Thunderbird mailclient: wil ook de uitbox op mijn PC downloa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Mijn vraag
...Ik wil in verband met verwisseling van provider alle uitgegane mails downloaden naar mijn PC

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik heb Win 10 en gebruik Chrome als browser
Ik hen Thunderbird geïnstalleerd en heb alle mails uit mijn inbox nu op de pc
mijn provider(tot eind deze maand) is online, en tot nu toe heb ik alleen Webmail gebruikt, maar wil alle opgeschoonde Email nu op mijn PC hebben want ik kan straks natuurlijk (?) niet meer bij mijn online-Emails

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Thunderbird inbox is nu compleet, alle mails daarin kan ik nu offline bekijken, maar hoe krijg ik al mijn mails in mijn outbox op mijn PC?
Als het niet anders kan, dan is het niet zo erg, als de in- en uitgegane berichten door elkaar staan..

Ik vermoed, dat dit niet een specifiek Thunderbird 'probleem' is, maar algemeen voor elke client?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Beste antwoord (via Naalroc op 01-10-2019 23:04)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit heeft bar weinig met Windows zelf te maken. Je vraag betreft email/Thunderbird. Ik haal dit topic daarom even naar CSA.

@Naalroc, als je via POP nog alles hebt en een tweede account hebt toegevoegd voor IMAP, had je ook alle mails die je via POP hebt binnengehaald naar een ander mapje halen, in de webmail alle mail in de inbox naar een aparte map schuiven en je 'Verzonden items' naar je inbox verplaatsen, zodat deze ook via POP opgehaald kunnen worden waarna je ze dan netjes lokaal in de 'Verzonden items' zet.

Met IMAP krijg je natuurlijk alles binnen wat er online staat. Maar let daarbij wel heel goed op je instellingen voor IMAP. Want je zal niet de eerste zijn die alleen de headers van de mail ophaalt. Als je dan het mailtje zelf wilt openen nadat de provider de boel heeft afgesloten, kan Thunderbird niet meer de inhoud van de mail ophalen. Dan heb je alleen wie, wanneer een bepaald mailtje met onderwerp heeft gestuurd, maar wat erin staat heb je niet. Ook geen bijlagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Stel je Thunderbird in om met IMAP te verbinden en alle folders die je nu in je (web)mail hebt, zullen naar je Thunderbird worden gesynchroniseerd.
Onthoudt dat, als het om veel mail gaat, dit niet in een paar minuten gebeurd is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je verhaal is wat warrig, maar ik vermoed dat je je emailaccount als POP hebt opgezet.

Probeer hem eens met IMAP instellingen (beschikbaar bij je provider). Dan is je outbox er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Jester-NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:38:
Stel je Thunderbird in om met IMAP te verbinden en alle folders die je nu in je (web)mail hebt, zullen naar je Thunderbird worden gesynchroniseerd.
Onthoudt dat, als het om veel mail gaat, dit niet in een paar minuten gebeurd is.
Super zeg, 3 reacties binnen een paar minuten!!
Ik ben nogal onwetend wat betreft het downloaden van mijn Email, zoals je al wel ontdekt heb, maar ik dacht slim te zijn door de ingaande post op POP3 te zetten in plaats va imap.
dat was dus kennelijk verkeerd; ik ga dit nu doen, en kom hierop terug
Ook @Anoniem: 472287 bedankt voor een gelijkluidend advies!

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb de instellingen van Thunderbird veranderd in de setting die ik van Online heb gekregen:
Inkomende mail
Server: imap.online.nl
Poort: 143
Beveiliging STARTTLS
En daarna op 'berichten ophalen' gedrkt, maar dan krijg is deze melding:
Er is een fout opgetreden bij de POP3-mailserver. Mailserver imap.online.nl antwoordde:

En dan niets daaronder dan alleen een OK button.
Advies????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Naalroc schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:19:
Ik heb de instellingen van Thunderbird veranderd in de setting die ik van Online heb gekregen:
Inkomende mail
Server: imap.online.nl
Poort: 143
Beveiliging STARTTLS
En daarna op 'berichten ophalen' gedrkt, maar dan krijg is deze melding:
Er is een fout opgetreden bij de POP3-mailserver. Mailserver imap.online.nl antwoordde:

En dan niets daaronder dan alleen een OK button.
Advies????
Even opnieuw beginnen - account eruit, en van begin af aan IMAP gebruiken. Je Thunderbird gebruikt nu nog POP als protocol, maar je hebt de IMAP server ingevoerd. Toen je het account opzette vroeg hij waarschijnlijk of het POP of IMAP moest zijn. Dat kan je daarna niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Dat kan je daarna niet meer veranderen.
Ah, OK, dat zal dan de oorzaak zijn.
Ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Hoe ver moet ik gaan met verwijderen, want ik heb nu ook alle berichten verwijderd, en de uitgaande mail op poort 25 gezet (gegeven door online), nadat de default poort 587 ook niet het gewenste resultaat opleverde.
Nu staat alle inkomende mail er weer in, maar niet de uitgaande.
Moet ik nu het hele Thunderbird programma weghalen, en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:19

YRH

Naalroc schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:43:
Hoe ver moet ik gaan met verwijderen, want ik heb nu ook alle berichten verwijderd, en de uitgaande mail op poort 25 gezet (gegeven door online), nadat de default poort 587 ook niet het gewenste resultaat opleverde.
Nu staat alle inkomende mail er weer in, maar niet de uitgaande.
Moet ik nu het hele Thunderbird programma weghalen, en opnieuw installeren?
Als je alle berichten hebt verwijderd terwijl je account als POP ingesteld stond zijn ze nu als je pech hebt ook niet meer terug te halen. Of Thunderbird moet automatische backups maken, dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Gelukkig is dit niet het geval, want alle inkomende berichten zijn er; hoe weet ik niet, want toen ik dit gisteren voor het eerst deed, duurde het misschien 5-10 minuten, en nu waren ze er opeens weer allemaal.

