Toon posts:

[V&A Kaart] Andere kleur voor reeds bekeken

Pagina: 1
Acties:

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-12 21:51
Ik mag graag door de advertenties bij mij in de buurt bladeren middels de kaart. Waar ik echter wel eens tegenaan loop is welke advertenties ik reeds bekeken heb. Dit komt vooral voor bij plaatsen waar op een klein oppervlak veel advertenties zijn. Dat, in combinatie met het verschuiven van het scherm om het advertentieoverzicht groot genoeg in beeld te krijgen, zorgt er voor dat ik sommige "bullets" meerdere keren aanklik, om er achter te komen dat ik die reeds bekeken had.

Zou er een mogelijkheid zijn om de reeds aangeklikte bullets een andere kleur te geven, vergelijkbaar met hyperlinks welke van blauw naar paars gaan, om aan te geven dat een URL reeds bezocht is? Bijvoorbeeld door de T op te vullen met een andere kleur (Het aantasten van het groen gaat mij te ver O-) )?

Idee'tje even slecht uitgewerkt in Paint:

Hierbij heb ik dus 2 bullets bovenin ingekleurd met 2 kleuren om het verschil tussen de overige te laten zien.

Op die manier kun je veel sneller zien:
- Welke er reeds bekeken zijn
- Bij plaatsen van nieuwe advertenties: Welke nog niet bekeken zijn.

Aanvullend idee:
- Meerdere kleuren, bijvoorbeeld 1 kleur voor alles bekeken, en 1 kleur, wanneer iemand welke meerdere advertenties heeft en een nieuwe advertentie heeft geplaatst. Deze laatste levert natuurlijk geen nieuwe bullet op, maar er is wel iets gewijzigd wat je bij 1 kleur dan weer zou kunnen missen.

Nadeel: Bullets worden soms samengevoegd bij een bepaald zoomlevel. Wanneer op het ene zoomlevel een bullet gekleurd wordt, en er wordt verder ingezoomd, moet er op 1 of andere manier onderscheid gemaakt worden welke advertenties dan bekeken zijn. Dit vergt een verdere ingrijping in de code. In principe is het natuurlijk wel zo, heb je op zoomlevel 50 alles bekeken, dan is alles op level 80 natuurlijk ook bekeken.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben bang dat dat technisch erg lastig te realiseren is. We zouden dan zelf bij moeten gaan houden welke advertenties je al bekeken hebt en aan de hand daarvan een andere kleur pin op de map tonen. Helaas kan dat niet eenvoudig mbv css' :visited selector of iets dergelijks...

Intentionally left blank

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-12 21:51
crisp schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:50:
Ik ben bang dat dat technisch erg lastig te realiseren is. We zouden dan zelf bij moeten gaan houden welke advertenties je al bekeken hebt en aan de hand daarvan een andere kleur pin op de map tonen. Helaas kan dat niet eenvoudig mbv css' :visited selector of iets dergelijks...
Daar was ik al bang voor. Zoals je al aangeeft, de reeds bezochte hyperlink wordt op een andere manier gemarkeerd dan de kaart.

Indien het niet kan/lukt/mogelijk: Helaasch pindakaes :P .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:18
het zou mbv cookies mogelijk moeten zijn - funda doet het ook (ik weet het, totaal ander type site, maar zelfde idee - de pinpoints verkleuren als je het huis bekeken hebt)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee