Intel Graphics 630 driver bevriest systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 22:08
Mijn systeem bevriest regelmatig zodra ik de driver voor de geintegreerde Intel 630 graphics geinstalleerd heb.
En dat gebeurt zelfs in de desktop op random momenten. Alles slaat vast en alleen uit- en aanzetten helpt.
Ik gebruik de laatste Intel drivers.

Als ik de driver deinstalleer en de Microsoft Basic Display Adapter driver gebruikt is er niets aan de hand.
Als ik het prgramma Heavyload start met de Stress GPU test loopt het systeem binnen een minuut ook vast.

Ik ben geen gamer maar ik ben toch benieuwd of dit op te lossen is.
...
Asrock H110M-STX (laatste BIOS versie)
Intel i5-7600K (niet overgeklokt)
2x 8GB RAM (2400MHz)
Samsung PM981 2TB M.2 SSD
Windows 10 64-bit laatste versie
..
Ik dacht eerst dat het aan de SSD of het RAM lag maar dat heb ik al uitgesloten door deze te vervangen.
...

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit dat bordje in een eigen creatie of de ASRock barebone? Iig in het laatste geval heb je een 65W TDP limiet waar een 7600K niet aan voldoet. Ik zou de CPU ofwel undervolten ofwel vervangen door iets zuinigers.
Supports CPU up to 65W*

*It is recommended to use 120W power adaptor. 90W power adapter only supports CPU with a maximum of 51W TDP.
Please refer to "CPU Support List" for further information.

[ Voor 33% gewijzigd door wagenveld op 25-09-2019 08:32 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
wagenveld schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:29:
Zit dat bordje in een eigen creatie of de ASRock barebone? Iig in het laatste geval heb je een 65W TDP limiet waar een 7600K niet aan voldoet. Ik zou de CPU ofwel undervolten ofwel vervangen door iets zuinigers.

[...]
Het bordje heeft sowieso een TDP-limiet van 65 watt zeggen ze (al staan er dan wel weer 91 watt processoren op de cpu-supportlist. |:( en als je gebruikt maakt van de voeding in de barebone, dan heb je voor de 65 watt ondersteuning de 120 watt voeding nodig, anders ondersteunt hij zelfs maar 51 watt (bij de 90 watt voeding).

https://www.asrock.com/mb...X/index.asp#Specification
- Supports 7th and 6th Generation Intel® Core™ i7 / i5 / i3 / Pentium® / Celeron® Processors (Socket 1151)
- Supports CPU up to 65W*

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 22:08
Ik heb dit systeem zelf samengesteld dus het is geen Asrock barebone.
Ik gebruik een 120W ASUS voeding.

Bij normaal desktop gebruik zal de CPU toch nooit de maximale stroom verbruiken?
Als de boel vastloopt is de CPU niet heet, rond de 35 graden.

Het moederbord BIOS heeft trouwens geen optie om het voltage voor de CPU te verlagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Flavio op 26-09-2019 10:38 ]