Maar niet de gewenste outbox mails

Trouwens, alles staat ook nog gewoon op de webmail,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat de mail nog wel op de online mailpagina ? ( webmail )
( exact een topic wat enorm gevaarlijk is, door goede, maar onbedoeld rampzalige adviezen online )

POP3 wordt na ophalen vaak verwijderd van de server.
Met een beetje geluk staat het geheel nog in de prullenbak, en kan je het terugzetten

Thunderbird maakt inderdaad wel een backup van de database in appdata
code:
1
2
3
4
5
Windows hides the AppData folder by default, but you can find your profile folder as follows:
Press +R on the keyboard. A Run dialog will open.
Type in: %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\
Click OK. A window will open containing profile folders.
Double-click the profile folder you wish to open.

[ Voor 56% gewijzigd door FreshMaker op 24-09-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
FreshMaker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:50:
Staat de mail nog wel op de online mailpagina ? ( webmail )
( exact een topic wat enorm gevaarlijk is, door goede, maar onbedoeld rampzalige adviezen online )

POP3 wordt na ophalen vaak verwijderd van de server.
Met een beetje geluk staat het geheel nog in de prullenbak, en kan je het terugzetten

Thunderbird maakt inderdaad wel een backup van de database in appdata
code:
1
2
3
4
5
Windows hides the AppData folder by default, but you can find your profile folder as follows:
Press +R on the keyboard. A Run dialog will open.
Type in: %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\
Click OK. A window will open containing profile folders.
Double-click the profile folder you wish to open.
Ja alles staat nog op de webmail, daar is niets veranderd, en alle inkomende poststaat in de inbox van Thunderbird.
Maar dus niet de uitgaande post.

Overigens het gaat om ca 1200 ingekomen mails en 800 uitgaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Naalroc schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:53:
[...]

Ja alles staat nog op de webmail, daar is niets veranderd, en alle inkomende poststaat in de inbox van Thunderbird.
Maar dus niet de uitgaande post.

Overigens het gaat om ca 1200 ingekomen mails en 800 uitgaande
Als je de boel via IMAP insteld, kan je de mappen één voor één aanklikken, en gaat TB het ophalen voor je
Daarna de mail exporteren naar een leesbaar formaat ( of TB eigen )

Mag ik je bij deze aanraden om een online ( google/outlook/yandex - whatever maildienst te nemen )
Dan hoef je dit bij een volgende provider wissel niet nogmaals te doorstaan, en iedereen je nieuwe mail-adres te geven.

bonus -

Neem een goedkope domeinnaam, en gebruik dat mailadres als forward naar zo'n adres
heb je een 'leuk' mailadres, en veilig/online opslag

1200 mails kan zeker wel even duren, ook bij opstarten van TB .... :) - ELKE keer :+

Ik kan je aanraden om dat offline te bewaren, en schoon te beginnen met écht het noodzakelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Juist voor die reden heb ik al een mail account bij de server van mijn zoon, en dat Email adres draait al een jaar inmiddels. Overigens ook alleen maar op webmail.

Maar wat zeg je nu over het doorsturen van alle "Online.nl" webmail naar "mijn"eigen, nieuwe adres? Hoe doen we dat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit heeft bar weinig met Windows zelf te maken. Je vraag betreft email/Thunderbird. Ik haal dit topic daarom even naar CSA.

@Naalroc, als je via POP nog alles hebt en een tweede account hebt toegevoegd voor IMAP, had je ook alle mails die je via POP hebt binnengehaald naar een ander mapje halen, in de webmail alle mail in de inbox naar een aparte map schuiven en je 'Verzonden items' naar je inbox verplaatsen, zodat deze ook via POP opgehaald kunnen worden waarna je ze dan netjes lokaal in de 'Verzonden items' zet.

Met IMAP krijg je natuurlijk alles binnen wat er online staat. Maar let daarbij wel heel goed op je instellingen voor IMAP. Want je zal niet de eerste zijn die alleen de headers van de mail ophaalt. Als je dan het mailtje zelf wilt openen nadat de provider de boel heeft afgesloten, kan Thunderbird niet meer de inhoud van de mail ophalen. Dan heb je alleen wie, wanneer een bepaald mailtje met onderwerp heeft gestuurd, maar wat erin staat heb je niet. Ook geen bijlagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Naalroc
Ik denk dat dit laatste dan de mogelijke oplossing biedt, maar gezien je waarschuwing denk ik dat ik daar dan maar een meer ervaren persoon naar laat (mee)kijken.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb dit nu uitgevoerd, en alles staat nu op mijn PC: ik heb toegang tot alles, berichten èn bijlagen, ook als ik de utp stekker van het modem uit de pc haal. Ook als Thunderbird afgesloten is geweest.
Dus dit is dan de "ulimte test"?

Pagina: 1