Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10-2023
Tijdens het opstarten van mijn pc komt het scherm van American Megatrends in beeld die vraagt om mijn TPM te clearen en als ik geen actie onderneem gaat het scherm na 5 minuten weg en start windows gewoon verder op. Kan de pc ook gewoon normaal gebruiken. Dit scherm is na een systemherstel verschenen!

Voorbeeld:

https://www.google.com/se...=niv#imgrc=17vxf6SiAhiBfM

Al gevonden:

https://support.microsoft...face-windows-doesnt-start

Verder is mn pc helemaal up to date. Windows update, apparaatbeheer alles handmatig geupdate en de bios is ook geupdate.

Hardware + gtx 1050ti + extra 8gb ram:

https://www.google.com/am...861-aldi-24-mei-2017/amp/

Is het handig om de TPM clearen na een systemherstel of moet ik dit proces negeren?

Beste antwoord (via Cyprinus op 26-09-2019 13:25)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:53
Als je de TPM nooit hebt gebruikt, kan je hem prima clearen.

TPM wordt voornamelijk gebruikt om Bitlocker encryptie te gebruiken.
Als je dat niet gebruikt, is het geen enkel probleem om hem te clearen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Als je de TPM nooit hebt gebruikt, kan je hem prima clearen.

TPM wordt voornamelijk gebruikt om Bitlocker encryptie te gebruiken.
Als je dat niet gebruikt, is het geen enkel probleem om hem te clearen.

• Cyprinus
Net even Medion opgebeld en die gaf ook aan dat ik hem kon clearen. Pc word alleen door mij gebruikt voor gamen, administratie en muziek/youtube.

Maar is het handig om de TPM te clearen en daarna nog een keer systemherstel te doen? Wss komt dan tijdens de installatie weer het TPM scherm in beeld en die clear ik weer. Windows installeerd verder en mijn pc is weer in aankoop staat.

Of 5 min wachten TPM scherm is weg. Dan opnieuw systemherstel, tijdens installeren komt TPM weer, clearen, windows verder installeren.

Of gewoon bij opstarten pc de TPM clearen en daarna is de pc weer in orde omdat ik een paar dagen geleden het systemherstel al heb gedaan?

Wil gewoon een schone installatie van w10 hebben, en als ik daarmee weer 8 uur bezig ben heb ik daar vrede mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Systeemherstel zou ik alleen in nood doen.
Als je de tijd ervoor hebt, dan gewoon een frisse installatie uitvoeren. Je TPM zal hier verder geen melding moeten over maken als je deze gecleared hebt. Die communiceert vanuit het BIOS namelijk en niet vanuit Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Clear hem gewoon en dan ben je klaar. Als je Windows nu netjes geupdatet is enz. ga je toch niet zomaar je PC (8?!) uur herinstalleren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Cyprinus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:14:
Net even Medion opgebeld en die gaf ook aan dat ik hem kon clearen. Pc word alleen door mij gebruikt voor gamen, administratie en muziek/youtube.

Maar is het handig om de TPM te clearen en daarna nog een keer systemherstel te doen? Wss komt dan tijdens de installatie weer het TPM scherm in beeld en die clear ik weer. Windows installeerd verder en mijn pc is weer in aankoop staat.
Waarom wil/moet je systeemherstel doen? Dat is een systeem dat bedoeld is om een rollback te doen naar oudere drivers/settings/software als er iets echt gruwelijk mis gaat en je pc wil verder niet normaal meer booten.
Wil gewoon een schone installatie van w10 hebben, en als ik daarmee weer 8 uur bezig ben heb ik daar vrede mee :)
ACHT uur voor een w10 installatie? Worden alle bits handmatig in een schijfje gebeiteld ofzo?
Als het 8 uur duurt is er hoedanook iets mis met het systeem, zelfs als het enkel een HDD bevat, dat hoort niet zo lang te duren. Tip 2: koop een SSD!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:34:
[...]
ACHT uur voor een w10 installatie? Worden alle bits handmatig in een schijfje gebeiteld ofzo?
Als het 8 uur duurt is er hoedanook iets mis met het systeem, zelfs als het enkel een HDD bevat, dat hoort niet zo lang te duren. Tip 2: koop een SSD!
Sommige mensen gebruiken meer dan alleen Edge en moeten dus na een kale Windows installatie ook e.a. daarna installeren...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Wintervacht schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:34:
[...]

Waarom wil/moet je systeemherstel doen? Dat is een systeem dat bedoeld is om een rollback te doen naar oudere drivers/settings/software als er iets echt gruwelijk mis gaat en je pc wil verder niet normaal meer booten.

[...]

IK mag hopen (al is het dan nog lang) dat hij ook bedoeld; data veilig stellen, apps opnieuw installeren etc. etc. anders inderdaad uit t raam met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyprinus
Voor elkaar jongens! Bedankt!

Pc loopt weer als een tierelier.
Pagina: 1