Toon posts:

Inrichten Digitale Werkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen!

Ik hoop dat ik in de juiste categorie deze vraag stel :)

Even een kleine voorstelling ik ben Lien, een studente Bedrijfsmanagement die op dit moment stage doet binnen een scheepvaartbedrijf.

Als onderdeel van mijn stage is mij gevraagd om een digitaal infobord op poten te zetten.

Wat moet daar op?
De planning van verschillende afdelingen waar en wanneer welke schepen arriveren.
Deze moet op 1 digitaal bord staan maar ook beschikbaar zijn op de medewerkers hun PC en vanop afstand te bewerken zijn.

Nu heb ik een basis IT kennis maar na wat opzoekwerk is het duidelijk dat ik een klein beetje hulp nodig heb om in de juiste richting te zoeken naar software/hardware.

Ik heb ondertussen een paar opties bekeken waaronder een Smartboard (maar dit leek me nu niet de ideale oplossing voor dit bedrijf) en de installatie van een SmartTV die dan kan verbonden worden op het netwerk.

Hebben jullie enkele voorstellen van software die mij op de juiste weg kunnen zetten? of andere voorstellen?

Eeuwig dank!

Groetjes
Lien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Leuk...een stageopdracht!

;)

Hoe ver reikt de scope van je opdracht? Moet je een plan maken hoe ze dat kunnen krijgen? Of moet aan het eind van de opdracht ook een werkende oplossing beschikbaar zijn?
De planning van verschillende afdelingen waar en wanneer welke schepen arriveren.
Wat bedoel je hier precies te zeggen?

Begin maar met:

- alle actoren inzichtelijk te maken
- alle handelingen inzichtelijk te maken
- functionele eisen en wensen vastleggen
- eigenlijk de basis van elke oplossing

Maar ik neem aan dat je prima in staat bent om een project uit te voeren!?

O ja....wat heb je tot nu toe eigenlijk zelf gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 23-09-2019 16:22 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
NoviSign, bedoel je zoiets? Lijkt me bovendien dat er voldoende informatie over digital signage is te vinden, wat ook het doel is van een stage.

https://www.novisign.com/software/screen-cloud-signage/

[ Voor 55% gewijzigd door NotSoSteady op 23-09-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Niet gelijk in oplossingen gaan denken, maar eerst functioneel omschrijven waar de oplossing moet aan voldoen.

Verder lekker je eigen stage opdracht gaan maken ;)

Fouten mag je maken, vergeet dat niet!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goedemiddag @Verwijderd, Welkom op GoT *O*

Hier op GoT verwachten we van de topicstarter een bepaald niveau qua eigen inzet in plaats van het 'dumpen' van een vraag of (stage/huiswerk)opdracht.

Probeer duidelijk te krijgen bij je opdrachtgever welke requirements er worden gesteld aan de uiteindelijke oplossing. Zowel qua hardware als software (denk aan de BIV eigenschappen van de getoonde informatie om maar wat te noemen).

De term die je mijn inziens verder op weg zou moeten kunnen helpen is Narrowcasting.

Daarnaast zie ik weinig raakvlakken met Netwerken ansich en sluit ik om deze redenen je topic.

Mocht je in de toekomst weer een soortgelijk topic willen openen lijkt Client Software Algemeen hiervoor het meest geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-09-2019 17:35 ]

www.google.nl

Dit topic is gesloten.