Mijn vraag
Ik heb een 8 jaar oude PC staan (merkloos) die bij een upgrade naar Windows 10 1903 vanaf 1803 steeds de upgrade weer terugdraait. Volgens Microsoft Support omdat het moederbord te oud is en niet de juiste drivers (BIOS) hebben. Niet upgraden brengt veiligheidsrisico's met zich mee. Nu ben ik een leek op gebied van hardware dus probeer ik te achterhalen wat mogelijk is.
Ik denk (maar nogmaals ik ben een leek) dat de specs (Zie hieronder)van deze computer niet slecht zijn. De zwaarste bewerking die ik doe is video bewerken met Pinacle en dat gaat goed.
Is het rendabel en is het uberhaupt mogelijk om deze computer te upgraden?
De specs zijn:MB: GIGABYTE P55M-UD2
Chipset: Intel P55 (IbexPeak)
Slots: 2xPCI, 1xPCI Express x16
OS: Microsoft Windows 10 Home (x64) Build 17134.1006 (1803/RS4)
Proc: Processor Name: Intel Core i7-860 Original Processor Frequency: 2800.0 MHz
4 cores
2 HD 1000Gb SATA
Memory 8 Gb
DVD schrijver
Bij voorbaat dank om een amateur te antwoorden!
Ik heb een 8 jaar oude PC staan (merkloos) die bij een upgrade naar Windows 10 1903 vanaf 1803 steeds de upgrade weer terugdraait. Volgens Microsoft Support omdat het moederbord te oud is en niet de juiste drivers (BIOS) hebben. Niet upgraden brengt veiligheidsrisico's met zich mee. Nu ben ik een leek op gebied van hardware dus probeer ik te achterhalen wat mogelijk is.
Ik denk (maar nogmaals ik ben een leek) dat de specs (Zie hieronder)van deze computer niet slecht zijn. De zwaarste bewerking die ik doe is video bewerken met Pinacle en dat gaat goed.
Is het rendabel en is het uberhaupt mogelijk om deze computer te upgraden?
De specs zijn:MB: GIGABYTE P55M-UD2
Chipset: Intel P55 (IbexPeak)
Slots: 2xPCI, 1xPCI Express x16
OS: Microsoft Windows 10 Home (x64) Build 17134.1006 (1803/RS4)
Proc: Processor Name: Intel Core i7-860 Original Processor Frequency: 2800.0 MHz
4 cores
2 HD 1000Gb SATA
Memory 8 Gb
DVD schrijver
Bij voorbaat dank om een amateur te antwoorden!