Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1257402

Topicstarter
Is een Noctua fan compatible met Corsair Commander Pro?

Ik ben namelijk van plan om 6x Noctua NF-S12A PWM chromax black, 120mm fans te kopen voor mijn case airflow, maar ik vroeg me af of het zou werken met de Corsair Commander Pro. (ook met Corsair Link Software)

Noctua NH-D15S fans vervangen met Noctua NF-A15 HS-PWM black chroma fans mogelijk?

Daarbij wil ik ook de Noctua NH-D15S CPU cooler kopen, maar de typische noctua bruine fans van de cooler wil ik vervangen met een Noctua NF-A15 HS-PWM chromax.black.swap, 140mm. Is dat mogelijk aangezien de stock Noctua NH-D15S zelf de bruine NF-A15 fans gebruikt?

Welke firewire 400 pci-x? kaart voor Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING?

En als laatste zou ik willen weten welke pci kaart de Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING moederbord moet gebruiken voor een Firewire 400 kabel aansluiting naar een external audio interface. (Muziekproductie)

Hier zijn een paar voorbeelden van pci firewire 400:

Firewire PCIx1?

Firewire PCIx4 of x8?

Mijn vraag is of mijn Aorus motherboard beide pci-kaarten kan gebruiken? Mijn veronderstelling is dat de ene pci-x1 is en het andere pci-x8 of x4. Er is weinig plaats voor een pci-x1 firewire kaart aangezien mijn grafische kaart en CPU het potentieel kunnen blokkeren. Zou het dan lukken om de PCI-x8 onder de x16 van de gpu te gebruiken of de x4 helemaal onderaan?

Afbeeldingslocatie: https://www.megekko.nl/productimg/228745/3_Gigabyte-X470-AORUS-ULTRA-GAMING-moederbord.jpg

Hopelijk kan er iemand mij helpen deze vragen beantwoorden zodat ik mijn bestelling kan plaatsen. Ik zou het enorm appreciëren zodat ik mijn pc-bouw enthousiasme kan uitbreiden.

Groetjes,

Narek

Beste antwoord (via Anoniem: 1257402 op 27-09-2019 11:50)

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 23:53
Anoniem: 1257402 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:24:
Geen idee maar je kunt ze sowieso gewoon direct op het moederbord aansluiten. Of heb je die Corsair software echt nodig?

Noctua NH-D15S fans vervangen met Noctua NF-A15 HS-PWM black chroma fans mogelijk?
Dat kan. zie https://www.techtesters.e...hromax-black-swap-review/ (is met D15 non-S, maar die gebruikt dezelfde fan dus moet lukken)

En als laatste zou ik willen weten welke pci kaart de Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING moederbord moet gebruiken voor een Firewire 400 kabel aansluiting naar een external audio interface. (Muziekproductie)

Firewire PCIx1?

Firewire PCIx4 of x8?

Mijn vraag is of mijn Aorus motherboard beide pci-kaarten kan gebruiken? Mijn veronderstelling is dat de ene pci-x1 is en het andere pci-x8 of x4. Er is weinig plaats voor een pci-x1 firewire kaart aangezien mijn grafische kaart en CPU het potentieel kunnen blokkeren. Zou het dan lukken om de PCI-x8 onder de x16 van de gpu te gebruiken of de x4 helemaal onderaan?

[Afbeelding]

Narek
toon volledige bericht
Je kunt een pcie x1 kaart ook in een x4 of x16 poort stoppen. Die laatste kaart die je linkt is pci (zonder e), dat gaat sowieso niet werken.

Bouwt computers @ Danmetic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 23:53
Geen idee maar je kunt ze sowieso gewoon direct op het moederbord aansluiten. Of heb je die Corsair software echt nodig?

Dat kan. zie https://www.techtesters.e...hromax-black-swap-review/ (is met D15 non-S, maar die gebruikt dezelfde fan dus moet lukken)

Firewire PCIx1?

Firewire PCIx4 of x8?

[Afbeelding]

Narek
toon volledige bericht
Je kunt een pcie x1 kaart ook in een x4 of x16 poort stoppen. Die laatste kaart die je linkt is pci (zonder e), dat gaat sowieso niet werken.

Bouwt computers @ Danmetic

Topicstarter
Beste Dan,

De Corsair is voornamelijk voor een nette kabelmanagement. Ik heb een Lian Li Air case waardoor ik veel ruimte heb. En een Commander Pro past wel mooi achter de ruimte van de case waar de PSU en Drives zitten. Het is voornamelijk voor finetuning airflow in mijn case doordat ik de rpm/speed van elke fans kan aanpassen om een optimale airflow te bereiken. Ik heb ergens gelezen dat de industrial Noctua fans problemen geven, maar de Noctua NF-S12A PWM lijkt me de risico waard aangezien de max rpm 1500 is. In mijn huidige setup is het niet mogelijk om alle fans individueel aan te passen.

De redene voor twijfel bij de PCIe is omdat mijn vorige firewire 400 PCIe kaart niet compatibel is met mijn huidige x470 Aourus. Het kwam tekort aan lengte om in de pci-e sockets te passen. Ik had het gekocht voor mijn oude motherboarrd: MSI Z77A-G43. Dus kan ik dan veronderstellen dat de eerste megekko PCIex1 link dan normaal gezien zou moeten lukken op mijn x470?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:05
De fancontroller van Corsair lust gewoon de Noctua fans, dat is geen probleem. Neem wel de 4-pins fans als je de snelheid wilt kunnen regelen, dat gaat makkelijker/beter dan de 3-pins fans.

Wat betreft de Firewire kaart, die PCIe x1 moet gewoon in je moederbord passen en werken. Welke had je hiervoor, mogelijk dat deze een extra voedingsaansluiting nodig heeft om te functioneren.

Topicstarter
Beste Xudonax,

Helaas herinner ik me niet meer de PCIe kaart van mijn vorige setup aangezien ik die niet online kocht en er geen kasticket meer van heb. Maar voor zover dat ik me kan herinneren had die vorige kaart geen aansluiting via PSU nodig. Mijn huidige PSU is een Corsair RM650x. Dus die kan eventueel voor aansluitingen regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Firewire audiokaarten zijn zeer picky betreffende gebruikte firewire chip op je uitbreidingskaart. Eigenlijk dien je opzoek te gaan naar een kaart met texas instrument chip.

Edit: zelf om die reden deze kaart gehaald met Ti chipset:

pricewatch: Dawicontrol DC-1394 PCIe FireWire Controller

[ Voor 40% gewijzigd door millman op 26-09-2019 05:04 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Topicstarter
Beste Millman,

De firewire aansluiting is bedoelt voor mijn Focusrite Saffire Pro 24 Audio Interface. Voornamelijk voor muziekproductie. Het is een oude AI, maar werkt nog prima kwa latency hence de redenen voor de FW 400. Ik weet niet of dat het een verschil maakt tussen welke chip dat beter kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Anoniem: 1257402 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:42:
Beste Millman,

De firewire aansluiting is bedoelt voor mijn Focusrite Saffire Pro 24 Audio Interface. Voornamelijk voor muziekproductie.
Dat had ik al begrepen
Het is een oude AI, maar werkt nog prima kwa latency hence de redenen voor de FW 400. Ik weet niet of dat het een verschil maakt tussen welke chip dat beter kan werken.
Ik leg je uit dat er een risico bestaat dat het helemaal niet werkt als je geen TI chipset gebruikt. Dit zeg ik uit 25 jaar ervaring met audioproductie.

Zie ook:

https://www.bax-shop.nl/f...faces-problemen-1458.html

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 26-09-2019 18:25 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Achtzo! Dan heb ik enorm veel geluk gehad met mijn vorige PCIe. Allersinds bedankt voor die vitale informatie! Ik heb inderdaad gelezen op die forum dat TI de meest stabiele oplossing is kwa chipset. Ik zal dan zeker en vast daar naar op zoek gaan.

De Dawicontrol DC-1394 PCIe dat je vermelde zag er goed uit maar blijkbaar kan er problemen zijn met coilwhine op uw GPU.

Hartelijk dank voor de wijze raad!
Pagina: 1