Air intake Toyota yaris?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-03 18:06
Mijn vraag
...
Ik heb deze air intake besteld voor mijn yaris uit 2001. Nu vroeg ik mij af of het niet "te warm wordt" omdat de luchtinlaat recht boven de motor zit. Kan dit schade veroorzaken of kan er niks gebeuren?

Zie hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://carfantasy.nl/media/image/1a/e0/63/PK234A_600x600.jpg

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 20:00

InFamous

excommunicado

Dat heeft niet veel zin nee, ding pakt alleen maar hete lucht terwijl je juist koude lucht de inlaat in wilt hebben.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Ik heb hem gekocht omdat ik een "leuker" geluid wilde. Veel meer zal het niet doen. Maar wordt het niet te heet voor de inlaat? Dat vroeg ik mij af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Maurice van Dam niet om het een of ander, maar als ik het zo zie heb je trouwens het nieuwe open filter op het oude originele filter aangesloten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is niet zijn auto begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Ik heb het filter besteld en is nog onderweg (al voor een tijdje) het oude filter is weggehaald en de nieuwe is gemonteerd.

Mijn vraag: Is dit niet gevaarlijk om hem boven de motor te monteren? Aangezien het hier aardig warm kan worden??

Ik snap dat het niks doet alleen op een wat ander geluid na

[ Voor 43% gewijzigd door Maurice van Dam op 23-09-2019 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Maurice van Dam gevaarlijk niet echt, je auto gaat waarschijnlijk alleen bak meer verbruiken en minder prestaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Oke dat vroeg ik mij af. Sorry voor de onduidelijkheid. Haha bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dit het type waar je olie op moet spuiten?
Gebruik die niet als je een MAF (luchtmassameter) hebt. De olie gaat op de hete film zitten en verbrandt dan.
Daarna moet je de MAF vervangen (deze zijn moeilijk schoon te maken).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
@Juup Ik heb geen idee. Ik heb er niks over gelezen op de productpagina, dus ga er vanuit dat het er eentje zonder is. Anders bedankt voor de tip

Anoniem: 1248170

Toch al een vreemde plek, lang zaten ze aan de zijkant en werd de lucht vanuit het zijscherm aangezogen. En zat er een bimetaal op als het te koud was er warme lucht werd aangezogen vanuit een slang die op het warme staal van de uitlaat vast zat.

Anoniem: 472287

Je hebt een Yaris 1.0

Die heeft al amper prestaties en die minimale verandering die je hiermee (achteruit) gaat krijgen merk je echt niets van.

Wel gaat je motor eerder aan gort met die goedkope meukfilters want je krijgt stof en zooi binnen.

Maar goed, hoe je je eerste auto aan diggelen wilt helpen moet je natuurlijk zelf weten. Dat heb ik, eerlijkheidshalve, bij mijn eerste auto (Daihatsu Charade) al die jaren geleden ook gedaan :+

p.s. je moet dan wel die zwarte doos openmaken en je luchtfilterinleg daar uit halen. Krijg je inderdaad iets meer geluid, maar je airflow is ook niet meer zoals 'ie hoort en je hebt een motor die wel al digitaal aangestuurt wordt dus het gaat je niet helpen kwa verbruik en prestaties.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 25-09-2019 06:51 ]

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik denk dat je +/- ongeveer in de buurt van 5 pk gaat verliezen... normaal zal er een pijp naar voren zitten welke koude lucht aanzuigt.. ipv de hete lucht...uit de motorruimte...

De warme lucht is minder dicht dan de koude lucht (minder zuurstof) en hij zal eerder gaan pingelen(lucht heter) en als reactie daarop je ontsteking terug halen... weg vermogen.

euhmmmm

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:03
Gewoon niet doen, blijf bij std box.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1