Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees2703
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik vervang mijn RT-AC87U router door een RT-AX88U router. Daarnaast wil ik de RT-AC87U als access point gaan gebruiken. Kan ik de RT-AC87U in dat geval ook draadloos koppelen aan de RT-AX88U of moet dit altijd via een ethernet kabel?
Mvg, Kees

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 14:05

Emiel1984

Made in NL

Ik weet niet of het specifiek met die router mogelijk is.
Echter de router die ik zelf thuis heb kan ingesteld worden als wireless bridge.
Dan verbind deze draadloos met je wireless netwerk naar keuze en kan je met kabels de apparatuur aansluiten.

Veel 'routers' kan je ook instellen als repeater.

Voor beide oplossingen zal je zelf even de handleiding moeten raadplegen.
Deze vind ik bij Asus overigens over het algemeen erg duidelijk.
Ook de web-interface van de 'router' is naar mijn inziens duidelijk genoeg om je te laten zien hoe de 'router' ingesteld kan worden en je daar stapsgewijs mee te helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 24-09-2019 15:42 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Kees2703 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:29:
Ik vervang mijn RT-AC87U router door een RT-AX88U router. Daarnaast wil ik de RT-AC87U als access point gaan gebruiken. Kan ik de RT-AC87U in dat geval ook draadloos koppelen aan de RT-AX88U of moet dit altijd via een ethernet kabel?
Mvg, Kees
Ik denk dat je antwoord staat beschreven op pagina 53 van de handleiding. Maar had je die zelf ook al bekeken?

Overigens is een verbinding met een kabel aan te raden, o.a. vanwege de snelheid.

• Kees2703
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-12-2023
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Deze hebben mij weer verder geholpen.