Videokaart wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damian1911
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-10-2019
Hallo,

Ik heb eerder vanavond een tweedehands videokaart in mijn pc gezet, de MSI RX 470 GAMING 8G OC enj heb geprobeerd Cities Skylines te spelen en de videokaart schiet in 'Speccy' gelijk omhoog naar de 80-85 graden. Terwijl met mijn oude videokaart ik mijn spel redelijk kon spelen met mods en die kan niet hoger zijn gekomen dan 60 graden. Maar dit heb ik niet bijgehouden.

Zelfs als ik de fans (2 onder de kaart) op 100% zet wilt het niet echt.

Nu vraag ik mij af of dit wel goed voor de kaart is.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:11
Voor een kaart met deze koeler zijn de temps aan de hoge kant maar toch niet schadelijk. Ken je niemand die eventueel eens de koelpasta wil vervangen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Nattevingerwerk dus.

Welke behuizing zit de boel in?
Hoeveel fans en hoe is de airflow?
Temp van de cpu?
Merk en type van de overige onderdelen in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26

Nemesizz

Untouchable

Speccy is ook vaak niet het meest accurate programma om temperaturen uit te meten (net als Speedfan, ook vaker fout dan bij het rechte eind laatste paar jaren).

Zijn betere programma's die temperaturen bij kunnen houden, Hardwaremonitor (HWInfo?), GPU-z, MSI Afterburner.

Settings van een game maken ook uit. Als je bijvoorbeeld geen frame limit hebt, zal een kaar altijd 100% draaien en zal die ook aanzienlijk warmer worden dan wanneer je je framerate capt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 09:04
Ook kan het zijn dat misschien je gpu en cpu aan het bottlenecken zijn. Ligt natuurlijk aan welke cpu je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 11:16
JohnnyDon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:44:
Ook kan het zijn dat misschien je gpu en cpu aan het bottlenecken zijn. Ligt natuurlijk aan welke cpu je hebt.
Nee, dat is onzin. Bottlenecking en warmteproductie hebben weinig met elkaar te maken. Als de GPU de bottleneck is loopt hij mogelijk constant op 100%, waardoor inderdaad wat meer warmte vrij zou komen, echter zijn deze temperaturen dan nog steeds hoog uitgaande van een goed geventileerde kast, degelijke koeler en kamer die geen sauna is. Overigens zou ik eerst eens met HWinfo (of AMD's eigen adrenalin software) checken wat de temps werkelijk zijn. Vermoedelijk zit speccy fout, anders eens kijken of je beide fans goed opspinnen, de koelpasta vervangen dient te worden, of je kast gewoon een heet hok is.
Pagina: 1