WhatsApp chatgeschiedenis weg sinds 11-02-2019

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Mijn iphone 6 startte vannacht opeens nieuw op en gaf aan dat hij zich ging herstellen. Ik kon niet meer terug en alle apps die ik had werden opnieuw geïnstalleerd. Zo ook Whatsapp.. en nu komt het: ik heb geen reservekopie gemaakt sinds 11-02-2019, waardoor mijn chatgeschiedenis na die datum weg is.
Ik heb in whatsapp zelf bij instellingen aangegeven dat ik maandelijks een reservekopie wil , maar dit heeft hij dus al die maanden niet gedaan en ik kreeg al die tijd ook geen melding dat hij geen reservekopie kon maken. Dus ik ging ervan uit dat hij dit automatisch iedere maand deed (natuurlijk had ik dit zelf ook in de gaten moeten houden, maar helaas is dat nu te laat)..

Ik heb de software 12.4 (en ik moet hem nog updaten naar 12.4.1)

Ik heb al geprobeerd via de ICloud naar reservekopie te zoeken, maar hier staat het volgende:
Laatste reservekopie: nooit

En in ITunes is er helemaal geen reservekopie te vinden van mijn iphone 6 (alleen van mijn ipad)
Ook heb ik al geprobeerd via iphone backup extractor dit te doen, maar deze geeft aan dat we er 0 bestanden zijn gevonden)

Nu denk ik zelf dat de chatgeschiedenis helaas verloren zal zijn, maar ik hoop toch dat iemand van jullie toch nog een idee heeft??

Groeten van mij!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 15:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Begin eerst met deze vragen in te vullen ze staan er niet voor niets.... :

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Dat had hij ook ingevuld, maar dat is ook weg. [/trol]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Antwoord:

edit: Kijk daar kunnen we wat mee.

[ Voor 67% gewijzigd door dehardstyler op 23-09-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
https://www.any-data-reco...f-why-and-what-to-do.html

En of je de data nog kan terug halen, nee. Als je geen backup hebt dan is dat weg. ( in ieder geval vanaf 11-02 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm balen.... this sucks really 😃🔫
Maar bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begreep trouwens wel dat ik bijv via iphone backup extractor de verloren berichten kan herstellen zonder enige backup te hebben.
Klopt dit ??
Helaas moet je daar wel voor betalen iets van €40,- voor een heel jaar ?
Ik wil dat misschien wel overwegen maar ik wil er zeker van zijn dat dit mogelijk is . Er staat bij dat ik binnen 30 dagen mijn geld anders terug krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je topic bumpen terwijl er net een paar uur verstreken zijn is best irritant. Heb gewoon geduld. :P

1.) Waar moet zo'n tool de data vandaan halen dan zonder back-up? :P Ik bedoel, de iPhone is volledig encrypted en bij een reset stelt dat zichzelf opnieuw in; de data op de vorige iteratie is dan als het goed is niet meer uit te lezen... Je kan het altijd proberen natuurlijk, ik zou het zelf denk ik niet doen tenzij ik zeker weet dat de tool kan doen wat het beloofd - dus even op onderzoek uitgaan of er mensen zijn waarbij het heeft gewerkt en zo ja onder welke omstandigheden dat was. (Eg: voor een reset of na een reset? Met of zonder iTunes-backup beschikbaar?)

2.) Laatste backup "nooit" kan slaan op de huidige versie van je data op die iPhone. Wat je kan doen is even kijken onder Instellingen -> Tik op je naam -> iCloud -> Beheer opslag. Kijk of er ruimte gebruikt wordt voor "Reservekopieën". Staat dat er tussen en is de grootte redelijkerwijs mogelijk een backup van je iPhone? Dan heb je misschien nog een optie, op eigen risico (en dat je het goed doet): maak even een backup met iTunes van je telefoon in huidige staat zodat je tenminste nog terug kan naar de huidige staat. Knikker hem leeg (volledige reset) en probeer te herstellen vanaf iCloud. Met een beetje mazzel is het een recentere backup. Als je pech hebt kom je weer terug naar exact dezelfde staat als nu van februari. Of als je een reserve iPhone hebt: knikker die leeg, en kijk daar eens wat er dan in die iCloud back-up staat.

Wel een vaag verhaal, had je je toestel gejailbreakt? Vraag me dan ook af waar ie naar toe is hersteld. Die data van een paar maanden geleden moet ergens vandaag zijn gekomen. Ik ben bang dat die uit iCloud komt? Als je WhatsApp geen backups meer kon maken en je telefoon backup is een paar maanden oud, vrees ik zomaar dat je niet voldoende ruimte op iCloud had om backups te maken. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je telefoon zoals ie nu is de laatste backup was die gemaakt is van het apparaat. In welk geval het spijtig is, maar dan is het helaas pindakaas en is dit waarschijnlijk alles dat je eruit kan krijgen helaas.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je reactie op punt 2:

Als ik kijk bij reservekopieën dan staat er:
44,7 MB . Als ik vervolgens hierop klik komt er te staan:
Laatste reservekopie: nooit
Grootte reservekopie: 46,9 MB
Volgende reservekopie: 993,3 MB

Reactie op punt 3:
Mijn iphone begon zichzelf opeens te herstellen waardoor ik vervolgens een half jaar kwijt ben van mijn chatgeschiedenis van Whatsapp, omdat de laatste reservekopie in whatsapp zelf op 11-02-2019 is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Ik had precies hetzelfde in dezelfde nacht als jou, alleen bij mij alles weg vanaf 12 september. Niet dat het je helpt, maar je bent in ieder geval niet de enige.

Kwam bij mij door een update naar iOS 13 overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 24-09-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Verwijderd 47MB klinkt niet echt als een volledige back-up tenzij er echt nauwelijks iets op de telefoon stond. Ik ben bang dat het niets is, helaas.

Dat WhatsApp geen melding geeft als iCloud faalt is wel stom overigens. Ik kwam er laatst ook achter dat door een bug bij iCloud (intussen opgelost door Apple’s engineering team) WhatsApp al een paar maanden geen back-up had gemaakt. Geen ramp gezien ik lokaal back-ups maak (wil WA binnenkort ook uit iCloud slopen), maar toch: een waarschuwing was fijn geweest. Volgens mij heb ik dat al eens tegen het development team gezegd, maar gezien het nogsteeds niet gewijzigd is zijn ze het er blijkbaar niet mee eens of is het moeilijk. :P Misschien handig als je feedback indient bij hun support team. :)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2019 14:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het dan nu tijd voor de evangelie over backups en de controle er op :+
Zorg dat je beide backups aan hebt staan, zowel in WA als de reserve backup toestel.

Mijn vrouw ging van een IP7 naar de XS, en WA gaf aan 'geen data' op icloud te vinden
De reservecopy van IOS zelf gaf alle berichten terug, tot een uur voor omschakelen.
Pagina: 1