Goedenavond mede tweakers,
Ik heb onlangs een nieuwe pc samengesteld om voornamelijk te gamen.
Games zoals Assassins creed Origins, Oddyssey, Wildlands (binnenkort Breakpoint) the devision 2 en af en toe een shooter.
Deze heb ik gebouwd en draait op zich prima. Maar...
Ik zal eerst even toelichten wat ik precies heb gekocht.
Dit is nu mijn huidige pc build.
Het moederbord en de processor heb ik nieuw gekocht. Bij de aanschaf is er ook een bios update uitgevoerd omdat het moederbord zonder bios update geen 3de generatie ryzen processors kon vinden.
De videokaart gaat nog geupgrade worden en zit te denken aan dit model
Mijn beeldscherm is een 144 hz monitor en ondersteund freesync. Vandaar dat ik voor een AMD kaart wil gaan.
Het RAM geheugen, de videokaart, de voeding, de ssd heb ik overgenomen van mijn vorige pc.
Ook heb ik nog een HDD met 1 TB alleen kon ik deze niet terug vinden op tweakers.
Nu komen we aan bij het probleem.
Wanneer ik mijn pc opstart gaan alle rgb lampjes aan op mijn toetsenbord en muis en daarnaar weer direct uit, dan lijkt het alsof mijn pc reboot en gaan alle fans ineens keihard draaien en dan pas krijgt mijn beeldscherm beeld. Wanneer de pc even draait dan gaan de fans weer zachter draaien. Ook als ik aan het internetten ben gaan de fans ineens random een stuk harder draaien.
Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling, Vandaar mijn vraag of een van u mij kan helpen.
Kan het zijn dat de bios niet goed is uitgevoerd en dat mijn pc daarom zo ''raar'' opstart?
Kan het zijn dat mijn voeding niet genoeg watt heeft?
Kan het zijn dat ik componenten niet goed heb aangesloten?
Ik hoop dat 1 van u mij hiermee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Mark Hollander
Ik heb onlangs een nieuwe pc samengesteld om voornamelijk te gamen.
Games zoals Assassins creed Origins, Oddyssey, Wildlands (binnenkort Breakpoint) the devision 2 en af en toe een shooter.
Deze heb ik gebouwd en draait op zich prima. Maar...
Ik zal eerst even toelichten wat ik precies heb gekocht.
Dit is nu mijn huidige pc build.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair VS550 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 67,- | € 67,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,80 |
Het moederbord en de processor heb ik nieuw gekocht. Bij de aanschaf is er ook een bios update uitgevoerd omdat het moederbord zonder bios update geen 3de generatie ryzen processors kon vinden.
De videokaart gaat nog geupgrade worden en zit te denken aan dit model
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 448,50 | € 448,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 448,50 |
Mijn beeldscherm is een 144 hz monitor en ondersteund freesync. Vandaar dat ik voor een AMD kaart wil gaan.
Het RAM geheugen, de videokaart, de voeding, de ssd heb ik overgenomen van mijn vorige pc.
Ook heb ik nog een HDD met 1 TB alleen kon ik deze niet terug vinden op tweakers.
Nu komen we aan bij het probleem.
Wanneer ik mijn pc opstart gaan alle rgb lampjes aan op mijn toetsenbord en muis en daarnaar weer direct uit, dan lijkt het alsof mijn pc reboot en gaan alle fans ineens keihard draaien en dan pas krijgt mijn beeldscherm beeld. Wanneer de pc even draait dan gaan de fans weer zachter draaien. Ook als ik aan het internetten ben gaan de fans ineens random een stuk harder draaien.
Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling, Vandaar mijn vraag of een van u mij kan helpen.
Kan het zijn dat de bios niet goed is uitgevoerd en dat mijn pc daarom zo ''raar'' opstart?
Kan het zijn dat mijn voeding niet genoeg watt heeft?
Kan het zijn dat ik componenten niet goed heb aangesloten?
Ik hoop dat 1 van u mij hiermee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Mark Hollander