Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06 14:18
Mijn vraag

Ik ben aan het zien voor een nieuwe tv (max €500). Nu heb ik een voorkeur voor een tv van Samsung omdat die normaal gezien beter samenwerkt met men samsung gsm. Ik had 2 tv's gezien, één van het jaar 2018 en één van 2019. Nu is mijn vraag of het veel effect om een tv te kopen die 1 jaar nieuwer is in verband met de smart functies van de tv?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

pricewatch: Samsung UE43RU7100 Zwart

pricewatch: Samsung UE43NU7090 Zwart

mvg

Beste antwoord (via daan2024 op 23-09-2019 21:28)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Qua smart functies kan je kijken wat een nieuwer model brengt wat de oude niet heeft.
Maar Netflix en YT zullen wel ondersteund worden.

Reden om voor een nieuwer model te gaan zijn bv:
- nieuwer OS versie. Kans dat deze langer ondersteund wordt?
- Betere HDMI versies of meer poorten

Maar het kan ook zijn dat een nieuwer model een slechter paneel heeft.
Dat moet je even uitzoeken qua reviews etc.

Over het algemeen hoef je echt niet de laatste versie te hebben, en kun je juist wat besparen door een wat ouder model te kiezen.

Verder kan je smartfuncties op je TV idd ook vervangen door bv een Google ChromeCast. Of een mediabox (Shield e.d.).
Dit hoef je ook niet meteen te doen, als de huidige smart functies voldoen. Maar kan je altijd later doen zonder meteen een hele nieuwe TV te hoeven kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat dacht je van een willekeurige tv kopen en een losse mediaplayer voor apps... Heb je dat hele gedoe met niet-werkende/ontbrekende/niet-updatende enzovoort apps niet!

Ik kan bv de nvidia shield tv erg aanraden, en er zijn ook genoeg goedkopere opties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

Qua smart functies kan je kijken wat een nieuwer model brengt wat de oude niet heeft.
Maar Netflix en YT zullen wel ondersteund worden.

Reden om voor een nieuwer model te gaan zijn bv:
- nieuwer OS versie. Kans dat deze langer ondersteund wordt?
- Betere HDMI versies of meer poorten

Maar het kan ook zijn dat een nieuwer model een slechter paneel heeft.
Dat moet je even uitzoeken qua reviews etc.

Over het algemeen hoef je echt niet de laatste versie te hebben, en kun je juist wat besparen door een wat ouder model te kiezen.

Verder kan je smartfuncties op je TV idd ook vervangen door bv een Google ChromeCast. Of een mediabox (Shield e.d.).
Dit hoef je ook niet meteen te doen, als de huidige smart functies voldoen. Maar kan je altijd later doen zonder meteen een hele nieuwe TV te hoeven kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-06 21:14
Je kan bijvoorbeeld ook een goedkopere TV kopen, en daar een media player bij.
Die smart TV functies krijgen toch maak 1 of 2 jaar updates, daarna is het aan de api van
netflix/amazon/youtube hoe lang dat blijft werken. Disney kun je denk ik sowieso wel vergeten op modellen <2018.

Goedkopere tv gelijke specs:
pricewatch: Philips 43PUS6503 Zwart

Ik heb een Intel NUC onder mijn TV gezet. Dat is aan de prijs, wel bijna een volwaardige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:34

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2024
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06 14:18
Wat bedoel je met de TB en CEA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
Het 2019 model scoort op een aantal punten iets beter, zoals motion handling en kleurenbereik.

Qua smart functionaliteit zal het weinig uitmaken.

De grotere broer is op moment van schrijven voor een zachter prijsje verkrijgbaar: pricewatch: Samsung 50RU7170 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom zou de samenwerking van een telefoon met een TV een factor zijn? (ter info: Samsung telefoon hier met een LG C7, screen mirror werkt perfect, en de bedien app ook, en er hangt ook een chromecast aan...).

Ik zou merk van een TV niet af laten hangen van je smartphone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:16
@daan2024 Hij bedoelt daarmee dat hij je topic naar een ander forumdeel verplaatst heeft.

wij hebben zelf een 4k Samsung 48 inch tv. Maar de smartfuncties eigenlijk nooit in gebruik. Heb altijd een losse mediaspeler gehad en deze nu vervangen door een Nvidia Shield. Ding is de beste keuze ooit geweest. Krijgt nog steeds upgrades en draait eigenlijk alles wel wat je er tegenaan smijt. Die van ons draait Plex voor eigen media, maar ook Steam Link, YouTube, Disney+ enzovoorts.
Pagina: 1