Vraag

• lotech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Vriendin heeft een Samsung gsm waarop zelf gemaakte foto's staan maar ook foto's die ze via Whatsapp heeft gekregen. Als ze de foto's naar haar laptop kopieert, gebruikt ze de standaard Windows 10 app "Foto's".
Daar staan de zelf gemaakte foto's mooi op volgorde maar de Whatsapp foto's zijn er niet, ik denk omdat daar geen exif gegevens (van opname datum) in staan.

Dit is een veel voorkomende situatie lijkt mij, dus ik vroeg mij af hoe anderen ALLE foto's op een rijtje krijgen.
Op haar gsm staan wel al die foto's mooi op volgorde.
Welke programma's houden die volgorde vast tijdens het kopiëren?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
lotech schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:34:
Als ze de foto's naar haar laptop kopieert, gebruikt ze de standaard Windows 10 app "Foto's".
Daar staan de zelf gemaakte foto's mooi op volgorde maar de Whatsapp foto's zijn er niet, ik denk omdat daar geen exif gegevens (van opname datum) in staan.
Welke mappen kopieert je vriendin / dan wel de foto's app allemaal? Ik verwacht namelijk dat dit alleen de DCIM map is. Whatsapp foto's staan in een andere map en die worden dan dus niet mee genomen.
Dit is een veel voorkomende situatie lijkt mij, dus ik vroeg mij af hoe anderen ALLE foto's op een rijtje krijgen.
Ik gebruik OneDrive met Cloud Sync, altijd mijn foto's gebackupped en je kan zelf aangeven welke mappen hij allemaal mee mag nemen. Dit werkt ook met Dropbox, Stack, iCloud en noem maar op.

Overigens is je openingspost momenteel een beetje op het randje betreft wat we ervan verwachten. Zo ontbreekt er een hoop informatie (welk toestel, software, etc.) en kan ik niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus even je openingspost willen aanvullen?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lotech schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:34:
Vriendin heeft een Samsung gsm waarop zelf gemaakte foto's staan maar ook foto's die ze via Whatsapp heeft gekregen. Als ze de foto's naar haar laptop kopieert, gebruikt ze de standaard Windows 10 app "Foto's".

Op haar gsm staan wel al die foto's mooi op volgorde.
Welke programma's houden die volgorde vast tijdens het kopiëren?
https://faq.whatsapp.com/ar/wp/30034176/?lang=nl

WA slaat de ontvangen bestanden in een eigen folder op
Die kan je evt via verkenner -> toestel -> DCIM
terugvinden en overzetten.
Ik ben bang dat de photo's app van windows alleen in de standaard DCIM map kijkt, en niet verder.

WA slaat de foto's op met datumtijd.jpg indeling in de 'naam'
Je zal een exif toevoeging kunnen maken met een bewerkingsprogramma ( xnview / fastone ) door exif-modified naar exif-created kopieren

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 24-09-2019 09:05 ]

• lotech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Binnenkort komt ze langs met gsm en snoertje en laptop, dan zal ik kijken of ze de wa foto map ook mee kopieert.