Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstbestendig, stille, bang for buck game PC tot €1200,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal vooral voor 1440p op 144hz gamen en internetten gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de €1200,- daar mogen nog wel assemblagekosten overheen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een DAC, geluidsysteem en mijn beeldscherm (Asus MG279Q, 1440p, 144hz scherm).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vooral mijn twijfels of ik een tweede SSD erin wil of dat ik, gezien het prijsverschil, beter kan gaan voor een interne harde schijf. Ik denk dat een 1tb M.2 uiteindelijk niet voldoende zal zijn om alle spellen e.d. op te slaan. Vandaar dat ik kies voor een 500gb m.2 en daarbij een 1tb SSD of HD. Als het verstandiger is om wel eerst voor een 1tb m.2 te gaan en later, indien nodig, een extra SSD/HD-schijf erin dan hoor ik dat graag!

Ook vroeg ik mij af of ik in de toekomst voldoende zal hebben aan 16gb RAM of kan ik beter nu gelijk voor 32gb RAM gaan?

Hetzelfde geldt voor de CPU, zal de 3600 genoeg zijn voor de komende jaren of moet ik dan toch echt gaan voor de 3700x?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de huidige prijzenmarkt gaat mijn voorkeur uit naar AMD. Ik wil liever geen micro ATX moederbord omdat ik liever de ruimte heb van een (standaard) ATX.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een compact en stil systeem. En met name een systeem waar ik voor een lange tijd niet hoef te upgraden, behalve waarschijnlijk de videokaart.

Ga je overklokken?
Volgens mij geeft het overclocken van de CPU weinig prestatiewinst, maar RAM overclocken sta ik wel voor open en de videokaart undervolten.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik nu heb samengesteld is volgens mij aardig bang for buck en ook gericht op de toekomst een prima systeem. Ik ben vooral benieuwd naar jullie suggesties m.b.t. keuze voor CPU, SSD en RAM.

Ik weet dat het met dit budget, en überhaupt met de huidige videokaarten op de markt, niet echt mogelijk is om alle spellen op 144+ fps te spelen met ultra settings. Voor mij is het geen probleem om met iets lagere settings te spelen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 459,-€ 459,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 65,89€ 65,89
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 77,-€ 77,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 112,-€ 112,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,84

Alle reacties

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:40
Voor 32gb geheugen kan ik je Amazon(.de) adviseren; stond ook in de pricewatch, maar nu blijkbaar niet meer..

De witte versie is direct leverbaar

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Met een 3700X ga je over budget heen. Je systeem ziet er goed uit. Voor nu is 16Gb wel genoeg.
Ik zou zelf qua SSD een 1Tb M2 nemen pricewatch: Intel 660p 1TB
Daarnaast dan een kleinere 2,5" SSD pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)