Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik bezit een Samsung UE55MU6440 en die heeft 3 hdmi’s echter heb ik er 4 nodig voor de volgende apparaten:

Ziggo TV kastje
Playstation 4
Sonos Beam
Apple TV 4

De laatste is niet gekoppeld aan de tv omdat ik hem grotendeels gebruik voor homekit als hub maar een 4 is toch zonder om hem niet gekoppeld te hebben helemaal om soms te streamen.

Nu heb ik een switch gebruikt en geprobeerd van Belkin wat op zich prima werkte alleen zit ik met een smart afstandbediening. Die past zich aan de tv box of de apple tv wat de functie van de afstandsbediening overneemt. Zodra ik dus ga switchen raadt je het al. De tv denkt dat ik bijv nog de apple tv gebruik dus kan ik niks met mn tv box.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 24-09-2019 12:43 . Reden: Type aangepast, MU556440 bestaat niet ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

AV versterker kopen met genoeg HDMI inputs?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Receiver kopen.

Cunning linguist.

• Shadow343
Jemig is dat de enige oplossing? Heb weinig behoefte om een paar 100 euro neer te leggen om een apple tv aan de bal te krijgen haha

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niet alles aan de switch hangen? Ik heb hetzelfde probleem gehad en gewoon een aantal apparaten direct aan de TV gehangen en wat minder belangrijke aan een switch. De problemen met de afstandsbediening had ik niet, want ik gebruik een Harmony dus bepaal via activiteiten hoe hij zich moet gedragen.
Maar wellicht als jij bijvoorbeeld de AppleTV en Playstation aan de switch hangt is het minder een probleem omdat je feitelijk toch alleen maar bij de AppleTV daadwerkelijk een afstandsbediening zal gebruiken.
Of zie ik nog iets over het hoofd?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Shadow343 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:33:
Jemig is dat de enige oplossing? Heb weinig behoefte om een paar 100 euro neer te leggen om een apple tv aan de bal te krijgen haha
Ik zou die receiver niet alleen daarom kopen. :)
Een receiver levert ook gewoon een beter geluid op. Knap setje speakers d'r aan en zelfs je TV ervaring knapt er van op.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:28
Heb nog wel een tweedehands receiver staan met 4 HDMI inputs. Hoef je echt geen paar 100 euro voor neer te tellen hoor. Mag je voor een leuk bedrag wel hebben.

*sowieso

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Keuze's maken ...
Kijken wat van belang is en niet - dat achter de switch

Oplossingen zijn nu eenmaal nooit echt gratis ;)

• jeroen3
  • Laatst online: 14:48
De Sonos Beam kan ook via optical out.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

Om eerlijk te zijn vind ik het ook vergezocht om een receiver te nemen. Als je een losse speakerset zou hebben of de wens daartoe zou het een overweging waard zijn maar anders is het een extreem lomp apparaat met behoorlijk verbruik om wat HDMI poorten te creëren. Aangezien je een Sonos Beam hebt denk ik dat die wens er niet is en zou ik ook zeker niet voor een receiver gaan. Plus ik zie zo geen verschil in een HDMI Switch van een Belkin of HDMI input wisselen via een receiver. Volgens mij behoudt je dan het probleem wat je nu ook hebt.

Welk Ziggo kastje heb je? Een domme met alleen tuner of ook optie tot opnemen en gebruik je het opnemen? Anders zou je naar een CI+ module kunnen kijken om de externe decoder uit te faseren en zo één HDMI minder nodig te hebben. Opnemen kan een dingetje zijn. Als je tv het kan zit je dan met een HDD die je weer aan een USB poort moet koppelen.

Niet alles op de switch wordt ook tricky. Ziggo en Apple TV rechtstreeks op de TV omdat je dan de functie van de remote houdt. Dan zou de PS4 en de Sonos op de HDMI Switch moeten. Echter zit je met de Sonos met HDMI ARC en geen idee of dat in stand blijft via de switch. Plus PS4 en Sonos gaat dan ook niet tegelijkertijd.
jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:29:
Als dat zou kunnen dan zou dat de beste oplossing zijn echter zie ik alleen een HDMI op de Sonos en geen S/PDIF.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 24-09-2019 12:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:29:
De Sonos Beam heeft geen optical enkel HDMI.

Maar, kan je ziggo tegenwoordig niet vervangen/direct aansluiten met een insteekkaart?

Dan zijn er ook nog automatische HDMI switches beschikbaar, of handmatige met een ab/knopje maar dat is een beetje 90's gevoel.

Die switches hoeven ook helemaal niet veel te kosten. Voor minder dan 10e heb je er een op je deurmat

https://www.aliexpress.co...602_10,searchweb201603_52

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2019 12:37 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
HDMI switch:
https://www.kabelshop.nl/...wWtCu3iOHMIcaAmM2EALw_wcB

Let op! Willekeurige internet pick. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk een degelijk apparaat is. Gaat meer om het idee.

beter lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 24-09-2019 13:12 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:00:
[...]

HDMI switch:
https://www.kabelshop.nl/...wWtCu3iOHMIcaAmM2EALw_wcB

Let op! Willekeurige internet pick. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk een degelijk apparaat is. Gaat meer om het idee.
Die hij al heeft bedoel je?

• jeroen3
FeaR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:32:
Als dat zou kunnen dan zou dat de beste oplossing zijn echter zie ik alleen een HDMI op de Sonos en geen S/PDIF.
Bij de Sonos beam zit een HDMI S/PDIF verloopje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uEZrUkA.png

• Shadow343
Gonadan schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:39:
Niet alles aan de switch hangen? Ik heb hetzelfde probleem gehad en gewoon een aantal apparaten direct aan de TV gehangen en wat minder belangrijke aan een switch. De problemen met de afstandsbediening had ik niet, want ik gebruik een Harmony dus bepaal via activiteiten hoe hij zich moet gedragen.
Maar wellicht als jij bijvoorbeeld de AppleTV en Playstation aan de switch hangt is het minder een probleem omdat je feitelijk toch alleen maar bij de AppleTV daadwerkelijk een afstandsbediening zal gebruiken.
Of zie ik nog iets over het hoofd?
Dat is inderdaad een goeie! Ik heb ook niet alles aan de switch inderdaad. Maar ik gebruik wel andere tv instellingen voor hdmi 2(playstation 4) gaan we daar geen gezeur mee krijgen?
unezra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:08:
[...]

Ik zou die receiver niet alleen daarom kopen. :)
Een receiver levert ook gewoon een beter geluid op. Knap setje speakers d'r aan en zelfs je TV ervaring knapt er van op.
Dat is waar! Heb nu Sonos erachter hangen en moet zeggen dat ik wel tevreden erover ben. Dus snap inderdaad je gedachtegang maar is niet meteen een basisbehoefte voor me haha
FeaR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:32:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook vergezocht om een receiver te nemen. Als je een losse speakerset zou hebben of de wens daartoe zou het een overweging waard zijn maar anders is het een extreem lomp apparaat met behoorlijk verbruik om wat HDMI poorten te creëren. Aangezien je een Sonos Beam hebt denk ik dat die wens er niet is en zou ik ook zeker niet voor een receiver gaan. Plus ik zie zo geen verschil in een HDMI Switch van een Belkin of HDMI input wisselen via een receiver. Volgens mij behoudt je dan het probleem wat je nu ook hebt.

Welk Ziggo kastje heb je? Een domme met alleen tuner of ook optie tot opnemen en gebruik je het opnemen? Anders zou je naar een CI+ module kunnen kijken om de externe decoder uit te faseren en zo één HDMI minder nodig te hebben. Opnemen kan een dingetje zijn. Als je tv het kan zit je dan met een HDD die je weer aan een USB poort moet koppelen.

Niet alles op de switch wordt ook tricky. Ziggo en Apple TV rechtstreeks op de TV omdat je dan de functie van de remote houdt. Dan zou de PS4 en de Sonos op de HDMI Switch moeten. Echter zit je met de Sonos met HDMI ARC en geen idee of dat in stand blijft via de switch. Plus PS4 en Sonos gaat dan ook niet tegelijkertijd.

[...]

Kastje is die oude net na de humax zeg maar van Ziggo zelf weet zo niet meer de naam. Maar je kan opnemen inderdaad! Verder is die vrij dom haha.
jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]
Ga je dan de functie van ARC nog wel krijgen of vervalt die dan? Dus dat de geluidsoutput automatisch naar alle kanalen gaat waar de tv op staat?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Arc Ben je dan uiteraard kwijt. Ik zou gewoon een CI+ module nemen als je opnemen niet gebruikt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]
Die kwam ik zo 1-2-3 niet tegen in de handleiding (en nooit geweten dat er HDMI naar Optisch adapters zijn). Dan ben je er inderdaad, HDMI poortje vrij.
Shadow343 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:27:
[...]
Kastje is die oude net na de humax zeg maar van Ziggo zelf weet zo niet meer de naam. Maar je kan opnemen inderdaad! Verder is die vrij dom haha.
Gebruik je het opnemen ook? Als je alleen tv kijkt zou ik direct voor een CI+ module gaan, als je ook opneemt is het een twijfel omdat je dan dus moet gaan werken met een HDD aan de TV.
Ga je dan de functie van ARC nog wel krijgen of vervalt die dan? Dus dat de geluidsoutput automatisch naar alle kanalen gaat waar de tv op staat?
Enige is dat je met Optisch ook HDMI CEC mist dus aan- en uitzetten zal mogelijk handmatig gedaan moeten worden (niet elk device heeft optical sense). Geluid zal vanaf elke bron door worden gezet, HDMI ARC en S/PDIF Out zijn gelijk qua functies en codecs. Pas bij eARC komt daar verandering in maar dat is hier niet het geval.

