij amd of je moet hem laten updaten helaas.

Heb je toevallig ook naar de scores gekeken m.b.t. geluid op hardware info komt deze heel goed uit de bus pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac heeft ook de 1220 Realtek chipset en veel aansluitingen.

[ Voor 44% gewijzigd door Rem_NL op 25-09-2019 21:05 ]

• snippiestgem
Rem_NL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:50:
zou ik hem bij azerty kopen, dikke kans dat de bios een update nodig heeft, en voor 9 euro doen ze dat en installeren ze het gelijk in je moederbord.
Ik las gisteren toevallig wel dat de software van Gigabyte (RGB fusion of zo) veiligheidsproblemen heeft. Dit komt van een bron af, en ik heb hier te weinig verstand van om er een zinnig woord over te kunnen zeggen. Wellicht zinnig om hier voorafgaand de software te installeren nog even naar te kijken https://www.reddit.com/r/...rse_engineering_and_went/
Aangezien het een B450 bord is zou deze het toch direct moeten werken met de R5 3600? En als er dan nog enige updates nodig zijn kan ik dat dan zelf toch doen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
snippiestgem schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:57:
[...]

Aangezien het een B450 bord is zou deze het toch direct moeten werken met de R5 3600?
Nee, dat doen alleen de B450 Max borden van MSI.
En als er dan nog enige updates nodig zijn kan ik dat dan zelf toch doen?
Bij de meeste borden heb je daarvoor een cpu van de vorige generatie nodig.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Gaming PC 1440p 144Hz (€1000 - €1200). Merge.
Pagina: 1