Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1257314

Topicstarter
Mijn vraag:

Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet, maar ik krijg er geen uitsluitsel over.
Weet iemand of de wearables van Garmin, in het bijzonder de Fenix 6 pro, compatibel zijn met een Huawei mate 10 lite.
Om te voorkomen dat ik straks bijna € 800,- uitgeef aan een smartwatch die niet met mijn telefoon connect.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,
Bart van den Hof

Beste antwoord (via Anoniem: 1257314 op 24-09-2019 12:19)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Disclaimer: ik heb niet deze telefoon, noch deze smartwatch

Het zou moeten werken. De Mate 10 Lite is gewoon een Android telefoon (ik geloof Android 8). Je hebt toegang tot de Play Store en alles. De smartwatch is in principe gewoon Android compatible. In principe moet alles dat in zijn algemeenheid op nieuwere Android versies werkt dus ook wel werken op deze telefoon. Wel kan de Bluetooth-versie belangrijk zijn, maar die telefoon heeft Bluetooth 4.2, dus dat zit ook wel goed.

Kortom, op papier moet het allemaal wel goed gaan. Hooguit moet je misschien even een appje van Garmin installeren. Volgens mij mag je het nog wel terugsturen onder de wet koop op afstand, al weet ik niet 100% zeker hoe ze daar met horloges mee omgaan vanwege hygiëne. Een broek proberen en dan terugsturen mag bijvoorbeeld wel, ondergoed terugsturen valt weer niet onder koop op afstand. Ik wee tniet zeker waar horloges precies vallen. Maar goed, als je het niet weet te koppelen aan je telefoon zal je het ook niet dragen, dus als ze dan gaan zeiken over hygiëne zijn ze wel pietluttig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1257314

Topicstarter
Kijk, dit zijn antwoorden waar ik iets mee kan.
De linkjes van Garmin kon ik zelf niet vinden (wellicht met de verkeerde zoekcriteria gezocht)

Hartelijk dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1258576

Ik heb de Fenix 6x saph.
De telefooon is een p20 pro. Dat werkt gewoon prima.
De Fenix 6 stuurt en ontvangt gewoon berichten (tekst met reactie). Je kan niet praten dan zal je een smartwatch moeten nemen want dit is meer een sportwatch)
Maar voor dat geld wil ik je wel even melden dat de stappenteller factor 10 teveel aangeeft. Als je opstaat s'morgens staat dat ding al op 90 stappen terwijl ik nog geen stap gezet heb. aan het eind van de dag 4000 terwijl het er 400 hadden moeten zijn. Dat is niet aan te passen (stride length helpt niet)
Tevens is die hartslag meter gestoord! Ik heb ter controle de oude suunto t6 met band om en de verschillen zijn belachelijk groot. Bij inspanning lopen de verschillen 40 slagen uit de pas. De meting op de pols is dus zeer slecht (bandje zeer strak geprobeerd, klok verplaatst geen verschil). Dus een hartslag band blijft beter.
Verder mooie functies en gpx bestanden werken mooi met mountainbike en topokaart. Ook het display is geen samsung active 2 met amoled!! Hierdoor blijft de batterij wel lang werken. Al met al leuke klok voor met name topmap kaart en routing aanwijzingen.
Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1258576

kleine update: met de nieuwe softwareupdate is mijn hartslag nu wel heel dicht in de buurt van de hartslagband van een suunto t6 en dat is toch netjes voor de polsmeting van de fenix 6x. Scheelt een paar slagen per minuut en is verwaarloosbaar!
Pagina: 1