Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekoppelaar
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 17:06

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? AM4 moederbord, met een ryzen processor en ram geheugen om de pc van mijn broertje nieuw leven in te blazen, hij heeft nog een goede videokaart van mij liggen alleen is zijn systeem zo verouderd dat niks t goed doet. (FM2 Socket moederbord, A6 6400 Processor en 4 gb ddr3).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tussen de 100 en 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik zou graag een AMD processor hebben, een AM4 socket moederbord (Merk maakt niet uit) en het liefst één stick van 8 gb ram met 3200 snelheid. Tips zijn welkom.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij gaat het gebruiken voor een lichte game PC, hij wil hier Minecraft op runnen, Dauntless en een paar andere titels die in de buurt van deze games liggen qua intensiteit.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zou graag alternatieven ontvangen voor deze upgrade.

Hij beschikt over een geschikte power supply, case en videokaart.

Wij zijn dus alleen op zoek naar een AM4 Socket Moederbord, Ryzen Processor, Ram geheugen.

Graag tips om niet alleen met de bottom requirements te spelen. Zoals budget vergroten of budgetteren op andere zaken. 8)

M. Koppelaar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom maar 1 geheugen module? Als je er 2 pakt kun je mooi dual channel draaien. 150 euro is dan wel redelijk krap.
Het kan natuurlijk wel, pak een A320 bordje met een A6 CPU en wat geheugen. Maar is dat toereikend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekoppelaar

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Dus je raad aan twee maal 4 gb? voor de dual channel.
Een A6 CPU lijkt mij te traag, is een Ryzen 3 1200 een optie? Of een Ryzen 5 1400/1600? (Ik weet dat ik dan flink buiten het budget zal gaan, maar dan kan ik hem een schatting geven.)

M. Koppelaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:28
Als je al een videokaart hebt(welke?) en zeker bent van de kwaliteit van de voeding (welke?) dan zou je aan zoiets als dit kunnen denken :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 53,-€ 53,-
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 45,-€ 45,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 35,50€ 35,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 133,50

Als de voeding ook flink oud is heb je voor minder dan 4 10tjes al een vervanger : pricewatch: Cooler Master MWE White 450W V2

Je kunt soms een r5 1600 op V&A scoren voor een leuk bedrag. Zou ook een mooie aanwinst zijn. Maar voor de games die je noemde is de 1200 ook prima volgens mij. Let wel op de beoordelingen over de verkoper.

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de onderdelen die je in je bezit hebt☺️ Verder nog de vraag of je broertje op korte termijn zwaardere games gaat spelen?

Zo niet dan zou ik wanneer het budget echt krap is eens kijken naar een socket 1155 upgradesetje. Voor 6-7 10tjes heb je dan een quadcore met een mobo en ram bv. :

V&A aangeboden: Upgradeset Asus P8H77-M, Core i5 2400, 8GB DDR3

Hou je nog geld over voor eventueel een andere voeding en zoiets als een ssd.. Hier in huis draaien al jaren 2 socket 1155 gebaseerde pctjes met ondertussen i7's met een rx 570 of een gtx 1070. Zat voor 60 fps in alle games.

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 24-09-2019 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Een 1600 of 1700 zou je voor rond de 60 a 80 euro moeten kunnen krijgen tweedehands.
Nieuwprijs 1600 is rond de 105 euro.
2e hands moederborden zijn sterk overvraagd in de pricewatch. Geen reden om geen nieuwe B450 te kopen voor rond de 70 euro.
Geheugen 2 keer 8 Gb 3000 a C15 ook rond de 65 te verkrijgen als je 2e hands gaat.
V&A aangeboden: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Als je het budget ophoogt naar de 200 dan kan je 2e hands goed uit de voeten.

• mikekoppelaar

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Beide bedankt voor de tips, ik ga kijken of V en A het een en ander heeft, en goede tips om wellicht te kijken naar een B450 moederbord of als het echt te krap wordt een socket 1155 Dankjullie!

M. Koppelaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Staar je niet blind op een b450 mobo bij een beperkt budget. Een A320 bordje doet ook gewoon prima wat ie moet doen.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@Baloes Klopt, een A320 moederbord gaat ook werken.
Alleen bij dit soort builds is het zo dat geheugen en de processor goed en gemakkelijk te vervangen zijn.
Moederbord is dan toch wel het hart van een systeem wat blijft. Dan is goedkoop heel snel duurkoop.

net nog even gekeken bij 2e hands.
V&A aangeboden: Gigabyte B450M DS3H
nu voor 50 euro, nieuw 69
V&A aangeboden: ASRock B450m Pro4 incl verzending
66 nieuw 75 euro

50 euro kan nog als redelijke vraagprijs gezien worden. 66 is de hoofdprijs.

Voor die nieuw prijzen als je het gaat vergelijken met een redelijk nieuw A320 bord scheelt het 20 euro.
Daar zou ik zelf niet op bezuinigen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-dark op 25-09-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
@D-dark True maar ik ging uit van laag budget. En als het zo is dat er strakke keuzes gemaakt moeten worden dan maar ff de wensen aanpassen.

Dit A320 bordje heeft een biosupdate gehad van asus waardoor bv zelfs een r5 3600 er op kan draaien.
Overklokken en zwaarder dan de r5 1600/2600/3600 moet je hier niet op gaan draaien.

2e hands is zeker een optie zolang je maar oplet op de beoordelingen van de verkoper. Want voor iemand met een klein budget is een kat in de zak natuurlijk nog erger.
Pagina: 1