Ventilator Dell inspirion 7459

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elca
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Een vraag aan jullie experts:

Ik weet niet of ik dit mag posten maar ik heb een vraag:

We hebben een Dell Inspiron 7459 in februari 2016 gekocht en meteen na dat hij geïnstalleerd was problemen gekregen. 2 x is deze aangeboden voor reparatie en dan was je hem weken kwijt.
Oké je kunt pech hebben dus na die reparatie werkte hij weer maar de ventilatie bleef herrie maken.
Op een gegeven ogenblik stopte hij en we gingen na een bekende computerbedrijf om hem te laten repareren. Dit bedrijf kon geen onderdelen krijgen en hebben zo goed als kan deze gereinigd.
Een paar dagen later hetzelfde euvel. Dan maar bellen en zoeken waar ik dat apparaat hier in de buurt gerepareerd kon krijgen. Gebeld naar Dell maar kan geen tel.nr vinden omdat mijn garantie verlopen is, en mailadres kan ik ook niet vinden op officiële Dell site.
Gebeld naar Dell service in Amsterdam voor ondersteuning. Als je 0206744500 belt krijg je een computerjuf die mij verteld wat ik moet doen. Via verschillende muziekjes krijg ik iemand aan de telefoon met een niet verstaanbaar accent die mij probeert duidelijk te maken wat ik moet doen. Mijn mobiel harder gezet maar nog verstond ik er geen woord van. Dan maar proberen of het via een mailadres Dell kon bereiken. Niets dus...
Ik wil gewoon weten waar de services adressen hier in Eindhoven zijn.
Dit heb ik nooit in mijn leven meegemaakt. Verkopen ja graag!!! Services ondersteuning en verwijzing via de websites .....niks..
Nu mijn vraag: Ik begrijp dat Dell geen onderdeel ventilator meer kan verkopen, daar zit je dan met je mooie computer met kapotte ventilator die in principe normaal vervangen moet/kan worden.

Weet iemand van jullie waar ik deze kan laten repareren in de omgeving van Eindhoven?
Of kan/Moet ik deze gewoon in de container gooien...????

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Je kan toch gewoon een losse ventilator/fan halen bij een ander webshop?
Of je probeert een soortgelijke ventilator te zoeken.

Let wel op:
De aansluiting, voltage en milliampere van de nieuwe ventilator moeten overeen komen met de nieuwe ventilator.

[ Voor 56% gewijzigd door MedionAkoya op 24-09-2019 17:57 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
Voor de duidelijkheid; de fan maakt altijd herrie als deze draait? Nu draait de fan helemaal niet meer? (PC werkt wel maar valt na een tijdje uit omdat hij te heet wordt?)

De Servicemanual legt helder uit hoe het werkt, de ventilator vervangen, dus dat zou betekenen dat iedereen die handig is hem zou kunnen vervangen. Dat is al één probleem minder.
https://downloads.dell.co...ervice%20Manual_nl-nl.pdf
Filmpje waarin de behuizing geopend word; YouTube: OPEN ME UP! Dell Inspiron 2350 or 7459 Touch Screen Notebook Disasse....

Dan de ventilator zelf, lijkt het er op dat dit p/n 0NG7F4 is (soms ook zonder 0, dus NG7F4). Maar dat weet ik dus niet zeker! Voor de zekerheid zou de PC open moeten en op het stickertje op de fan kijken. Dit p/n is iig overal uitverkocht of belachelijk duur (€150+) voor zover ik zo snel kon vinden. Nu helaas geen tijd om het voor je uit te zoeken, maar misschien dat iemand anders dat aandurft.

Wat betreft het geluid van de fan, dat schijnt met een BIOS update flink te verminderen. Wederom iets dat aangepakt kan worden.

Een andere fan moet er zijn, maar welke, dat is de uitdaging. Je zou eventueel nog kunnen proberen via Dell garantie te claimen omdat het blijkbaar een productiefout betreft; het komt vaker voor en er is al herhaaldelijk naar gekeken. Misschien zelf dan wel en deel van de kosten dragen. Maar meer dan €100 zou ik er niet aan uitgeven. Als het dan toch een andere moet worden, kies iets dat niet met dit soort laptoponderdelen werkt. Is groter, maar reserveonderdelen genoeg. Succes!

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elca
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Bedankt voor je reactie. Probleem is, Dell is onbereikbaar, ik kan hun niet bereiken via tel.nr. En mailadres vind ik ook niet terug op hun site.
En welke andere fan moet ik dan kopen, en dan nog moet iemand anders dat voor mij doen, want ik ben op dat gebied een leek. Ik zou heel fijn vinden als iemand mij verder kan helpen.....

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:48
Weet je al van welke ventilator de herrie afkwam of welke nu stil staat?

Bijna elke afmeting ventilator kun je wel vinden bij de pricewatch van tweakers. Misschien is het simpel om de ventilators te vervangen (bv die van de CPU of aan de achterkant van de kast) en sommige zijn wat moeilijker te vervangen (bv die in de voeding, maar ook die is met wat zorgvuldigheid ook te vervangen).

Helaas haal ik niet uit je verhaal wat er defect is. Denk ook niet dat Dell je verder kan/wil helpen. Een apparaat dat ouder is dan 3 jaar is meestal uit garantie. Een onderdeel laten vervangen door Dell is meestal dan duurder dan een nieuwe kopen.

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06 23:14
ge-flopt schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:47:
Weet je al van welke ventilator de herrie afkwam of welke nu stil staat?

Bijna elke afmeting ventilator kun je wel vinden bij de pricewatch van tweakers. Misschien is het simpel om de ventilators te vervangen (bv die van de CPU of aan de achterkant van de kast) en sommige zijn wat moeilijker te vervangen (bv die in de voeding, maar ook die is met wat zorgvuldigheid ook te vervangen).

Helaas haal ik niet uit je verhaal wat er defect is. Denk ook niet dat Dell je verder kan/wil helpen. Een apparaat dat ouder is dan 3 jaar is meestal uit garantie. Een onderdeel laten vervangen door Dell is meestal dan duurder dan een nieuwe kopen.
Je weet dat de unit waar TS over praat een all in one computer is?

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Casejunky schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:10:
[...]

Je weet dat de unit waar TS over praat een all in one computer is?
ja dus wat wil je nou zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
Dat de comment die de gene boven mij maar echt totaal niet van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Casejunky schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:24:
[...]

Dat de comment die de gene boven mij maar echt totaal niet van toepassing is
waarom niet?
je kan toch gewoon een ventilator vervangen voor wat anders oem of niet ik snap het probleem niet echt geloof ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
. (waarom kunnen we nogsteeds geen verkeert geplaatste berichten verwijderen)
mod kom er eens in

[ Voor 88% gewijzigd door maks11223344 op 29-09-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
maks11223344 schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:14:
[...]
waarom niet?
je kan toch gewoon een ventilator vervangen voor wat anders oem of niet ik snap het probleem niet echt geloof ik 8)7
Lees.... De TS heeft een all in one system oftwel gewoon een laptop zonder toetsenbord, heb je die dingen wel eens opgemaakt?

Daar zitten geen ventilatoren aan de achterzijde van de kast of in de voeding zoals ge-flopt zegt, daarbij is het een heel specifiek onderdeel wat defect is. Het is de heatsink en ventilator in 1. Deze zal door Dell moeten worden vervangen of althans een een onderdeel opsturen en dan door de TS zelf vervangen.

De meest beste optie is om te kijken bij laptop onderdelen of daar niet een zelfde heatsink bij zet om die over te zetten.
Pagina: 1