Comelit video intercom verbinding in app valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-03 08:50
Hallo,

Heden is in het appartement complex waar ik woon het complete intercom systeem vervangen door een Comelit systeem.
Omdat mijn intercom systeem in mijn appartement Wifi heeft (type 6741W) en middels een Comelit app kan worden aangestuurd heb ik deze verbinding gemaakt op de intercom die in mijn gang hangt.
Dit ging goed, prima wifi verbinding.

Stap 2, de app installeren op mijn iphone, registreren, en de intercom binnen de app zoeken en toevoegen, ging allemaal uitstekend.

Getest, in de app op mijn phone een korte opname gemaakt van mijn straat via de camera van de deurbel.
Ging prima.

De eerste keer, de tweede opname ging het mis, de widget in de app waarmee je de intercom bediend was verdwenen.
De hele deurbel is niet meer aanwezig binnen de app.
Handmatig opneuw zoeken levert niets op, de intercom die overigens nog steeds prima verbonden is met de wifi router, wordt niet meer gevonden binnen de app.

Op de intercom heb ik diverse resets uitgevoerd, zonder resultaat, ook de wifi verbinding verwijderd en opnieuw gelegd na zowel resets op de intercom als de router zelf, geen resultaat.
De wifi verbinding is prima, maar binnen de app op de phone is hij niet meer te localiseren.
De app verwijderen en helemaal opnieuw installeren en registreren is ook zonder succes,

Pas na een reset van de fabrieksinstellingen werd de intercom weer gevonden binnen de app.
Ben weer test opnames gaan maken, en jawel, de eerste gaat goed, na de tweede raakt hij de verbinding met de intercom weer kwijt en is niet meer terug te vinden, hooguit via een reset terug naar fabrieksinstellingen.

Op de recenties binnen de Apple app store van deze Comelit app, lees ik diverse klachten van mensen die klagen dat de app zeer instabiel is.

Het is geen goedkoop systeem, en volgens mij zeker geen onbekende in de installateurswereld.
Goed aangeschreven dus lijkt mij, maar de werking met wifi lijkt het erg instabiel.

Zodoende ben ik benieuwd wie van jullie dit deurbel intercom systeem heeft en met name hoe de wifi werking in combinatie met de Comelit app werkt bij jullie?

Bedankt alvast.

Groeten Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:34
Afgelopen week is bij ons in het complex de oude intercom installatie vervangen door het Comelit 6741w systeem. Hier precies dezelfde ervaring en bij vier van mijn buren, die voor de wifi variant gekozen hebben. De Android/iPhone app, geeft dezelfde ervaring.

De eerste uitdaging was al om het wifi wachtwoord in te voeren via de intercom zelf. Het is niet mogelijk om tekens als #$^ in te voeren. Het systeem heeft ook geen touchscreen, niet onoverkomelijk maar wel ouderwets.

Configuratie wifi via wps/app lukt gelukkig wel, je hebt dan verbinding via WiFi en ook 4g werkt de app. Echter, wat topicstarter ook meldt, na een minuut of 2 werkt het niet meer. Op de intercom geeft het wifi icoon aan dat er nog verbinding is.
Als ik op mijn Orbi router kijk, dan is de comelit bij connected devices (2.4ghz) verdwenen.

Heb vandaag al van alles geprobeerd in de router, zendvermogen van 2.4ghz op 75%, 50%, 25%. Kanalen van auto naar vast, Enable 20/40 MHz Coexistence etc. . Niets helpt om een stabiele verbinding te houden. Heb op mijn netwerk meerdere 2.4Ghz apparaten die zonder problemen werken.

Laatste firmware is geïnstalleerd, verhelpt ook de italiaanse tekst.. .

Via Google play ook maar aangemeld voor het bèta programma van de comelit app.

Screenshot van de Comelit App bovenste is zoals het hoort te functioneren, na een aantal minuten is de video-deurintercom verdwenen en is het groene bolletje oranje of rood geworden. Niet goed.

Zodra je de intercom dan opnieuw via wps met wifi (her)verbindt werkt het weer (heel) even. 8)7

https://imgur.com/a/WGqVXOp

ps, Martijn jouw postcode begint toch niet met 80xx :*) ze zijn hier namelijk ook op dinsdag de 24e begonnen met de vervanging.

[ Voor 32% gewijzigd door -ChRiZz- op 30-09-2019 09:53 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Korte update. Nog steeds niet werkend gekregen. Wel lijkt het erop dat als je de intercom 'levend' houdt. door op de knoppen te drukken en dus het scherm actief houdt. Dat de wifi verbinding niet verbreekt. Maar langer dan 5 minuten heb ik dat niet volgehouden. Mogelijk iets met spanning om de wifi actief te houden?

Zojuist contact gehad via facebook met comelit nederland, en ik kreeg binnen 1,5 minuut een persoonlijk antwoord om 21:20, hulde. Morgen word ik gebeld. To be continued.

[ Voor 21% gewijzigd door -ChRiZz- op 01-10-2019 21:30 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Een aardge en vaardige Comelit medewerker heeft mij vanochtend gebeld, zoals beloofd. Dikke plus wat mij betreft. Het blijkt dat zodra de intercom uitschakelt de wifi ook wordt uitgezet, zoals gedacht.

Zodra er aangebeld wordt, dan zet de intercom de wifi verbinding op en meldt zich aan bij de cloud en stuurt vervolgens een pushmelding naar de app.
Dit neemt tijd in beslag en deze tijd is te verkorten.
De comelit intercom heeft namelijk een webinterface welke te benaderen is op xxx.xxx.xxx.xxx:8080 met een voor de handliggend wachtwoord. Via het menu informatie op de intercom kun je het IP adres achterhalen of in je router.
Ik vermoed dat je de intercom actief moet houden om de webinterface te kunnen benaderen en instellingen te doen.
Dus je hebt twee personen nodig, of je moet snel zijn met je telefoon/laptop :)

Hier kun je dan een tweetal aanpassingen doen om de verbinding sneller op te zetten zoals een vast
IP-adres toewijzen. Daarnaast kun je in je router een portforward instellen voor tcp/udp 64100.

De instellingen worden automatisch opgeslagen, maar om ze te activeren moet je nog wel even op reboot klikken.
Vanwege AVG wetgeving is het niet (standaard) mogelijk om de camerafunctie op afstand te activeren zoals je vanuit huis wel kunt doen (knop 2).

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
De webinterface is inderdaad benaderbaar, alleen als het scherm van de 6741W geactiveerd is.Dus dat is even lastig configureren, maar het is gelukt.

* vast IP adres ingesteld
* comelit dyndns (http://www.comelitdns.com/subscribe) ingesteld
* portforwarding tcp/udp 64100 ingesteld naar vast IP adres van de 6741w

Zodra er iemand aanbelt reageert de app nagenoeg direct.

Helaas geen optie gezien om de webservice altijd actief te houden, als dat al kan dan wel graag met het scherm uit. Moet technisch mogelijk zijn, als je het ding uit elkaar haalt of de de code weet aan te passen.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
Van de installateur hebben we een telefoonnummer gekregen van Comelit supportdesk, de installateur meende dat het een wifi probleem was en geen installatie probleem.
Toen ik Comelit aan de lijn kreeg waren ze verbaasd dat de installateur, een grote en bekende voor hun, op deze manier ons had doorverwezen, namelijk Comelit leverde alleen support aan installatiebedrijven en niet aan eind gebruikers.

Uiteindelijk werd ik toch intern doorverbonden en kreeg ik een support medewerker aan de lijn.
Ik legde het probleem uit van de wegvallende wifi verbinding tijdens het testen.

Al snel werd mij uitgelegd dat ik het systeem niet goed gebruikte.
In een appartementen complex installatie werkt het systeem een richting op, vanaf het indrukken van de deurbel naar de App op de telefoon toe.
Hoe wij het hier testten was andersom, via de App op de telefoon naar beneden toe een verbinding leggen.
Dat levert problemen op zo zei men, niet de bedoeling, ook al is het wel een functionaliteit van de App zelf.

Ik kreeg instructies om het alleen nog vanaf de deurbel kant op te testen, en dat heb ik gedaan.
En zowaar het systeem werkt goed, zij het wel met een vertraging van 20 a 30 seconden naar de App op de telefoon toe.
Die vertraging is wat minder, omdat dat vaak het tijdsbestek is dat mensen weglopen, ofwel nog een keer aanbellen bij buren (pakketbezorger).

Maar ok, goed, het werkt.
Ik kan er mee leven, ik verwacht niet dat ze iets aan de vertraging kunnen doen, zeker de installateur niet, vanuit zijn kant bekeken zitten alles draadjes goed aangesloten op de juiste verbindingen.

