Full screen livestream loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe monitor gekocht (Acer XF240Hbmjdpr). Ben er erg tevreden mee alleen als ik een live video wil kijken op full screen (zowel een van Youtube, of een van Kpn iTv) stopt het beeld per direct. Op mijn laptopscherm werkt het beeld wel, en als ik de browser ''verklein'' werkt de live video ook. Dus echt alleen bij full screen loopt het vast.
Verder heb ik een hp pavillion, dus daar kan het ook niet aan liggen (zou je zeggen).

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:10

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:17:
Ik heb onlangs een nieuwe monitor gekocht (Acer XF240Hbmjdpr). Ben er erg tevreden mee alleen als ik een live video wil kijken op full screen (zowel een van Youtube, of een van Kpn iTv) stopt het beeld per direct. Op mijn laptopscherm werkt het beeld wel, en als ik de browser ''verklein'' werkt de live video ook. Dus echt alleen bij full screen loopt het vast.
Hoe heb je de monitor aangesloten?
HDMI/DVI/Displayport/VGA/USB 3.0/Thunderbolt?
[b]Verder heb ik een hp pavillion, dus daar kan het ook niet aan liggen (zou je zeggen).
Je zegt nu ongeveer "ik heb een VW Golf."
Ik denk dan:
Uit 1994 of 2018?
1.2 8v of R32 motor?

Op de onderkant van je laptop staat een modelnummer. Post even de exacte specs zodat we weten wat voor videokaart en processorgeneratie we over praten.

Verwijderd

Topicstarter
jgj82 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:32:
[...]

Hoe heb je de monitor aangesloten?
HDMI/DVI/Displayport/VGA/USB 3.0/Thunderbolt?

[...]

Je zegt nu ongeveer "ik heb een VW Golf."
Ik denk dan:
Uit 1994 of 2018?
1.2 8v of R32 motor?

Op de onderkant van je laptop staat een modelnummer. Post even de exacte specs zodat we weten wat voor videokaart en processorgeneratie we over praten.
Aangesloten via een HDMI kabel. laptop model is 15-cs2975nd. Verder gebruik ik altijd een ethernet kabel dus aan mijn internetsnelheid kan het ook niet liggen.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er wordt wel verwacht dat je iets van eigen onderzoek doet, danwel een poging wat te fixen dus: wat heb je al gedaan?

De eerste hit op Google als je je symptomen intypt (in de richting van "windows 10 full screen stream black screen on external monitor") zegt al: drivers voor je monitor installeren, lijkt me een goed beginpunt.
Daarnaast staan er nog talloze suggesties op talloze websites, genoeg om te onderzoeken dus!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:00:
Er wordt wel verwacht dat je iets van eigen onderzoek doet, danwel een poging wat te fixen dus: wat heb je al gedaan?

De eerste hit op Google als je je symptomen intypt (in de richting van "windows 10 full screen stream black screen on external monitor") zegt al: drivers voor je monitor installeren, lijkt me een goed beginpunt.
Daarnaast staan er nog talloze suggesties op talloze websites, genoeg om te onderzoeken dus!
Bedankt voor de snelle reactie! Had inderdaad al een klein beetje research gedaan maar zag verschillende dingen opkomen. Ik ben zelf erg onbekend met dit soort dingen aangezien het mijn eerste monitor is. Ik weet dus ook niet echt wat drivers zijn, maar ik zal wel zelf even wat onderzoek gaan doen hiernaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:07:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie! Had inderdaad al een klein beetje research gedaan maar zag verschillende dingen opkomen. Ik ben zelf erg onbekend met dit soort dingen aangezien het mijn eerste monitor is. Ik weet dus ook niet echt wat drivers zijn, maar ik zal wel zelf even wat onderzoek gaan doen hiernaar.
Ach vooruit, voor deze keer dan: hier kun je de driver voor je scherm downloaden ;)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@Verwijderd een driver is een stukje software die zorgt voor de aansturing voor je hardware binnen het OS. Bijna elk stukje hardware heeft drivers nodig om te werken, van muis tot geluidskaart, van toetsenbord tot monitor. Veel drivers zitten tegenwoordig 'ingebakken' in windows 10. In zeldzame gevallen dien je de driver van het betreffende apparaat zelf te downloaden voor juiste aansturing door het OS.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

