Azure Dublin en Brexit, wat zijn de gevolgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
Beste Tweakers,

Vanuit de opdrachtgever gaan we een nieuw contract aan met een externe dienstverlener. Die heeft zijn software gehost in de Azure cloud, Dublin. De software wordt aangeboden als SaaS.

Nu heb ik een vraag gesteld hoe dit zit met de Brexit en ze geven aan dat er geen impact zal zijn. Ze hebben ook een back-up locatie (backups worden hier heen gehaald) in Azure Amsterdam.

Ik ken Azure onvoldoende en kan er online ook niets over vinden t.a.v. Azure Dublin.

Wie weet hoe de vork in de steel zit of welke extra vragen ik moet stellen? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26
Dublin is Ierland, niet Noord Ierland, dus waarom denk je dat er een probleem is?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
Tens schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:51:
Dublin is Ierland, niet Noord Ierland, dus waarom denk je dat er een probleem is?
Heb het nagezocht, je hebt gelijk. Case closed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik even niet zo snel kan vinden wat dit betreft is hoe de connectie van Dublin naar Nederland verloopt.

Als hij via Wales / Engeland verloopt dan is er een (bijna puur) theoretische kans dat dat verkeer onderschept of afgesloten wordt, puur omdat er in 1e instantie geen verdrag over internetverkeer zal zijn...
Let op dat dit dus wel een bijna puur theoretische kans is, aangezien als dit niet razendsnel geregeld wordt heel Engeland van de rest van het internet afgesloten wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er zijn verbindingen van Dublin naar Amsterdam die niet via UK lopen dus dit zal geen probleem zijn.
Op dit moment nog met een omleiding via Amerika, maar in Q4 2019 ook via Denemarken en vanaf 2021 ook via Frankrijk.
https://www.submarinecablemap.com/#/

[ Voor 45% gewijzigd door Ernemmer op 24-09-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
In Azure zijn juist specifieke regio's in de VK erbij gekomen (UK South en UK West) om met dit "probleem" om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gomez12 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:13:
Als hij via Wales / Engeland verloopt dan is er een (bijna puur) theoretische kans dat dat verkeer onderschept of afgesloten wordt, puur omdat er in 1e instantie geen verdrag over internetverkeer zal zijn...
Alle verkeer zou toch al goed versleuteld moeten zijn. En als je daar bang voor bent, dan geldt dat ook voor Nederland als onderdeel van '9 eyes'.

Brexit is -wel- een probleem voor hosting of anderszins verwerking in de UK. Ik vraag me af hoe bijvoorbeeld Deloitte, KPMG, E&Y hun diensten nog kunnen verkopen als er linksom of rechtsom gegevens naar hoofdkantoor zouden kunnen gaan..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Move PNS -> PB.

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 24-09-2019 12:16 ]

Pagina: 1