Toegevoegd: de verbinding, de widget van de intercom blijft afwezig binnen de App, en laat zich niet vinden wanneer je hem handmatig toe wilt voegen.
Gek genoeg werkt het systeem toch, als er aangebeld wordt krijgt je telefoon toch een push bericht en bij openen van de App in zo'n geval is de intercom wel zichtbaar.
Daarna verdwijnt hij weer, maar blijft toch onzichtbaar aktief binnen de App. Vreemd, maar ok.

Groet,
Martijn

[ Voor 11% gewijzigd door mamo1975 op 03-10-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
Bedankt Chrizz voor je aanvullingen, ik ben ermee aan de slag gegaan.
Uiteindelijk had ik de instellingen en aanmeldingen gedaan en toen werd de app helemaal niet meer aangestuurd door de intercom.

Heb toen gebeld naar Comelit en kreeg een medewerker aan de lijn, aardig en vaardig zoals jij al zei, die via Teamviewer op mijn pc meekeek.
Ik was ver gekomen met de instellingen, maar hij moest nog enkele extra instellingen in de intercom zelf wijzigen, daar was ik zelf niet uitgekomen.

Daarna werkte alles weer, en de vertraging is flink afgenomen naar 10 seconden heb ik getimed.
Dat is een stuk acceptabeler.

Groeten
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Hoi Martijn, goed om te lezen dat het nu ook bij jou snel werkt. Het is inderdaad geen ring systeem, waarmee je altijd de camera kunt activeren op afstand. Letterlijk een doorgeefluik van intercom naar app :)

[ Voor 9% gewijzigd door -ChRiZz- op 12-01-2021 15:09 . Reden: typo ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comelit
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-01-2020
Beste,

De videofoon sluit zijn WiFi-verbinding af, als het toestel in rust staat, en wordt terug verbonden bij een oproep.
Dit is zo ontworpen om minder stroom te verbruiken op het systeem.
Anders zou er een gigantische voeding nodig zijn om al de monitoren op WiFi verbonden te houden.

Op kleine systemen kan de WiFi continu aangehouden worden en dan kan je wel het beeld van de buitenpost oproepen.

Het is een meer dan degelijk systeem, maar spijtig genoeg veel te vaak verkeerd geconfigureerd en/of uitgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 11:44
Comelit schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:39:
Op kleine systemen kan de WiFi continu aangehouden worden en dan kan je wel het beeld van de buitenpost oproepen.
Dank voor deze hint. Nadat ik dip switch S3 DIP 1 op aan gezet hebt zoals op bladzijde 9 van de technische handleiding 6741W staat beschreven, blijft de Wi-Fi verbinding actief en komt nu wel iedere oproep aan in de Comelit app. Oorzaak is waarschijnlijk de afstand van zo'n 15 meter en paar gipsblokken muren tussen intercom en Wi-Fi access point maar toch regelmatig een rood Wi-Fi icoon op de intercom met een diagonele streep of een uitroepteken erin. Ondertussen navraag gedaan bij de installateur voor de impact op de beide voedingen.
Het is een meer dan degelijk systeem, maar spijtig genoeg veel te vaak verkeerd geconfigureerd en/of uitgelegd.
Het is zeker een mooi systeem. Ik hoop dat het ook degelijk blijft wat betreft de ondersteuning van zowel hardware als software zodat dit systeem hier net zo lang mee kan gaan als de voorganger (~15 jaar Golmar). Wat betreft ondersteuning van de Comelit app zijn er toch wel veel problemen. Vaak is de workaround om de hele app inclusief instellingen te wissen en opnieuw te installeren en registreren.

