Corsair PC2400?????

Pagina: 1
Acties:

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 17:26
heb zojuist nieuw geheugen binnen gekregen, draai ik sisoft sandra, zie ik het volgende Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~webbi012/PC2400.jpg
ben ik hier genaaid, of hoort dit zo?? :(

Verwijderd

absoluut niet op letten...

sandra weet niet beter, is niet een programma dat je gebruikt om betrouwbare info van te krijgen. maar die PC2400 heeft ook gewoon micron chips, technisch gezien nauwelijks anders dan pakweg Crucial PC2100.
Maar omdat die zo lekker overklokken is men bij Corsair slim geweest om dit uit te brengen ... want het geheugen haalt toch 150 cas2

JC

Verwijderd

Neu, nie echt. Sandra kent gewoon geen PC2400, aangezien dat (nog?)geen standaard is. Heeft Sandra wel vaker last van.

• Convoy
kewl, hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken *D

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ondanks de reacties hier onder, zou ik toch nog eens 2x kijken naar die memory module van je wat er op staat.

Want Cas2.5 @ 133 mhz ...dat is pc2100, geen pc2400 (cas2 @ 133, cas2 maybe @ 150 zelfs?)

Sandra heeft GEEN "database" met memory modules, die informatie komt RECHTSTREEKS uit de SPD op de chip, en wat daar in staat wordt bepaald door de producent...

de module ziet er dus slightly bogus uit, even van de SPD uitgaand (die informatie die sandra laat zien is iig correct, dat staat er ook DAADWERKELIJK in de spd van de dimm)
Op maandag 30 juli 2001 18:32 schreef freekweb het volgende:
heb zojuist nieuw geheugen binnen gekregen, draai ik sisoft sandra, zie ik het volgende [afbeelding]
ben ik hier genaaid, of hoort dit zo?? :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Is het niet zo dat er officieel geen PC2400 bestaat, net zoals PC150 geen officiële standaard is? Kijk, om dan toch aan de Jedec eisen te voldoen staat er in de SPD info welke voldoet aan de PChuppeldepup eisen. En het is juist die info die Sisoft jou laat zien. Ik zou me er maar niet al te druk om maken, althans, als je op de DIMM de juiste chips en sticker ziet zitten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
idd..maar je bent het met me eens dat cl 2.5 @ 133 MHz niet erg hoopgevend is...hij zou minstens cl2 moeten zijn @ 133 om cl 2.5 @ 150 te zijn..of is ie daar cl3?! cant believe that..
Op maandag 30 juli 2001 18:52 schreef abbadon het volgende:
Is het niet zo dat er officieel geen PC2400 bestaat, net zoals PC150 geen officiële standaard is? Kijk, om dan toch aan de Jedec eisen te voldoen staat er in de SPD info welke voldoet aan de PChuppeldepup eisen. En het is juist die info die Sisoft jou laat zien. Ik zou me er maar niet al te druk om maken, althans, als je op de DIMM de juiste chips en sticker ziet zitten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hiero een quote v.d. RAM GUY op de corsairmicro.com site
If you let the MB autodetect and set the memory settings by SPD it will be 2.5-3-3 for the CM64SD256-2400C2. We expect someone that's overclocking their system to know enough to go into the BIOS and set it how they want for overclocking. The other part doesn't exist at this time.

Please don't misunderstand, the CM64SD256-2400C2 is tested to run at 150MHz CAS2 (that's 2-2-2). Each and every module that leaves here is tested to run at those specs. What we can't promise however, is that the rest of the components in your system will run at these speeds.

RAM GUY
Wel, het klopt dus dat de SPD die conservatieve settings aangeeft en dat je zelf lekker aan de slag kunt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je moet ook niet vergeten dat als je fsb op 133 staat je geheugen op snelheid van PC2100 loopt en dit ook dusdanig zo herkent...

Als je PC2100 op 100 mhz laat lopen dan zul je met een A7M266 tijdens het opstarten zien dat 'ie PC1600 weergeeft, niet dat het echt PC1600 is maar puur omdat het op die snelheid loopt en het mobo dan denkt dat 't PC1600 is...

• Convoy
wat is dan een goeie manier om je mem te testen? :?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
ach man wees niet bang, dat is gewoon goed geheugen, tis alleen onherkenbaar omdat het geen standaard is. Ik heb hier PC166 geheugen dat door sisoft gewoon als pc133 wordt gezien, terwijl het echt wel pc166 cas2 haalt >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

testen? Overklok hem naar 150 fsb, als 'ie dat trekt dan is 't 2400 >:)

Alleen is 't dan natuurlijk de vraag of je AGP en PCI kaart(en) en CPU dit trekken...

Verwijderd

Check this out Twin-mos pc2700 DDR.

http://www.twinmos.com.tw/news/query.asp?TitleID=102

Verwijderd

puur technisch gezien zit er ongeveer geen verschil tussen Corsair PC2400, Micron PC2100 of Crucial PC2100.
Allemaal micron chips.

en ze draaien allemaal hoog.
180 MHz cas2 was voor m'n Corsair geen probleem, voor de Crucial die ik ook heb liggen ook niet.
dus ff zeggen : Crucial = PC2100 133 MHz cas2.5 rated maar HAALT in werkelijkheid net zo goed 180 cas2. Moet er nog zand zijn ?

JC

Verwijderd

2700? Da's 166 ofzo toch?

Op zich best leuk :9~

Alleen TwinMos klinkt mij een beetje vaag... Ik zag gisteren nog een post voorbijkomen van iemand die grote problemen met z'n compu had en dat bleek veroorzaakt te worden door een gaar reepje TwinMos PC2100...

edit: Zie net die vage Sandra memory benchmark screenshots op die site... Mijn Crucial PC2100 @ 294 (147x2) cas2 presteerd toch een stukkie beter als dat TwinMos PC2700 @ 333 (166x2)... Zo zie je maar weer dat PC2100, 2400, 2700 aanduidingen niet altijd alles zeggen..

Verwijderd

Die gasten bij Pc stats beweren dat het Twin-Mos beter is dan Crucial.

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=771&page=1

Verwijderd

Ik twijfel zeer sterk aan deze review... Ze laten zien dat een reep Crucial PC2100 op 146 een FPU van 748 haalt... Ik haal ~900 met Crucial PC2100 op 146... Klopt ergens iets niet denk ik bij die review :?

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:02 schreef Pierce21 het volgende:
Ik twijfel zeer sterk aan deze review... Ze laten zien dat een reep Crucial PC2100 op 146 een FPU van 748 haalt... Ik haal ~900 met Crucial PC2100 op 146... Klopt ergens iets niet denk ik bij die review :?
hangt zeeeeerrrr erg af van de exacte timings ... zou toch een paar andere reviews willen zien voor ik die kerels geloof hoor ..

JC

Verwijderd

precies, ben ik helemaal met je eens... Van 1 review loop ik niet warm... Ik wil eerst de grote compu sites met een review zien komen voordat ik 't geloof :)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:07 schreef Pierce21 het volgende:
precies, ben ik helemaal met je eens... Van 1 review loop ik niet warm... Ik wil eerst de grote compu sites met een review zien komen voordat ik 't geloof :)
yooooo ik heb zo 2 x 256 MB TwinMOS geheugen liggen nu.
vroeg in de winkel om gewoon geheugen (is niet voor mij) en kreeg knék dat TwinMOS geheugen ...
net even getest .... Corsair op 133 MHz was 804 mb/s FPU , TwinMOS was 810 mb/s FPU
Nu eens kijken hoe hoog de boel gaat ...

JC
Pagina: 1