Toon posts:

AA Batterijen vervangen voor adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag een nachtlampje kopen voor onze zoon. Nu heb ik een leuke gezien, maar de werkt op batterijen en ik wil graag dat het nachtje de hele nacht aan kan blijven staan.

Zou ik de 3xAA batterijen kunnen vervangen voor van die dummie batterijen (net als bij bijv. Kerstverlichting) of is er een andere simpele oplossing die uiteraard wel veilig Is.

Onderstaande is een voorbeeld van het betreffende lampje
https://www.fonq.nl/produ...-3-in-1-nachtlamp/231227/

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Zijn oplaadbare batterijen geen optie? Ikea heeft bijvoorbeeld goede voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

De meeste nachtlampjes en radiootjes van m'n kinderen die eigenlijk voor gebruik op batterijen bedoeld waren hadden toch een plug voor een adapter. Best kans dat deze dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:01
Zonder al te diep in de transformatoren en soldeerbouten te moeten duiken is zo’n 3x AA adaptor denk ik de meest simpele en goede oplossing.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:22
Echt een superleuk en schattig nachtlampje. Onze dochter is er erg blij mee. De projector doet het goed en het is fijn dat er een timer op zit en dat het lampje na een paar minuten vanzelf uit gaat.
Dit stond in de reviews.

Denk niet dat dit lampje de hele nacht door blijft branden, dus ik denk dat dit lampje sowieso niet aan je eisen voldoet.

Ja hoor, dat kan. 3x AA batterij staat gelijk aan een spanning van 3x 1.8V, dus dat kan je prima met een 5V adaptertje doen. Moet je twee dummy-batterijtjes vinden met een adapteraansluiting (of zelf maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Er gaat 4x aa in als ik het goed las. Je kunt de timerfunctie gebruiken dan zal doe vast lang mee gaan. Of die uit te schakelen is is niet duidelijk maar dan zal het lampje minder lang branden maar ik vermoed best wel een tijd (led). Dan zijn de oplaadbare batterijen van de ikea prima lijkt mij. Zoek op lsd low self discharge batterijen in de buurt van 2000mah.
Pagina: 1