Recent heb ik van een medetweaker een setje oude harde waren overgenomen. Als 'bijvangst' zat hierbij een opmerkelijke videokaart.
De kaart is opgebouwd rondom de S3 928 grafische kern en heeft 4 Vram geheugenchips (code kon ik op het net niet zo snel terugvinden; ik gok 512kB/st - 2MB totaal; Vram want de 900-serie).
Deze heeft een branding van Digital Equipment Corporation (DEC) en Compeq (geen schrijffout).
Een (geldig) FCC nummer kon ik niet vinden.
Bijzondere details:

Heeft iemand ervaring met dit soort 'headless' kaarten?
Is dit voor een soort van arcade kast of zo?
Is dit een separate GUI accelerator voor naast een 'basic' VGA kaart? Verbinden deze dan via feature connector of de aansluiting die ik voor geheugenuitbreiding uitscheld?
Of is dit voor Bitcoin mining?
(overigens ongetest nu; ik zou deze in een 486 kunnen ploppen en W95 er op installeren?)
De kaart is opgebouwd rondom de S3 928 grafische kern en heeft 4 Vram geheugenchips (code kon ik op het net niet zo snel terugvinden; ik gok 512kB/st - 2MB totaal; Vram want de 900-serie).
Deze heeft een branding van Digital Equipment Corporation (DEC) en Compeq (geen schrijffout).
Een (geldig) FCC nummer kon ik niet vinden.
Bijzondere details:
- Er is geen output aan de achterzijde. Ik kan niet direct mijn favoriete monitor aansluiten
- De gemonteerde backplate is wat te kort voor 'reguliere' montage; deze zal onderin open blijven staan
- Naast de geheugenchips zit een machtig grote connector. Ik gok voor geheugenuitbreiding, maar kan er volledig naast zitten.

Heeft iemand ervaring met dit soort 'headless' kaarten?
Is dit voor een soort van arcade kast of zo?
Is dit een separate GUI accelerator voor naast een 'basic' VGA kaart? Verbinden deze dan via feature connector of de aansluiting die ik voor geheugenuitbreiding uitscheld?
Of is dit voor Bitcoin mining?
(overigens ongetest nu; ik zou deze in een 486 kunnen ploppen en W95 er op installeren?)
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS