Vraag

• WNIE
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 27-09-2019
Mijn vraag
Ik heb een 8 jaar oude PC staan (merkloos) die bij een upgrade naar Windows 10 1903 vanaf 1803 steeds de upgrade weer terugdraait. Volgens Microsoft Support omdat het moederbord te oud is en niet de juiste drivers (BIOS) hebben. Niet upgraden brengt veiligheidsrisico's met zich mee. Nu ben ik een leek op gebied van hardware dus probeer ik te achterhalen wat mogelijk is.

Ik denk (maar nogmaals ik ben een leek) dat de specs (Zie hieronder)van deze computer niet slecht zijn. De zwaarste bewerking die ik doe is video bewerken met Pinacle en dat gaat goed.
Is het rendabel en is het uberhaupt mogelijk om deze computer te upgraden?

De specs zijn:MB: GIGABYTE P55M-UD2
Chipset: Intel P55 (IbexPeak)
Slots: 2xPCI, 1xPCI Express x16
OS: Microsoft Windows 10 Home (x64) Build 17134.1006 (1803/RS4)
Proc: Processor Name: Intel Core i7-860 Original Processor Frequency: 2800.0 MHz
4 cores
2 HD 1000Gb SATA
Memory 8 Gb
DVD schrijver

Bij voorbaat dank om een amateur te antwoorden!

Beste antwoord (via WNIE op 25-09-2019 09:34)

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:59

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

WNIE schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:21:
Proc: Processor Name: Intel Core i7-860 Original Processor Frequency: 2800.0 MHz
Ik heb bijna dezelfde hardware configuratie, met het verschil dat ik Windows 10 Pro heb, dus ik zou je een herinstallatie van Windows aanbevelen. Download een nieuwe (verse) versie en installeer vanaf USB - ben je in een uur klaar.
Ik neem aan dat je de laatste BIOS versie van Gigabyte al hebt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
P55A-UD5
Socket 1156 LGA Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
Installes RAM 8.00 GB

Edition Windows 10 Pro
Version 1903
OS build 18362.356

Specs

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:49