Datum arceren in Google sheets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Mijn vraag

Wij maken gebruik van een planning in sheets. Alleen nu wil ik in mijn datum van oplevering kolom de datum arceren met een kleur. Dus in het verleden rood, (dit lukt prima) binnen 14 dagen oranje in de toekomst na die 14 dagen groen. Zodat collega's gelijk kunnen zien welke projecten aan opleverdatum zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Standaard Google sheets.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de toekomst optie en verleden optie zonder problemen kunnen toepassen. Alleen de binnen 14 dagen functie nog niet. Iemand die dit al gedaan heeft en mij kan voorzien van de aangepaste formule?

Beste antwoord (via Arjan_25 op 24-09-2019 15:02)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
1. Selecteer de cel waarin de opleverdatum staat en kies in het menu van Google Sheets: Opmaak - Conditionele opmaak.
2. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": Kleiner dan, vul daaronder in: =vandaag() en kies als opvulkleur rood.
3. Klik onderaan op "Nog een regel toevoegen".
4. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": istussen en vul daaronder in, in het eerste vakje: =vandaag() en in het tweede vakje: =vandaag()+13 . Kies als opvulkleur oranje.
5. Klik onderaan op "Nog een regel toevoegen".
6. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": Groter dan, vul daaronder in: =vandaag()+13 en kies als opvulkleur groen.
7. Klik op Klaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48
Ik werk nooit met google spreadsheets, maar in Excel zou ik een formule maken die het verschil telt tussen de datum van vandaag [ =VANDAAG() ] en de ingevoerde datum van oplevering en op basis daarvan (kleiner dan 14) de conditional formatting instellen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
1. Selecteer de cel waarin de opleverdatum staat en kies in het menu van Google Sheets: Opmaak - Conditionele opmaak.
2. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": Kleiner dan, vul daaronder in: =vandaag() en kies als opvulkleur rood.
3. Klik onderaan op "Nog een regel toevoegen".
4. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": istussen en vul daaronder in, in het eerste vakje: =vandaag() en in het tweede vakje: =vandaag()+13 . Kies als opvulkleur oranje.
5. Klik onderaan op "Nog een regel toevoegen".
6. Kies onder "Opmaakregels" - "Cellen opmaken als…": Groter dan, vul daaronder in: =vandaag()+13 en kies als opvulkleur groen.
7. Klik op Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
@dix-neuf Top Bedankt! Ik zat met date te klooien.

Works like a charm!