Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 19:08
Goedemiddag allemaal

Zojuist bij Genius Bar Amsterdam geweest voor een probleem met mijn nog net geen jaar oude 13 inch MacBook Pro. Scherm vertoont eens per ~3 minuten een soort scrambling gedurende 1s van de onderste 8 cm van het scherm (alsof je bij een ouderwets display met een magneet in de weer gaat). Probleem is bekend bij Apple, maar ze weten uit ervaring het niet te kunnen repareren. Genius bar heeft aangegeven dat ik moet wachten tot de Catalina update. Ik kan mij niet voorstellen dat dit gaat helpen aangezien het probleem zich ook voordoet op een volledig schone MacOS Mojave installatie. Ze zeiden ook dat als het probleem niet opgelost wordt door de update ik de aankoop kan ontbinden.

Twee vragen aan jullie:
- Herkent iemand dit probleem?
- Heb je ervaring met het ontbinden van de koopovereenkomst met Apple. Hoeveel van de aanschafwaarde kreeg je terug? Ik verwacht toch zeker 5 jaar met een laptop van €2000 te kunnen doen, maar daar zijn zij het vermoedelijk niet mee eens.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04
Hi,

Hier het zelfde probleem op mijn 2018 MacBook Pro 13" alleen dan aan de bovenkant van het scherm.
Daarnaast heeft de MacBook dit probleem ook als het aangesloten zit op extern scherm via zowel thunderbolt als usb C, op het externe scherm verschijnt dan ook een scrambling of gaat het scherm zelfs uit.

Zelf heb ik nog geen afspraak kunnen maken bij een Genius bar, omdat deze op dit moment vol zitten in Den Haag.
De testen die we hebben gedaan zijn clean install MacOS Mojave en een install van de beta Catalina (op een externe SSD). Dit had beide keren geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
Ik heb zelf nog niet getest met een extern scherm, maar dan zal ik vermoedelijk datzelfde probleem hebben.

Als beta Catalina niet werkt geeft me dit weinig hoop. Ik vind het schandalig hoe ze met klanten omgaan.

Wil je me op de hoogte houden over de uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00
Als een Genius bar aangeeft dat ze het niet kunnen repareren en aanbevelen te wachten ope en softwareupdate mag je er van uit gaan dat het probleem niet hardwarematig is. En laat je op software nu geen garantie hebben.

Wat ben je aan het doen op de mac als de artifacts in beeld komen? Het is bijvoorbeeld bekend dat Netflix in Safari nog wel eens raar wil doen, en dat er wat flitsen in beeld komen bij het wisselen tussen de onboard intel chipset en de GPU. Ook bekende software issues zijn bijv.een sneeuwscherm bij opstarten...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Liselotte111
Ja het fullscreen Netflix probleem (en youtube overigens) heb ik al tijden. Dit heb ik overal, bureaublad, safari, Word. Zelfs na een volledige clean install heb ik het meteen op het bureaublad. Mijn frustratie ligt bij het feit dat ze aangeven geen idee te hebben waar het vandaan komt, maar tegelijk dan maar aannemen dat een software update het gaat oplossen. Verder heeft de 13inch geen dGPU.

Het komt maar bij heel weinig exemplaren voor, dan is het toch niet mijn probleem dat ik er een te pakken heb die epilepsie in zijn beeldscherm heeft.

Edit: https://imgur.com/a/3fYYNrk

[ Voor 19% gewijzigd door Liselotte111 op 25-09-2019 09:27 ]

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ja hier het zelfde probleem op een Macbook Pro 15 (2018). Het begon inderdaad met de upgrade naar Mojave. Ik heb ook al wat testjes gedaan en kon zelf ook de herkomst van het probleem niet vinden. Na wat google werk heb ik het opgegeven, veel mensen hadden er last van na de upgrade, wat betekent dat het in ieder geval een software issue is en geen hardware issue. Dus dan moet Apple het inderdaad maar gaan oplossen.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:05
Apple is hier van op de hoogte maar er is tot dusver nog geen oplossing voor, andere beeldgerelateerde problemen zijn in Catalina wel opgelost maar of deze daar deel van is is op dit moment onduidelijk.

TrueTone en Auto brightness adjustment uitzetten helpt om de regelmaat hiervan te verminderen maar dan komt het helaas nog steeds voor.

Het beste advies hier is om dit aan te geven (met beeldmateriaal) bij Apple zodat hier een case voor gemaakt wordt en dat dit gelogd wordt.
Hoe meer aandacht voor dit probleem hoe sneller er prioriteit aan gegeven wordt om dit op te lossen, dit is nml geen hardwareprobleem.

[ Voor 11% gewijzigd door joon op 25-09-2019 10:26 ]

• Liselotte111
Ik heb bovenstaande gelinkte video ook met Apple gedeeld.

De issue met full screen video kijken op Netflix ed is trouwens op te lossen door een heel klein beetje in te zoomen met je trackpad. Lompe oplossing, maar het werkt

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het softwarematig is zou ik proberen om eens Boot Camp te gaan draaien en Windows 10 te installeren. Kijken wat het dan doet.
Pagina: 1