Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leifos
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik zoek een?
Een nieuwe Android telefoon, welke vooral gebruikt wordt voor internet, facebook, whatsapp, bellen, pinterest, snapchat, bankieren.

Wat is je budget?
Het maximale budget is 150 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
- pricewatch: LG K50 Zwart
- pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (3GB intern, 32 GB opslag) Zwart
- pricewatch: Xiaomi Redmi 7 (3GB intern) 32GB Zwart
- Xiaomi Redmi Note 7 32GB Black

Welke vragen heb je hier nog over?
De A2 Lite lijkt mijn voorkeur te hebben, aangezien deze de beste optie lijkt te zijn en heeft Android One, waardoor deze up-to-date zal blijven. Echter is dit ook de beste budget phone voor onder de 150 euro?

Verder vraag ik mij af of het slim is om via de Nederlandse shops te bestellen of dat er nog alternatieve zijn met warehouses binnen de EU.

Het lijkt overigens dat met een abonnement het A2 Lite toestel voor 120 euro te krijgen is (https://www.belsimpel.nl/...elefoonkleur%5B0%5D=Zwart)

[ Voor 10% gewijzigd door Leifos op 24-09-2019 22:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Juist voor deze prijscategorie zou ik eerder denken aan alieexpress etc, gezien de service van winkels die deze mobieltjes leveren binnen europa niet veel beter is dan die vanuit china.
Voor rest: je zou ook een Motorola One in vergelijking mee kunnen nemen:
+ 4 / 64 GB ipv 3/32 GB,
+ 5.9" ipv 5.84"
+ 162 ipv 178 gram

- 3000 mAh ipv 4000mAh
- 720 x 1520 ipv 1080 x 2280 pixels (kost wel minder batterij hierdoor)

ook de nokia 5.1 plus is hard in prijs gedaald, en kan dus aantrekkelijk zijn.
-> heeft ook iets betere chipset in boord, en weegt nog minder

https://tweakers.net/revi...d-200-euro-inleiding.html hier werden de 3 telefoons vergeleken. Door het prijsverschil won de miA2 lite, maar dat verschil is nu nog maar 9 euro ipv kleine 100 euro

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 24-09-2019 22:22 ]

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Moto one was via de lenovo site 109 euro, helaas net uitverkocht zag ik.
Via een Franse Ebay verkoper kun je een MI A2 4/32 gb krijgen voor 125 euro incl verzending, een Mi A3 uit Spanje komt helaas net boven je budget uit.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:13
Voor wat het waard is:
Deze telefoons hebben een score van 6 - 7 en onder €150,- in de test van de Consumentenbond.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
JukeboxBill schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:32:
Voor wat het waard is:
Deze telefoons hebben een score van 6 - 7 en onder €150,- in de test van de Consumentenbond.
Heb je ook telefoons te melden in die prijsklasse met een betere score, plus gaat het om alle telefoons genoemd in dit topic of slechts enkele, en waarom de score? Consumentenbond heeft een paywall dus we zijn volledig op jou voor details aangewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:13
swhnld schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:56:
[...]

Heb je ook telefoons te melden in die prijsklasse met een betere score, plus gaat het om alle telefoons genoemd in dit topic of slechts enkele, en waarom de score? Consumentenbond heeft een paywall dus we zijn volledig op jou voor details aangewezen.
Binnen de prijsklasse van 0 tot €150 zijn dit alle telefoons met de score tussen 6-7. Boven score 7 zijn ze allemaal duurder dan €150,- Onder die score zijn er ook nog een aantal, maar die doen niet ter zake, want te slecht om een aankoop te overwegen.

De manier waarop de Consumentenbond test, komt op mij over als redelijk deskundig en i.i.g. onafhankelijk, maar wordt door sommige z.g. "experts" nog wel eens laatdunkend bekritiseerd, vandaar mijn opmerking "voor wat het waard is".
De tests zijn vergelijkenderwijs en de aangehechte score is natuurlijk ook afhankelijk van hoe bepaalde aspecten worden meegewogen in de score.
Soms krijgen bepaalde producten een minder goede score voor zaken, die voor mij minder zwaar wegen, dus dat neem ik mee in mijn keuze.
Overigens houdt de Consumentenbond een grens aan van €300,- voor een goede telefoon. Binnen dat budget is voor gangbaar gebruik een prima telefoon te vinden.

Edit:
Ik zie nu ook dat het lijstje is weggevallen in mijn eerdere bericht:
Motorola moto g⁶ (g6) play
Samsung Galaxy A10
WikoView 2
Nokia 5.1 Plus
Alcatel 3 2019 (32 GB)

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 26-09-2019 23:36 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Verwijderd

De Xiaomi A2 lijkt het meeste 'bang for buck' te bieden.
Pagina: 1