Toon posts:

[Aankoopadvies] Verstelbare Dumbbell Bench / Utility Bench

Pagina: 1
Acties:

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:10

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Topicstarter
Ik zoek een?
Dumbbell Bench. Althans, die naam zie ik het meest voorbij komen als ik op de bekende sites zoek naar wat ik denk nodig te hebben. Al kom ik ook termen tegen als "Utility Bench" of "Fitness Bench". Wat ik sowieso niet zoek is een "Flat Bench", ik wil graag verstelbaar aangezien ik dan ook een Flat Bench heb met meer opties.

Wat is je budget?
Ik dacht zelf aan 225 euro maar dat is meer gebaseerd op het model waar eigenlijk mijn voorkeur naar uit gaat. Als er goede redenen zijn om dit budget wat te verhogen is dat geen probleem. Ik weet wel dat ik geen 500 euro over heb voor een simpel device als een bench die ik alleen voor thuisgebruik ga gebruiken. Ik ben niet van plan een sportschool te beginnen :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Thuis met gewichten aan de slag te gaan. Het grootste deel van mijn totale work-out doe ik op de sportschool waar meer dan genoeg apparaten staan. Echter met losse gewichten voor de spiegelwand voel ik me niet thuis. Ik heb al een set dumbbels gekocht om thuis aan de slag te gaan maar met een bench heb ik wat meer optie tot variatie in de oefeningen. Denk aan Arm Row, Dumbbell Press, Upright Press.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op de sportschool hebben we alles van het merk MATRIX, daar heb ik dan ook het eerst naar gekeken. Echter kom ik dan op 500 euro uit voor een tweedehands exemplaar. Dat is pure overkill voor mijn gebruik. Tevens mis ik de voetsteun die de andere modellen wel hebben.

Via iBood kwam ik op het merk Tunturi uit. Daar was de UB40 (of was het UB20) in de aanbieding, maar kijkende in het assortiment van dit merk was ik meer gecharmeerd van de Tunturi UB80. De reden dat het de UB80 is en niet de UB40 is dat de UB80 een voetsteun heeft die me zeer handig lijkt. Vanaf toen was de zoektocht gericht op een verstelbare bank met voetsteun.

Echter kwam een collega met de DOMYOS Fitnessbank 900 van Decathlon. Ook een verstelbare bank met voetsteun. Zelfs met wieltjes en meer standen dan de Tunturi. En goedkoper.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waarom zou ik de Tunturi UB80 kopen als ik voor (bijna) de helft van het geld ook de DOMYOS heb?
  • De Tunturi is (volgens de site) voor thuis en professioneel gebruik maar dat is niet terug te zien in bijvoorbeeld het maximale gewicht. De Tunturi kan max 150 kilo aan en de DOMYOS 250 kilo (gebruiker + gewichten). Al staat er verderop weer dat de gebruiker maximaal 130 kilo mag zijn bij de DOMYOS. Nu zit ik onder de 130 kilo dus dat hoeft geen probleem te zijn.
  • De DOMYOS is wel maar 15 kilo waar de Tunturi 23,5 kilo is. Dan verwacht ik meer kwaliteit maar dat is puur een aanname.
  • De DOMYOS is ook in meer standen verstelbaar (7 standen: -15°, 0°, 15°, 30°, 45°, 60°, 80°) ten opzichte van de Tunturi (4 standen: -25/0/37/75). Ga ik al die standen gebruiken? Letterlijk geen idee.
  • Ander voordeel van de DOMYOS is dat deze wieltjes heeft en daardoor makkelijker verplaatsbaar is.
Andere merken heb ik ook bekeken maar qua prijs gaat het dan opeens snel naar boven de 300 euro waar ik geen verschil zie tussen de duurdere en de Tunturi. Goedkoper heb ik ook gezien maar dan kom je redelijk snel op de basic modellen die maximaal 100 kilo (of minder) kunnen verdragen. En zo ver ben ik (nog) niet. Ik kwam bijvoorbeeld ook de Adidas Utility Bench Trainingsbank / Fitnessbank tegen maar voor die paar tientjes meer neig ik dan toch naar de Tunturi. Maar mogelijk weer helemaal bevooroordeeld.

Iemand een goede reden om de Tunturi te nemen of zeggen jullie "haal gewoon die bench bij de Decathlon"? Of mogelijk een ander merk om naar te kijken? Of mogelijk juist een model zonder voetsteun? Opties te over :P

Lange verhaal kort is dat ik op het vergelijken van specs en mijn wensen behoorlijk ver kan komen maar uiteindelijk niet weet in welk segment/prijsklasse ik moet zoeken om een goede koop te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik zou voor een Barbarian Multi Bench 2.0 gaan. Robuust, waardevast, leuke accessoires voor te krijgen, laag en eenvoudig te verplaatsen.

Hoger dan je budget, maar dan heb je gelijk iets fatsoenlijks.

BlaBlaBla

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee