Zandloper wachttijd meten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 12:53
Op mijn werk gebruik ik 3D cad software. Deze programma’s zijn erg traag en ik wil graag de tijd meten die ik dagelijks aan het wachten ben op de zandlopers.

Is er een tooltje die de zandlopertijd in Windows optelt?

Ik kan niet echt iets vinden.
Ik probeer het nu zelf met een timer maar omdat het veel korten tijden zijn werkt dit niet goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44
Meld dit lekker aan je werkgever en laat hun je een snellere PC geven oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Aschtra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:06:
Meld dit lekker aan je werkgever en laat hun je een snellere PC geven oid.
Misschien dient deze vraag juist als bewijslast?

@NvO_91 Ik zou niet beter weten dan het inderdaad handmatig bij te houden, maar als het zulke korte wachttijden telkens zijn dan is het toch prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Denk niet dat hier kant en klare software voor bestaat.

Ouderwets timen met een stopwatch of een tijdje een screencapture draaien en daar de wachttijden achteraf van timen zijn de beste opties denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Lijkt mij niet te automatiseren met bestaande tools. Weet alleen niet hoe je werkgever/IT afdeling er op reageert als jij daar druk mee bent en als resultaat kan vaststellen dat je in totaal 5 minuten per dag een zandloper ziet.

De grap is dat daar het verlies niet in zit. Elke keer dat je een zandloper ziet ben je redelijk onderbroken van je werk (verschilt van persoon tot persoon) maar ik begrijp het wel. Het kan heel vervelend werken.

Als jij echt een onredelijke PC hebt ten opzichte van wat je er mee moet doen, zou ik dat aankaarten bij de juiste persoon. Doen ze er niets mee, weet je dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wil je het meten? Heeft je werkgever daar om gevraagd? Denk het niet (die weet wel beter gok ik).
Ga naar je baas, klaag dat je pc traag is en dat je een beter wil. Als ie echt hard bewijs wil, laat hem meekijken en vergelijken met een andere voor de zelfde actie. Niet met een stopwatch / timer. Dat gaat niet, en dat heb je zelf ervaren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is weer typisch zo'n XY probleem. Je probleem is niet dat je zandlopertje moet meten en je weet niet hoe, je probleem is dat je niet weet hoe je bij je baas moet aangeven dat je een trage PC hebt.

Terug naar de kern van je probleem bitte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Red-Front schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:22:
De grap is dat daar het verlies niet in zit. Elke keer dat je een zandloper ziet ben je redelijk onderbroken van je werk (verschilt van persoon tot persoon) maar ik begrijp het wel. Het kan heel vervelend werken.
Dit is de crux....

In de tijd dat ik stage liep (let wel; 30 jaar geleden....) is er onderzoek naar gedaan. De conclusie was dat wanneer een systeem 10 seconden niet reageerde, de gemiddelde gebruiker afhaakte, koffie ging halen en z'n gedachten proces opnieuw kon beginnen. 10 seconden zandloper staat in dat geval gelijk aan minstens 5 minuten verloren tijd, bij ingewikkeld werk 10-20 minuten.

Mischien moet je dus niet de totale zandloper tijd meten maar het aantal keren dat die zandloper 10 seconden of langer in beeld is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou een screenrecording starten en je normale werkzaamheden uitvoeren om zo te laten zien hoe je werk onderbroken wordt. Zoals al aangegeven is de absolute tijd van de zandloper niet zo relevant voor het verhaal.

Hoewel de TS zelf nog niet heeft bevestigd waarom hij de vraag stelt, lijkt het om aan te geven hoe traag de computer is. Ik verbaas me er nog altijd over hoe er bezuinigd wordt op PCs die echt goedkoop zijn voor een bedrijf. Maar goed, ik zit misschien ook wel in de verwensituatie dat ik altijd alles nieuw kan bestellen om het maar even te proberen wat ook bij mijn functie past en hoort. "Penny wise Pound foolish" is de besparing op computers vaak wel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 14:31
Zou je "andersom" kunnen meten? Windows meet in de task-manager volgens mij de idle-time. Die zou als de machine altijd voor jou beschikbaar is 3600 seconden per uur uptime moeten aangeven. Staat er na 8 uur werken een significant kleiner deel dan 3600x8 seconden idle time dan is dat de tijd dat je op je machine hebt zitten wachten (uiteraard niet alleen op CAD software, maar ook op je mail of andere applicaties). Je meet niet de tijd die je hebt zitten wachten, maar de tijd dat je machine op jou wachtte - en dat trek je af van de 8 uur kantoorwerk.

Het is een grove benadering, maar in ieder geval iets...

[ Voor 12% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 24-09-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 12:51

Fiets

A.K.A. Bambi

Camera er op zetten, de hele dag opnemen en achteraf meten :-P

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NvO_91 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 03:39:
Op mijn werk gebruik ik 3D cad software. Deze programma’s zijn erg traag en ik wil graag de tijd meten die ik dagelijks aan het wachten ben op de zandlopers.

Is er een tooltje die de zandlopertijd in Windows optelt?

Ik kan niet echt iets vinden.
Ik probeer het nu zelf met een timer maar omdat het veel korten tijden zijn werkt dit niet goed.
Tijd die je daaraan besteed kan beter aan een snellere pc besteed worden denk je niet?
Wat zorgt ervoor dat jij bewijslast hiervoor moet aanvoeren?

kosten van een SSD bijvoorbeeld zijn echt een no-brainer ten opzichte van productiviteit....

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 13:02
Gezien de TS nergens aangeeft dat dit vanuit zijn werkgever moet of dat hij mogelijkerwijs een bewijslast nodig denkt te hebben om een sneller stuk hardware te vergaren ga ik daar even niet vanuit.

Als je persee wilt weten hoe lang je op je PC zit te wachten per dag, zou ik inderdaad de hierboven genoemde taakbeheer truc gebruiken.

Als je perse het zandlopertje wilt meten, omdat je intense emotie voelt bij de weergave van een zandloper ofzo (geen idee) dan zou je eens kunnen kijken naar iets als AutoHotkey / AutoIT.

elke N miliseconde je muis positie uitlezen, en dan een paar pixels er naast om te kijken of er een witte en zwarte pixel naast elkaar hangen om te kijken of er een zandloper in beeld is, zo iets

Als je machine overigens echt zo langzaam is, wellicht je browser af schieten. die krengen vreten tegenwoordig geheugen. en in de baas z'n tijd om Tweakers posten kost (waarschijnlijk) meer tijd dan die zandlopers

Offtopic: ik zit momenteel op een database import te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat @NvO_91 eerst maar eens terugreageren voordat we verdere aannames gaan doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik snap dat het probleem ergens anders zit, maar een dergelijk tooltje is volgens mij extreem makkelijk te maken als je een klein beetje programmeerskills hebt.

incompleet .NET pseudocode:
C#:
1
2
3
4
5
if (System.Windows.Input.Cursor.toString() == "Wait" && OldCursor != "Wait") {
    System.Diagnostics.Stopwatch.StartNew();
}

// etc.. etc..
Pas wel op met pollen, want je wilt niet een hoge load veroorzaken en het probleem verergeren ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Gewoon een schaakklok naast je toetsenbord :).
De ene indrukken als je wacht, de andere indrukken als je weer aan het werk kunt.

Maar pro-tip: Regel een PC met veel CPU-hertzjes en een shitload aan ram. Dus geen nieuwe 24cores pc met een basisclock van 2,5ghz. Dan ga je alleen maar verder terug in prestaties :). Vooral de Autodesk producten zijn voornamelijk nog single-core applicaties.

Oh, en geen 3000 euro uitgeven aan een quadro kaart als je alleen maar cubusjes en lijntjes in 3D maakt. Is verspilling van geld.

Dus geen HP workstation van 5000 euro (overpriced), en al helemaal geen HP 'Workstation' van 1000 euro (underspeced).

Litebit.eu voorraad check :).

• NvO_91
  • Laatst online: 06-10 12:53
Het is meer voor mezelf om inzicht te krijgen zou idd ook als bewijslast/ondersteuning gebruikt kunnen worden maar werkgever weet er al van.
Pc waar we op werken is niet traag maar het lijkt door het netwerk en database te komen waar we mee werken.
Het is iedere keer maar 5-30 seconden maar dat is net lang genoeg om afgeleid te raken zodat je niet lekker door kunt werken.
Ik ga het is proberen om de tijd en de frequentie te meten met een schaakklok.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Ik werk zelf met Autocad (2D en beperkt 3D) en zelfs een halve seconden wachten bij een actie is gewoon hardstikke kut, 5-30 seconden wachten (heb zo'n systeem ook wel eens moeten gebruiken) betekend voor mij gewoon dat ik maar beter naar huis kan gaan.
Daar is niet op te werken en is heel slecht voor mijn bloeddruk :P.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1