Toon posts:

Nieuwere televisie aansluiten op oudere versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb onlangs een ''nieuwe'' televisie aangeschaft (5 jaar oud, via marktplaats), en heb deze geprobeerd aan te sluiten op mijn versterker. Het geluid werkt nu wel, maar als ik merk dat het geluid niet optimaal is. Als ik het geluid (via de televisie) harder zet, dan beginnen de boxen al heel snel te kraken, en al ik het zachter zet komt er een soort ruis uit de boxen en is dit ook te horen over de stemmen/muziek van het programma wat ik kijk.

Ik ben niet bijzonder technisch, maar kan dit aan de kabel liggen? Het is met een kabel aangesloten die met 1 aansluiting in de tv zit, en met twee in de versterker. Ik heb deze ook al is gebruikt om de versterker aan te sluiten op een iPhone, en toen werkte het goed.

Thanks voor het helpen alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 15:08
Welke hardware gebruik je? ( merk model etc ) En welke kabels gebruik je?

Dit helpt ons beter om jou te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08

FeaR

In GoT we trust

De template die naar voren komt als je een nieuw topic opent is er niet voor niets. Vul deze in zodat er een zon compleet mogelijk beeld krijgen. De template verwijderen roept in dit geval alleen maar meer vragen op. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik gok dat je nu met 3,5 mm jack naar stereo RCA aan hebt gesloten. Maar dit is een gok. Mogelijk heeft de TV een S/PDIF Out en kan je (eventueel via een DAC) beter die uitgang gebruiken om de TV aan te sluiten op de versterker. Als de kabel met een ander device wel werkt dan zit het niet in de kabel. Heb je al geprobeerd een gulden middenweg te vinden met volume op TV en volume op de versterker? Ik zet veelal de bron op een vaste waarde en regel dan alles op de versterker. Maar aangezien je over een oudere versterker praat (zonder remote?) kan dat omslachtig zijn. Dus, nogmaals, vul de template in (vooral het gebied van hardware), mogelijk is er een betere methode van aansluiten.

[ Voor 56% gewijzigd door FeaR op 23-09-2019 17:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik gebruik ook een vintage versterker aan de televisie en ik heb ontdekt dat bij mijn tv een analoge connectie maken ook alles behalve het beste geluid geeft. Er zit gewoon echt geen goede DAC in of ze zijn niet meer gemaakt om analoog aan te sluiten. Ik heb ervoor gekozen een goedkope DAC via toslink aan te sluiten en het klinkt veel beter. Gebruikte DAC: Fiio d03k taishan.