Vanwege de dalende hypotheekrentes heb ik mijn financieel adviseur gevraagd een rentemiddelingsaanbod op te vragen bij mijn hypotheekverstrekker, in dit geval ING.
In 2007 heb ik een hypotheek afgesloten met twee leningdelen met allebei ongeveer 4,7% en ik dacht te kunnen profiteren van de veel lagere rentes die momenteel gelden.
Helaas ontving ik vandaag het aanbod en in eerste instantie leek het me nogal tegen te vallen.
Dit aanbod is op de volgende wijze berekend;
(Rentepercentage van uw hypotheek-Actuele rente)×Resterende rentevaste periode
Dit delen ze door het aantal maanden van de nieuwe rentevasteperiode en komen ze op de middelrente.
Dit tellen ze bij het huidige percentage op om zo op m'n nieuwe percentage te komen.
Dit komt dus ongeveer op een kleine 4% uit. In die 4 procent zit ook een rentekorting verwerkt als ik m'n betaalrekening omzet naar hun bank, wat ik nu niet doe en destijds ook geen vereiste was. De hypotheek schrijven ze nu af , wel van een rekening bij hun eigen bank, waar ik maandelijks een x bedrag naartoe overmaak.
Samengevat mijn eerste indrukken;
The Upside;
De vraag is; zie ik het goed dat het geen echt geweldig aanbod is? zeker gezien ik me weer moet vastleggen voor een langere periode tegen een maar marginaal lagere rente.
In 2007 heb ik een hypotheek afgesloten met twee leningdelen met allebei ongeveer 4,7% en ik dacht te kunnen profiteren van de veel lagere rentes die momenteel gelden.
Helaas ontving ik vandaag het aanbod en in eerste instantie leek het me nogal tegen te vallen.
Dit aanbod is op de volgende wijze berekend;
(Rentepercentage van uw hypotheek-Actuele rente)×Resterende rentevaste periode
Dit delen ze door het aantal maanden van de nieuwe rentevasteperiode en komen ze op de middelrente.
Dit tellen ze bij het huidige percentage op om zo op m'n nieuwe percentage te komen.
Dit komt dus ongeveer op een kleine 4% uit. In die 4 procent zit ook een rentekorting verwerkt als ik m'n betaalrekening omzet naar hun bank, wat ik nu niet doe en destijds ook geen vereiste was. De hypotheek schrijven ze nu af , wel van een rekening bij hun eigen bank, waar ik maandelijks een x bedrag naartoe overmaak.
Samengevat mijn eerste indrukken;
The Upside;
- besparing van 117 euro bruto per maand.
- Ik moet m'n rekeningen gaan verhuizen naar ING om in aanmerking te komen voor 0,25 procent rentekorting
- Ik zet mezelf weer vast voor respectievelijk 12 en 15 jaar over de twee leningdelen; over een kleine 9 jaar loopt m'n echt rentevastperiode af en denk ik dat ik toch echt wel een beter aanbod ga krijgen dan die 3,97% die ze nu doen.
De vraag is; zie ik het goed dat het geen echt geweldig aanbod is? zeker gezien ik me weer moet vastleggen voor een langere periode tegen een maar marginaal lagere rente.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC