Peugeot 206 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.256 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1257414

Topicstarter
Goeieavond sinds 2 weken ben ik in het bezit van een peugoet 206 uit 2003 nu heb ik gemerkt dat als ik de auto start de verlichting direct brand.. geen groot probleem maar... de toeter en het rechter knipper licht doen het pas zodra ik de licht schakelaar omdraai?? Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of de 206 zo door de apk keuring kan komen?

Mvg bakfiets1618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13

Yucon

*broem*

Het klinkt als een aardeprobleem. Ik zou eens de contacten nalopen en goed kijken of er roest in het zekeringenkastje zit. Dus zekeringen eruit en kijken of je groene aanslag ziet. Als dat zo is kun je dit met contactspray weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 21:23

JdM

Humbled

Laat hem eens nakijken, dit klinkt als een massaprobleem ergens. Waarschijnlijk APK afkeur, maar ik denk ook dat er vanalles zal meeknipperen op dit moment als je remt en tegelijkertijd verlichting aan zet met richtingaanwijzers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Anoniem: 1257414 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:19:
Goeieavond sinds 2 weken ben ik in het bezit van een peugoet 206 uit 2003 nu heb ik gemerkt dat als ik de auto start de verlichting direct brand.. geen groot probleem maar... de toeter en het rechter knipper licht doen het pas zodra ik de licht schakelaar omdraai?? Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of de 206 zo door de apk keuring kan komen?

Mvg bakfiets1618
Ik heb begrepen dat aardig wat apk garages hun eigen apk keuring doen en zo op rare sneaky manieren alsnog de auto door de apk laten komen.

de peugeot 206 staat helaas bekend om veel rare problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
mugenmarco schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:19:
[...]

Ik heb begrepen dat aardig wat apk garages hun eigen apk keuring doen en zo op rare sneaky manieren alsnog de auto door de apk laten komen.

De controle op apk keuringen is redelijk streng. Gewoon naar een fatsoenlijke garage gaan, liefst een onafhankelijk keuringsstation en dan zal het wel goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
Aardingsprobleem, misschien een dooddoener, maar je ziet het vaker bij franse auto's, met name de wat oudere.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:36
mugenmarco schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:19:
[...]

Oh ja? Wat dan zoal, of is dit de bekende borrelpraat?

@TS laat de auto eens bekijken door een fatsoenlijke garage. Wij kunnen hier wel gaan gissen maar dit soort elektronica-problemen zijn lastig te herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
COM2000 stuurkolomschakelaar defect wellicht?
Als je zoekt op ‘COM2000 claxon’ vind je ook e.e.a. aan informatie.

Volgens mij weet @_JGC_ ook wel het een en ander op 206 gebied. Misschien heeft hij nog een idee.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Zelf ook enkele 206'jes gehad en allemaal hadden ze op een gegeven moment een rotte richtingaanwijzer / dimlichtschakelaar. Zelf nooit laten verhelpen maar ik geloof dat de hele stuurkolomunit vervangen moest worden om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Steven.w schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:21:
[...]

Oh ja? Wat dan zoal, of is dit de bekende borrelpraat?

@TS laat de auto eens bekijken door een fatsoenlijke garage. Wij kunnen hier wel gaan gissen maar dit soort elektronica-problemen zijn lastig te herkennen.
Het internet staat vol met verhalen van met name dezelfde problemen, look it up.

Ook de wegenwacht meld op de ANWB pagina dat ze erg vaak een peugeot 206 tegen komen met problemen en tevens vaak dezelfde problemen.

heb mij erin verdiept want wil zelf ook zo'n auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
Wat zei de verkoper toen je hem hierover contactte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38

cdoens

Peugeot-gek

Waarschijnlijk zit het inderdaad in de linkerstengel voor je verlichting.
In de computer van de auto kan evt ingeprogrammeerd staan dat de verlichting automatisch gaat branden als je gestart bent. (Zweedse modus)
Ik heb dat bewust aangezet in mijn 307. Ik zet alleen de stengel nog maar op verlichting in de avond/schemer zodat ik dashboardverlichting erbij krijg.
Nu kun je zelf dus zien of het licht bewust of per ongeluk aangaat. Als je dashboardverlichting ook aangaat, is het een bug. Blijft de DB-verlichting uit, dan is het een feature ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:17

RvL

ThinkPadd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:29:
COM2000 stuurkolomschakelaar defect wellicht?
Als je zoekt op ‘COM2000 claxon’ vind je ook e.e.a. aan informatie.

Volgens mij weet @_JGC_ ook wel het een en ander op 206 gebied. Misschien heeft hij nog een idee.
COM2000, de bron van veel van dit soort ellende.

Bij onze 206 ging het dimlicht na een paar seconde aan als je de stadslichten aan deed. De claxon werkte dan niet. Met dimlicht of uit niets aan de hand.

Vervangen schijnt niet heel lastig te zijn, al moeten airbag en stuur er wel van af. Het schijnt wel belangrijk te zijn om de juiste COM2000 te pakken te krijgen omdat er nogal wat verschillende zijn...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend h
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-10-2024
Mijn auto herkent sleutel niet meer kan ik uit sloopauto het startslot er uit halen zodat de auto weer start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 12:12
berend h schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:03:
Mijn auto herkent sleutel niet meer kan ik uit sloopauto het startslot er uit halen zodat de auto weer start
Dat kan je halen, sleutelherkennking ga je er niet mee oplossen omdat de sleutel niet geprogrammeerd staat in je slot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Een topic kicken van ruim 5 jaar oud is niet de bedoeling @berend h . Deze gaat weer naar bed toe in ieder geval

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.