Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb nog het volgende over aan buitenlands geld:
• 502.000 Colombiaanse pesos (€133,81)
• 2.400 Dominicaanse pesos (€42,20)

Aangezien ik vrij vaak reis naar het buitenland, maar wel vaak verschillende landen, ben ik op zoek naar voordelige manieren om geld terug te wisselen naar euro's na de vakantie.

Op de meeste reis-websites wordt Travelex aangeraden, maar deze vragen 10% provisie voor het inwisselen van geld. Vanwege fraude is er een andere website gestopt met zijn dienstverlening.

Kent iemand nog goede opties voor het wisselen van geld? De meeste partijen vragen rond de 10-25% voor het wisselen voor het geld. Als je tip hebt waarbij ik vanaf Nederland maar 5-7% aan provisie hoef te betalen, dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:27
https://www.gwktravelex.n...isselen/valuta-inwisselen
We hanteren een provisie van 0.75% van het totaalbedrag met een minimum van € 3,95 en een maximum van € 7,50 provisie, als u direct in de vestiging buitenlandse valuta inwisselt, tenzij anders aangegeven in de vestiging. De kosten voor het inwisselen van buitenlands geld voor euro’s zijn hetzelfde als het aankopen van buitenlands geld, direct in een vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tip: let niet alleen op provisie maar ook op de wisselkoers als je gaat vergelijken ;)

(Edit: en verder: zoveel mogelijk opmaken voor vertrek. Of als je toch veel reist, in envelop stoppen tot de volgende keer zodat je alvast wat cash op zak hebt)

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2019 15:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 08:13

Nic

Vrij

Het verschil tussen aan- en verkoopkoers bij GWK is zo'n 15%. Dus je betaalt in feite 7,5% commissie (bovenop de kosten waar ze wel helder over zijn).

Ik had laatst allerlei valuta die ik wilde terugwisselen, en uiteindelijk kwam ik na online zoeken op https://www.pottchange.com/ terecht. Op het Damrak, je zou denken een tourist trap, maar met maar 5% verschil tussen aan/verkoopkoers, en zonder commissie, was het de voordeligste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Geen idee of dit gedaan wordt, maar het zou perfect zijn om via Marktplaats (oid) je restant cash te verkopen aan iemand die daarheen op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 12:55
Anoniem: 677216 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:32:
Geen idee of dit gedaan wordt, maar het zou perfect zijn om via Marktplaats (oid) je restant cash te verkopen aan iemand die daarheen op vakantie gaat.
Krijg je weer te maken met oplichting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Voor 7% provisie wil ik het wel voor je omruilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-07 19:33
Je geeft aan veel te reizen, doe ze dus lekker in een envelop tot je weer is ergens komt waar je ze kan gebruiken.
Inwisselen op wat voor manier dan ook , beter word je er niet van.
Zeker niet met deze munten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:15
Ik heb ervaren dat de potchange tegenover de bijenkorf in amsterdam de beste koersen hanteert. Voor JapYen en Dollars iig succesvol gewisseld. Ze zullen wel veel cashflow hebben, dat ze dat kunnen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 21:27
Nic schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:07:
Het verschil tussen aan- en verkoopkoers bij GWK is zo'n 15%. Dus je betaalt in feite 7,5% commissie (bovenop de kosten waar ze wel helder over zijn).

[...]
Niet helemaal waar, het verschil is wel zo'n 15% maar de aankoopkoers is aanmerkelijk slechter dan de verkoopkoers. De middenkoers ligt zeg maar niet in het midden bij GWK.

Ik heb hier zelf mee te maken gehad bij het wisselen van biljetten van 1000 Keniaanse shilling die binnenkort uit de roulatie gaan, meer dan 10% minder gekregen dan dat ze waard waren.
Pagina: 1