millman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:13:
@Verwijderd een driver is een stukje software die zorgt voor de aansturing voor je hardware binnen het OS. Bijna elk stukje hardware heeft drivers nodig om te werken, van muis tot geluidskaart, van toetsenbord tot monitor. Veel drivers zitten tegenwoordig 'ingebakken' in windows 10. In zeldzame gevallen dien je de driver van het betreffende apparaat zelf te downloaden voor juiste aansturing door het OS.
Kleine nuance:
Drivers voor hardware zit niet standaard ingebakken in win10, behalve wat generieke drivers voor standaard randapparatuur, maar windows zoekt ze d.m.v. windows update zelf op en installeert ze dan. In dit geval 'werkt' de monitor met een generieke/universele display driver dan wel, dat zal het in 99% van de gevallen ook wel doen, maar mocht er toch iets niet werken zul je inderdaad zelf achter drivers aanmoeten.

In het Neerlandsch heet een driver ook een 'stuurprogramma', oftewel een stukje software die je hardware aanstuurt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:08:
[...]

Ach vooruit, voor deze keer dan: hier kun je de driver voor je scherm downloaden ;)
Goed ik denk dat ik er bijna ben. Ik heb eerst geprobeerd de driver te installeren. Toen gaf hij iets aan dat de beste driver al geinstalleerd was. Dit was een probleem wat vaker voorkwam dus dit wist ik op te lossen. Nu ik hem handmatig wil installeren geeft hij alleen de foutmelding 'Het niet-Microsoft INF-bestand bevat geen digitale-handtekeninggegevens.'' Enig idee hoe ik dit op los?

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:39:
[...]

Goed ik denk dat ik er bijna ben. Ik heb eerst geprobeerd de driver te installeren. Toen gaf hij iets aan dat de beste driver al geinstalleerd was. Dit was een probleem wat vaker voorkwam dus dit wist ik op te lossen. Nu ik hem handmatig wil installeren geeft hij alleen de foutmelding 'Het niet-Microsoft INF-bestand bevat geen digitale-handtekeninggegevens.'' Enig idee hoe ik dit op los?
Er zit geen signature bestandje in die zip, je zou dus kunnen proberen om tijdelijk driver signing uit te schakelen.
Hier staat hoe je dat kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:46:
[...]

Er zit geen signature bestandje in die zip, je zou dus kunnen proberen om tijdelijk driver signing uit te schakelen.
Hier staat hoe je dat kan doen.
Driver eindelijk weten te installeren, maar helaas zonder succes, livestream stopt nog steeds. Overigens misschien nog interessant om te weten: ik gebruik google chrome en het beeld wordt overigens niet zwart maar blijft gewoon hangen. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 17:21 ]

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:20:
[...]

Driver eindelijk weten te installeren, maar helaas zonder succes, livestream stopt nog steeds. Overigens misschien nog interessant om te weten: ik gebruik google chrome en het beeld wordt overigens niet zwart maar blijft gewoon hangen. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing hiervoor?
Je kan nog 2 dingen uitsluiten:
Probeer het eens met een andere externe monitor en met een andere browser (Firefox of Edge).

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:28:
[...]

Je kan nog 2 dingen uitsluiten:
Probeer het eens met een andere externe monitor en met een andere browser (Firefox of Edge).
Bingo! Op Edge werkt het gewoon prima, wat ik wel gek vind want ik verwacht wel beter van Chrome...
Bedankt voor de hulp <3
Pagina: 1