• Artsneef
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 16:28
Na update van mijn telefoon naar Android 10 helemaal geen mogelijkheid meerde deur via de app te openen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmeiden
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik had het zelfde probleem met mijn intercom van Comelit ik mocht steeds niet zelf het probleem verhelpen ook maakte mijn unit geen goed contact met grond plaat naar dat er 2 maal een moteur was geweest was het probleem nog steeds niet opgelost zelf niet toen ze inderdaad door de kleine systeem en ik als enige een WiFi unit heb de unit oermensen van stroom te voorzien was er nog steeds problemen mijn unit na aanraken startte steeds opnieuw op ik nog in eerste instantie niet zelf het probleem oplossen terwijl ik zelf technische ingenieur bent nee de monters die ze stuurde ook die wisten niet eens waar ze mee bezig waren uiteindelijk toestemming van Comelit om zelf toestel van de muur te halen grond plast goed te monteren zodat de unit altijd goed verbinding met grondplaat had probleem opgelost en dan nog iets de installateur van de berg uit Tiel durfde een prijs van 193 euro te vragen voor prijs verschil tussen de normale unit en de WiFi unit uiteindelijk kwamen ze met het voorstel van 119 euro en gaven ze aan eerst ook montage gerekend te hebben terwijl extra montage geen sprake was ik was nog steeds niet met ze eens en ook omdat ik zelf het storings probleem zelf heb opgelost zijn we nu overeen gekomen dat ik nu 100 euro inclusief btw betaald ik doe dit om er ook van af te zijn maar eigenlijk is het nog teveel daar het dat werkelijk prijs verschil tussen de 2 unit maar tussen de 40 en 60 euro leg en dit was mijn ervaring met van de berg electro uit Tiel en Comelit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artsneef
Artsneef schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:19:
Na update van mijn telefoon naar Android 10 helemaal geen mogelijkheid meerde deur via de app te openen. :'(
Contact gehad met de appontwikkelaar. Nadat ik de beta had ontvangen, waren al mijn problemen over. Die beta is nu de app in de Playstore.
Prima service van het moederbedrijf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
Artsneef schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Contact gehad met de appontwikkelaar. Nadat ik de beta had ontvangen, waren al mijn problemen over. Die beta is nu de app in de Playstore.
Prima service van het moederbedrijf! ;)
Heeft de nieuwe app voor Android een versienummer dat begint met 5.0?

Zelf merk ik dat de afgelopen maanden de Comelit video intercom een stuk stabieler werkt en ook sneller verbinding kan maken. Wel onhandig is de extra stap die je nu moet doen bij het aannemen van een oproep bij iOS. Bij buren heb ik wel eens het intercom toestel zelf eerst moeten resetten en daarna laten updaten zodat uiteindelijk versie 1.4.3 / 1.0.4 / v1.1.0 geïnstalleerd is op het intercom toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artsneef
Zal het nakijken. Werk nu op de iPad. De comelitapp staat op mijn Androidtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happycoder
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
jurry schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:18:
[...]

Dank voor deze hint. Nadat ik dip switch S3 DIP 1 op aan gezet hebt zoals op bladzijde 9 van de technische handleiding 6741W staat beschreven, blijft de Wi-Fi verbinding actief en komt nu wel iedere oproep aan in de Comelit app. Oorzaak is waarschijnlijk de afstand van zo'n 15 meter en paar gipsblokken muren tussen intercom en Wi-Fi access point maar toch regelmatig een rood Wi-Fi icoon op de intercom met een diagonele streep of een uitroepteken erin. Ondertussen navraag gedaan bij de installateur voor de impact op de beide voedingen.

[...]

Het is zeker een mooi systeem. Ik hoop dat het ook degelijk blijft wat betreft de ondersteuning van zowel hardware als software zodat dit systeem hier net zo lang mee kan gaan als de voorganger (~15 jaar Golmar). Wat betreft ondersteuning van de Comelit app zijn er toch wel veel problemen. Vaak is de workaround om de hele app inclusief instellingen te wissen en opnieuw te installeren en registreren.
Jurry, dus jij hebt die dip switch aangezet en de wifi blijft nu permanent aanstaan?

Welke switch is het? Ik vind die namelijk niet op bladzijde 9.

En hoe maak je die binnenunit open? Gewoon dat kastje goed trekken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxc3c3WYkW95egosrbTSfJtMBPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N2ou777Tv7LwV3f30bo1d7V9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happycoder
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Hmm, blijkbaar was ik aan de verkeerde handleiding aan het kijken. Het had deze moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKskvR8wbNB8QeOTkGqiY_eGpEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq9CU24QlCoLXK5b6BZzXM0r.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het zal waarschijnlijk ook meer stroom verbruiken vermoed ik. Ik heb de Comit een vast ip gegeven en de poort 64100 geopend op mijn router. Nu krijg ik binnen 10 seconden al notificatie om mijn smartphone, dus op zich hoeft die wifi niet permanent aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
happycoder schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:34:
Jurry, dus jij hebt die dip switch aangezet en de wifi blijft nu permanent aanstaan?

Welke switch is het? Ik vind die namelijk niet op bladzijde 9.
Het was switch 1 van de twee dipswitches rechts onderaan. De dipswitches linksboven zijn voor je huisnummer.

Echter nadat ik de laatste firmware in het toestel heb geladen via de firmware upgrade in het menu van het toestel en ook de laatste versie van de app gebruik, kan het toestel wel snel genoeg verbinding krijgen met de FRITZ!Box 7583 en werkt alles eigenlijk altijd weer goed. De dipswitch heb ik dus ook weer teruggezet.
happycoder schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:34:
En hoe maak je die binnenunit open? Gewoon dat kastje goed trekken?
Kleine schroevendraaier onderin steken en dan klap je het naar voren en omhoog. Er zitten namelijk bovenaan twee kleine scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisschuring
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04-2021
Beste allen,

Na al jullie verhalen gelezen te hebben heb ik een simpele vraag.

Binnenkort wordt in ons appartementencomplex het intercomsysteen vernieuwd. Ik heb de keus om de wifi-unit te bestellen (6741W).

Ik lees in jullie verhalen dat, met de optimale instellingen, er een minimale vertraging is van 10 sec. na aanbellen richting een smartphone. Hier, in Den Haag, is een pakketbezorger dan alweer gevlogen. Is de toegevoegde waarde van deze functie door de vertraging dan niet zeer beperkt?

Groetjes, Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnto
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-10-2021
Hier in Goirle is ook sinds een klein jaar nr. 6741W geïnstalleerd voor alle bewoners, meest mensen boven de 70 jaar. Wat blijkt, voor hardhorenden heeft dit systeem geen enkele mogelijkheid voor geluidversterking of lichtaansluitpunt; dit is mij vandaag bevestigd door Comelit NL in Papendrecht. Een tamelijk teleurstellende mededeling voor zo'n duur systeem.

Overigens is de app die wordt beschreven in de diverse handleidingen inmiddels niet meer beschikbaar gesteld in de Google play store. Vreemd, zo oud is dit systeem toch nog niet, hoewel ...2014. Het systeem lijkt ook wat gebruiksvriendelijkheid betreft zeker achterhaald, zo is er geen touchscreen, en moet je lange menus door om gegevens te vinden of in te toetsen....

Op dit moment zou ik het systeem niet langer adviseren gezien de nadelen - de bel klinkt (zeker bij wat grotere appartementen met veel beton) tamelijk zacht....geen touchscreen, en werken met dipswitches waarvoor de kast open moet is natuurlijk erg achterhaalde techniek.

Oh en oppassen met het kastje van de achterplaat nemen: is echt 'Italiaanse kwaliteit': wel mooi vormgegeven hoor maar de lipjes breken snel af...

[ Voor 34% gewijzigd door Sunnto op 22-10-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
Sunnto schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:48:
Hier in Goirle is ook sinds een klein jaar nr. 6741W geïnstalleerd voor alle bewoners, meest mensen boven de 70 jaar. Wat blijkt, voor hardhorenden heeft dit systeem geen enkele mogelijkheid voor geluidversterking of lichtaansluitpunt; dit is mij vandaag bevestigd door Comelit NL in Papendrecht. Een tamelijk teleurstellende mededeling voor zo'n duur systeem.
Hoe bedoel je geluidversterking? Voor het belsignaal of voor het gesprek?

Je kunt natuurlijk wel een extra bel plaatsen: https://pro.comelitgroup.com/nl-nl/product/1229a

Of een relaismodule: https://pro.comelitgroup.com/nl-nl/product/1256. Met die relaismodule kun je een gong, flitslamp of wat je maar wilt schakelen.
Overigens is de app die wordt beschreven in de diverse handleidingen inmiddels niet meer beschikbaar gesteld in de Google play store. Vreemd, zo oud is dit systeem toch nog niet, hoewel ...2014.
Wat is dit dan? https://play.google.com/s...ils?id=com.comelit.bigapp
Op dit moment zou ik het systeem niet langer adviseren gezien de nadelen - de bel klinkt (zeker bij wat grotere appartementen met veel beton) tamelijk zacht....
Je weet dat je het volume in 3 standen kunt regelen? ;)

Er zitten ook nog andere oproeptonen in, wellicht vind je die duidelijker?
en werken met dipswitches waarvoor de kast open moet is natuurlijk erg achterhaalde techniek.
Ehh tja daar hoor je dan als eindgebruiker ook helemaal niet aan te komen. Het is niet alsof je deze dagelijks wijzigt? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1