Vraag

• joosthazelhoff
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-05 11:06
Ik zoek een?
Galaxy s10 / s10+ | Huawai p30 pro | huawai mate 30 pro?

Wat is je budget?
Kosten maken niet zoveel uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vriendin wil graag een telefoon waar ze goede foto's mee kan maken en een telefoon met een goede batterij

Wat heb je zelf al gevonden?
Haar voorkeur gaat uit naar de P30 pro of de Huawai mate 30 pro. Op de Huawai mate 30 pro zit volgens ons geen Google/Android dus we denken dat die al af valt.

Welke vragen heb je hier nog over?

Jullie hebben hier veel meer verstand van dan dat wij dit hebben, dus vandaar onze vraag: wat zouden jullie aanraden na al het gezeik van Amerika/Google met Huawai. Moet ze de p30 halen waarvan misschien op een gegeven moment geen updates meer binnenkomen, of maakt dat verder niks meer uit? 8)7

Is de p30 qua camera nu veel beter of valt dat ook alles mee? Volgens mij heb je op de p30 een optie om portret foto's te maken waardoor alles er veel scherper uit ziet, heeft de Samsung dit ook?

Alvast bedankt allemaal _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door joosthazelhoff op 24-09-2019 15:07 ]

Alle reacties

• joosthazelhoff
De voorkeur gaat toch naar de p30 pro of de Huawai mate 30 pro.

Die mate 30 pro is echt wel een hele mooie smartphone maar daar zijn we een beetje bang met het gezeik van Google. Via een omweg kan je nog wel apps downloaden van Google maar gaat dat later niet voor problemen zorgen?

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
Ik zou voor de Mate 30 pro gaan. Die google apps erop krijgen via play store is kinderspel, zeker voor een tweaker. Dat scherm van de Mate is echt wow.
9 kansen op 10 zal google (lees: Trump) terugkomen op zijn ban en dan krijg je een hele fijne update waar alle terug besmeurd wordt met Google. Geniet ondertussen een beetje van de rust van 'iets minder Google' in je leven en verken de andere aspecten van een smartphone zoals bijzonder goede camera.
Heb zelf een P30 pro

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk toestel ze nu heeft. En of ze - in het geval van de Mate 30 pro - er 1100 euro voor over heeft.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb op het moment een samsung galaxy a5 2017. Mocht in Mei al nieuwe telefoon maar hij werkt opzich nog prima en wilde graag wachten totdat er meer duidelijkheid was rondom huawei en Google
Voor mijn werk heb ik een huawei p20.

Ik neem er sowieso een abbonoment bij. Dus ja heb het geld er opzich wel voor over.

Nu zit ik dus met keuze-stress over de beste optie :|

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:35
Als je om Google geeft zou ik helemaal niks van Huawei kopen. De Galaxy S10 en S10+ zijn prachtige telefoons met uitstekende camera's, dus daar zou ik voor kiezen. Bovendien heeft Huawei de bootloader vergrendeld, waardoor je helemaal niet 'zomaar even alle Google-apps' installeert - lees niet mogelijk. Waarom zou je zoveel geld betalen voor een Mate 30 Pro wanneer de toekomst nog ongewis is.

[ Voor 87% gewijzigd door NotSoSteady op 24-09-2019 17:22 ]

• croschou
NotSoSteady schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:16:
Als je om Google geeft zou ik helemaal niks van Huawei kopen. De Galaxy S10 en S10+ zijn prachtige telefoons met uitstekende camera's, dus daar zou ik voor kiezen. Bovendien heeft Huawei de bootloader vergrendeld, waardoor je helemaal niet 'zomaar even alle Google-apps' installeert - lees niet mogelijk. Waarom zou je zoveel geld betalen voor een Mate 30 Pro wanneer de toekomst nog ongewis is.
Aan hetgeen NotSoSteady schreef, heb ik niets meer toe te voegen :)

Heb zelf ook een Galaxy A5 gehad en ben nu overgestapt naar een A50. Dat was al een flinke upgrade wat betreft foto's maken. Als je voor een S10 kiest, heb je gewoon een mooi toestel wat nog een tijd mee kan en mooie foto's maakt.
Ik heb begrepen dat het met de Samsung makkelijker is om foto's te maken, maar dat met de P30 - na wat instellen en oefening - betere foto's gemaakt kunnen worden. Als ik naar mezelf kijk, ben ik niet zo van het instellen, dus 'klik en klaar'. Daar moet je ook even goed over nadenken. Succes met je zoektocht! Enneh, zowat alle camera's zijn beter dan de A5 8)7 . Alleen de accuduur was wel fenomenaal :*)

• joosthazelhoff
Bedankt voor de reacties tot nu toe, wel handig om de mening te krijgen van wat andere tweakers. Kom er net ook achter dat ik HuaWAI schrijf elke keer.

De huawei mate 30 pro heeft inderdaad wat onzekerheden, ook al kun je nu wel Google apps downloaden dan kan dat in de toekomst nog altijd geblokkeerd worden.

Als we die afstrepen dan blijven nog de Huawei p30 pro en de Samsung Galaxy s10/s10+ over naar onze mening.

Het wordt dus even afwegen of we de camera van de p30 pro nu toch wat interessanter vinden dan privacy shit, Google ondersteund de telefoon voorlopig nog wel met security updates dus dat moet geen problemen opleveren, toch?