Probeer of het werkt. De adapter zit bij de Sonos Beam. Dat lijkt mij het makkelijkste. Alleen...wat ga je doen als toch die Nintendo Switch (of ander random apparaat) er komt :P

[ Voor 57% gewijzigd door FeaR op 24-09-2019 14:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jeroen3
Die adapter zat er gewoon bij. En je hebt geen spdif kabel nodig maar hdmi.
Het is hetzelfde als ARC as je hem in de optical out van je tv steekt.
De sonos gaat vanzelf aan/uit, en volume kan hij van een afstandsbediening leren.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 24-09-2019 13:55 ]

• Shadow343
FeaR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:40:
[...]

Die kwam ik zo 1-2-3 niet tegen in de handleiding (en nooit geweten dat er HDMI naar Optisch adapters zijn). Dan ben je er inderdaad, HDMI poortje vrij.

[...]

Gebruik je het opnemen ook? Als je alleen tv kijkt zou ik direct voor een CI+ module gaan, als je ook opneemt is het een twijfel omdat je dan dus moet gaan werken met een HDD aan de TV.

[...]

Haha ja goede dan kan ik desnoods de game consoles aan een switch hangen. Beeldinstellingen zijn om te gamen dus prima. Nu nog even uit zoeken of de MU556440 inderdaad een CI + module ondersteund.

Bedankt allen!

Enige is dat je met Optisch ook HDMI CEC mist dus aan- en uitzetten zal mogelijk handmatig gedaan moeten worden (niet elk device heeft optical sense). Geluid zal vanaf elke bron door worden gezet, HDMI ARC en S/PDIF Out zijn gelijk qua functies en codecs. Pas bij eARC komt daar verandering in maar dat is hier niet het geval.

Probeer of het werkt. De adapter zit bij de Sonos Beam. Dat lijkt mij het makkelijkste. Alleen...wat ga je doen als toch die Nintendo Switch (of ander random apparaat) er komt :P

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Heeft je HDMI-switch ook een (infrarood-) afstandsbediening? Zo ja dan moet je die toch gewoon kunnen inleren op je smart remote?

• Shadow343
mcDavid schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:31:
Heeft je HDMI-switch ook een (infrarood-) afstandsbediening? Zo ja dan moet je die toch gewoon kunnen inleren op je smart remote?
Hij leert het apparaat helaas per "HDMI"

Ik ga een quantis CI+ bestellen kijken of dat lukt!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Is dit niets voor je? Gebruik deze zelf ook (werd geleverd met de tv) en is ideaal.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik gebruik deze: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52

Je kan de IR codes gewoon leren aan je remote, en dan schakelt de HDMI switcher ook mee. Werkt prima met m'n Logitech Harmony.

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Shadow343 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:37:
Hey allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik bezit een Samsung UE55MU6440 en die heeft 3 hdmi’s echter heb ik er 4 nodig voor de volgende apparaten:

Ziggo TV kastje
Playstation 4
Sonos Beam
Apple TV 4

De laatste is niet gekoppeld aan de tv omdat ik hem grotendeels gebruik voor homekit als hub maar een 4 is toch zonder om hem niet gekoppeld te hebben helemaal om soms te streamen.

Nu heb ik een switch gebruikt en geprobeerd van Belkin wat op zich prima werkte alleen zit ik met een smart afstandbediening. Die past zich aan de tv box of de apple tv wat de functie van de afstandsbediening overneemt. Zodra ik dus ga switchen raadt je het al. De tv denkt dat ik bijv nog de apple tv gebruik dus kan ik niks met mn tv box.

Hoe kan ik dit oplossen?
Kun je geen switch van Marmitek (620 UHD) nemen. Deze heeft volgensmij betere ondersteuning, werkt met Logitech harmony. welke afstandsbediening gebruik je want misschien dat die belkin niet heel anders is. Als een switch geen oplossing is dan zou je inderdaad moeten kijken naar een receiver of CI+ kaart?

• Shadow343
funkiej schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:41:
Is dit niets voor je? Gebruik deze zelf ook (werd geleverd met de tv) en is ideaal.
Kan zeker interessant zijn! Maar die is niet compatibel met mijn tv?
Plofkotje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:31:
Ik gebruik deze: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52

Je kan de IR codes gewoon leren aan je remote, en dan schakelt de HDMI switcher ook mee. Werkt prima met m'n Logitech Harmony.
Mijn afstandbediening is al "slim" dus een switch zoals hierboven vernoemd werkt helaas niet.
Elazz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:00:
[...]

Kun je geen switch van Marmitek (620 UHD) nemen. Deze heeft volgensmij betere ondersteuning, werkt met Logitech harmony. welke afstandsbediening gebruik je want misschien dat die belkin niet heel anders is. Als een switch geen oplossing is dan zou je inderdaad moeten kijken naar een receiver of CI+ kaart?
Ik gebruik de afstandbediening van Samsung die het apparaat wat eraan gekoppeld is aanleert. Alleen als ik continue switch met een switch van apparaten weet hij niet meer wat hdmi 1 is bijvoorbeeld.
Pagina: 1