• NotSoSteady
joosthazelhoff schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:28:
Bedankt voor de reacties tot nu toe, wel handig om de mening te krijgen van wat andere tweakers. Kom er net ook achter dat ik HuaWAI schrijf elke keer.

De huawei mate 30 pro heeft inderdaad wat onzekerheden, ook al kun je nu wel Google apps downloaden dan kan dat in de toekomst nog altijd geblokkeerd worden.

Als we die afstrepen dan blijven nog de Huawei p30 pro en de Samsung Galaxy s10/s10+ over naar onze mening.

Het wordt dus even afwegen of we de camera van de p30 pro nu toch wat interessanter vinden dan privacy shit, Google ondersteund de telefoon voorlopig nog wel met security updates dus dat moet geen problemen opleveren, toch?
Waarom zeg je dat elke keer? Op de Huawei Mate 30 Pro kun je geen Google Apps installeren. Die heeft een vergrendelde bootloader.
A Huawei spokesperson has reached out to Android Authority to clarify comments made by Richard Yu at the Mate 30 series launch, now stating that Huawei has “no plans” to unlock the bootloader on Mate 30 series devices. How this choice will impact those wanting to sideload Google Play Services is as yet unknown and we don’t yet know if this decision may be revised in future. With no Google Play Services and no Google apps out of the box, the Mate 30 series has a pretty serious uphill battle on its hands in the West, unless, of course, Huawei has another plan up its sleeve – interpret Richard Yu’s comments below as you will. Huawei declined to comment any further on the bootloader situation, but we’ll update this article with any more information that comes to light.
https://www.androidauthor...0-pro-bootloader-1031805/

[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 24-09-2019 17:31 ]

• joosthazelhoff
Waarom zeg ik wat elke keer. Volgens mij zijn we al over de Huawei mate 30 pro heen en hebben we het in dit geval over de huawei p30 pro.

Hier zit wel een verschil in.

Verwijderd

Ik zou gewoon graag weten welke telefoon beter is qua accuduur, camera etc.

Op het moment heb ik dus een samsung privé en een huawei voor mijn werk. Ik vind ze beide fijn in het gebruik.

Maar doe ik er verstandig aan om de p30 pro te kopen, met een fantastische camera (met het oog op misschien geen google updates ofzo?)
Of de s10+, met mindere camera.

• NotSoSteady
joosthazelhoff schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:33:
Waarom zeg ik wat elke keer. Volgens mij zijn we al over de Huawei mate 30 pro heen en hebben we het in dit geval over de huawei p30 pro.

Hier zit wel een verschil in.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:39:
Ik zou gewoon graag weten welke telefoon beter is qua accuduur, camera etc.

Op het moment heb ik dus een samsung privé en een huawei voor mijn werk. Ik vind ze beide fijn in het gebruik.

Maar doe ik er verstandig aan om de p30 pro te kopen, met een fantastische camera (met het oog op misschien geen google updates ofzo?)
Of de s10+, met mindere camera.
Voor Huawei P30: Bestaande apparaten blijven updates houden, maar upgrades is wat anders. Dus Android 9 is de laatste versie voor nu maar die krijgt wel nog 2 jaar security updates naar verwachting.

Verder zal je zelf moeten kiezen tussen pielen met de camera bij elke foto in andere omstandigheden, of point en click van bij de Samsung. Ik ben van point en click, voor geavanceerde werk heb ik een echt fototoestel.

Verwijderd

Maar als je de 2 toestellen met elkaar vergelijkt, los van de google-shit.
Welke is dan de beste van de 2?
De s10+ of de p30 pro?

• croschou
Dat is denk ik echt heel persoonlijk. Het zijn beide de toptoestellen van Samsung en Huawei. Zoals aangegeven is Samsung wat gebruiksvriendelijker met betrekking tot het maken van foto's.
Heb je de reviews hier op Tweakers bekeken?

De S10 is wel kleiner dan de P30 pro. De Samsung S10+ is dan groter en vergelijkbaar. De S10+ heeft de betere specs m.b.t. het beeldscherm. Ik heb ze even naast elkaar gezet.

https://tweakers.net/pric.../1239607;1288434;1331978/

Edit: volgens mij viel de S10 al af.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door croschou op 25-09-2019 09:49 ]

Verwijderd

Thanks voor alle hulp!! ik lees het allemaal nog een keer door en dan kom ik hopelijk tot de juiste keuze!

• MarcoWeststrate
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
Zie net je topic over je keuze, zelf ‘schreeuw’ ik koop die p30 pro. Heb hem zelf ook en oh wat is het een fijn toestel. De batterij is ongekend, bij normaal gebruik makkelijk 2 volle dagen. Met de bijgeleverde 40 watt lader zie je de acculading erbij komen😍De camera vind ik zelf op de auto stand schitterende plaatjes maken, weet niet of je de verschillen ziet tussen de s10+ en p30 pro, misschien alleen als je ze naast elkaar houd. Qua google en privacy gebeuren zou ik me daar niet heel druk om maken. Trump trekt wel bij, zonder enig bewijs kunnen ze niks maken. Oh en apple? Ik lees daar ook over dat je wordt afgeluisterd door siri te gebruiken....
Hopelijk maak je de verstandige keuze en koop die p30 pro.......
Pagina: 1